Pelletit ja muuta hiekkalaadut

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Pelletit ja muuta hiekkalaadut

ViestiKirjoittaja Lizette » 09 Maalis 2006, 19:04

Elikkäs kun itselläni on tällä hetkellä kaksi kissa ja kun tuo siili liittyy seuraamme käyttäisin mielelläni kummallakin samaa hiekkaa ettei tarvitsi montaa säkkiä ostella. <br>Kissoillani käytän yleensä pellettejä ja paakkuuntuvaa hiekkaa (erikseen ja sekaisin) joskus harvemmin myös helmiä. Helmistä luin jostain etteivät ole kovinkaan hyvä siilin alla mutta mitä mieltä olette pelleteistä? Pissiä saatuaan hajoavat mukavasti ja kakeistakin imeytyy nestettä pois ja pitävät hyvin hajua.
Lizette
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 09 Maalis 2006, 19:37

Pellettiähän voi kyllä kokeilla, siili sitten päättää onko se hyvä vai ei ;) <br>Pelletin koostakin kyllä hieman riippuu mitä siili siitä tuumaa, liian iso (näissä on varmaan eri pellettikokoja..?) ei ole kiva kun siinä taitaa olla "vaikea" siilin käpötellä. Hiekka on varmasti siilin mielestä ehdottomasti paras, vaikkakin meillä on sen käytöstä luovuttu huonojen kokemuksien myötä, uusintakokeilu on kyllä ollut mielessä.
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 09 Maalis 2006, 19:42

Minä käytän hiekkapuhallus hiekkaa. Iso säkki muutaman euron rautakaupassa. Siinä on siilin kivampi pöllyttää, kun kuitenkin ne pissat ylensää löytyy ihan muualta.
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Kitty » 09 Maalis 2006, 20:06

Luulen että on parempi käyttää siilillä sellaista hiekkaa,mikä on aika ''sileää'' kokeilin Wilmalle sitä mitä kissallekkin,eli sellaista missä niitä ''murusia'' .Että muruset ovat isoja,vaikea selittää :D <br> <br> <br>Sileämpi on tosi hyvää ja parasta.(Ihan vähän,pölyävää.Vaikka huonompi hiekka ei pölyä.....) ;)
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 09 Maalis 2006, 20:19

eikä sitte paakkuuntuvaa kissanhiekkaa, se jää siilin vehkeisiin paakuksi.. <br>Itse käytän siileillä vessahiekkana Lindon jyrsijän hiekkaa ja sitten kylpyhiekkana on hiekkapuhallushiekkaa..
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 09 Maalis 2006, 20:26

Minä kokeilin siilillä monenlaista hiekkaa ja pellettejä. <br>Hiekkapuhallushiekka rupesi haisemaan heti kunsiili oli pissinyt siihen. <br>Pienet pellettipuikulat kelpasivat vaan en sitten löytänyt niitä enää kaupoista. <br>Keskikokoiset pelletit kelpasivat vähän aikaa. <br>Isommat pelletit eivät kelvanneet. <br>Pienet murumaiset pelletit eivät myöskään kelvanneet. <br>Erilaiset kissanhiekat ovat kelvanneet, on ollut valkeaa ja harmaata. <br>Sinsillan hiekka kelpaa edelleen sekä kylpemiseen että pissimiseen. <br>Yleensä siililläni on paria eri sorttia käytössä, saa valita mieleisen.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja tawnia » 09 Maalis 2006, 20:48

Mä kokeilin kerran pellettejä. Aliisa ei käynytkään laatikolla sen jälkeen, mutta Göran, joka ei varmaan ollut laatikolla käynyt sitä ennen kertaakaan, niin innostui pelleteistä. Se ei senkään jälkeen pissinyt tai kakannut laatikkoon, mutta jyrsii pelletit pieneksi puruksi :D Oon pitäny sillä niitä vieläki, kun tykkää niitte jyrsimisestä. (Taitaa olla jollai hamsterilla risteytetty ku tykkää jyrsii ja on niin pieniki vielä :D) Tarpeitaan ei kumpikaan siis pelletteihin suostunut tekemään.
tawnia
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 10 Maalis 2006, 09:43

Minulla on puupellettiä ja sitä pientä röpelöä eli murskattua pellettiä jäljellä. Voin antaa jos joku haluaa kokeilla omalle siililleen. <br> <br>Mörttiröpöäkin oli mutta sen heitin pois kun ei kelvannut ollenkaan. <br> <br>Minua on välillä mietityttänyt tuo hiekan kokeilu. Tuntuu turhalta ostaa iso säkki ja heittää sitten pois. Voiskohan tuoda omia jämiään vaikka tuffareihin. Saisi halukkaat ottaa kokeiltavakseen. <br>Tuffareissa voisi vaikkapa olla joku pöytä mihin saisi jättää ylijäämät ja vieressä tyhjiä karkkilaatikoita joihin voisi ottaa itselleen kokeiltavaksi.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja oliver » 10 Maalis 2006, 11:43

Olen käyttänyt paakkuuntuvaa kissanhiekkaa kaikilla siileilläni eikä ole ollut ongelmia. Tosin hiekkaa käytetään pääasiassa kylpemiseen mutta kyllä sinne pissatkin osuu ohimennen.
oliver
Member

Paluu Siilikeskustelu