Herätin tätä aihetta pikkasen kun olisi vähän pohdiskeltavaa.
<br>Eli siis tuo meidän Fritsu alkaa omiaan puuhailla vasta kun on pimeetä ja hiljaista. Eilen valvoin muiden asioiden takia neljään saakka, eikä silti pikkuinen mielestäni herännyt (pientä rapinaa lukuunottamatta) vaikka keittiössä olikin hämärä valaistus ja itse olin olohuoneen puolella (keittiön ja olkkarin välillä ei kylläkään ole ovea, vain siilieste). Olisikohan Fritsu ollut kopissaan aamuun saakka,jos en olisi mennyt nukkumaan?Kyllä se oli nukkumaan mentyäni kuitenkin touhunnut kaikenlaista kun kakkaa oli kaikkialla taas.
<br>Välillä aamuisin herätään seitsemältä niin Fritsu on vielä hereillä. Keittiöön tullessa se katsoo sellaisella "apua,mut yllätettiin" -ilmeellä ja suihkusta tultuani se on takaisin kopissa kopissaan eikä kuulu.
<br>Eli siis sillä on unirytmi varmaankin tyyliä aamuyö-aamu. Kuinka paljon teidän siilinne ovat keskimäärin hereillä öisin? Siis ihan tunneissa tarkoitan.
<br>
<br>Yleensä herätellään sitä klo 23 aikaan (bb:n jälkeen
) silloin se vähän tuhahtelee mutta virkoaa nopsasti ja kattelee ympärilleen. Kuitenkin kun sen ottaa kopistaan pois ja yrittää sylitellä, se menee koko ajan mahdollisimman piiloon ja kaikkien fleecejen suojaan.
<br>Ei se mitenkään pelkää meitä, kyllä se nuuhkii eikä edes ikinä palloile.
<br>Kyllä mä siis ymmärrän,että siilin voi olla ei-seurallisia ja olin siihen varautunutkin. Mutta onko se siilille sitten jotenkin ahdistavaa jos koko ajan "väkisin" otetaan fleece pois päältä ja yritetään silitellä (että se tottuisi meihin ja mahdollisesti olisi seurallisempi)?
<br>Kun on vieraita kylässä niin silloin se on innoissaan uusista tuoksuista! Juoksee villinä ympäriinsä (viimeksi tosin nukahti saman tien syliin kun vieraat lähtivät).
<br>
<br>Pitkä teksti eikä mitään fiksua kokonaisuutta
<br>Mutta kommentteja siis kaipailen.
<br>Ja ihmiset tosiaan herättelevät siiliä säännöllisesti jo alkuillasta? Tunnen jotenkin huonoa omatuntoa jos joka päivä sen niin aikaisin herättäisin
varsinkin kun se kerta valvoo niin myöhälle aamuun.
<br>
<br>
<br>Muoks: toi jälkimmäinen kuvaus ei varsinaisesti kyllä kuulu aiheeseen,kuhan avauduin. Sanokaa vaan jos on parempi aloittaa aiheesta uusi keskustelu/jostain löytyy asiaa hyvin käsittelevä keskustelu