Piikkien määrä ja 'siiliö'

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Piikkien määrä ja 'siiliö'

ViestiKirjoittaja chata_ » 16 Loka 2004, 08:12

Montako piikkiä keskimäärin on afrikkalaisella kääpiösiilillä? En löytänyt haulla vastausta (ehkä en käyttänyt tarpeeks järkeviä hakusanoja..?) mutta jostain oon kuullu et niitä olis noin 2000 (?) . Pitääkö paikkansa vai onko ihan huuhaa-tietoa? Ja sit vielä tosta 'siiliöstä' (en keksinyt parempaakaan sanaa :D ), että ajattelin sitten kun saan siilin, niin pitää sillä semmosta vihkoo mihin teen valmiit taulukkopohjat joita sitten täyttelen, että jokapäivä muistaa tehdä kaikenlaisia asioita ja siitä sitten näkee koska on viimeks leikattu kynnet yms. ja jos tulee jotain sairauksia niin siitä sitten näkee mitä ruokaa on annettu (herranjestas mikä lause!). Mietinkin nyt tässä vaan että muut tällasta vihkoo pitävät (jos joku sellasta pitää/on pitänyt) niin kokemuksia että onko siitä mitään hyötyä, ja millasia asioita sinne kannattais merkitä?
chata_
Member

ViestiKirjoittaja Katjuska » 16 Loka 2004, 09:26

Minä seuraan "siilivihossa"painoa ja esim. annettuja lääkekuureja. Lisäksi merkkaan koska olen antanut vitamiinilisää ruoan kanssa. Muutkin erikoisemmat tapahtumat varmaan on hyvä pistää ylös. Sehän on kiva pitää siilillä omaa päiväkirjaa! :)
Katjuska
Member

ViestiKirjoittaja sisu » 16 Loka 2004, 10:08

Kyllähän sitä aina välillä ainakin vois pitää. Minun tietojen mukaan valkovatsoilla on noin 2000 piikkiä, ja tällä pihasiilillä noin 6000 piikkiä=D
sisu
Member

ViestiKirjoittaja AnnukkaM » 16 Loka 2004, 12:04

Mulla on Excelissä Wilmalle oma tiedosto, johon kirjaan punnitukset.
AnnukkaM
Member

ViestiKirjoittaja Marjaana » 27 Loka 2004, 18:55

Mekin merkataan vihkoon Röllin paino, onhan se hyvä niin sitte pystyy tarkkailemaan siilin kehitystä!! ;)
Marjaana
Member

Paluu Siilikeskustelu