Kirjoittaja Marianne » 01 Touko 2007, 15:06
Suurempi todennäköisyys on, että siili ei opi käyttämään tiettyä vessapaikkaa. Meidän kolmesta siilistä yksi käyttää vessalaatikkoa melko täysin, mutta kaksi muuta sontii minne sattuu. Jos siilillä on iso alue, missä se köpöttelee, niin sillä pitää olla useita laatikoita, minne se voi hädän tullen mennä. Toisaalta se ei välttämättä mene laatikkoon, vaan pissii ja kakkii siihen missä hädän tullen on.
Minun kokemuksesta tyttösiilit ovat yleisesti ottaen siistimpiä ja merkkaavat ilmeisesti alueitaan vähemmän.
Siilin emo yleensä opettaa poikasiaan vessalaatikolle, mikäli käyttää sitä itse, sekään ei kuitenkaan takaa, että vessalaatikkoa käytetään.
Lattiamateriaalista on myös kiinni, miten siilin uloste haittaa eloa, muovimatot on käteviä, mutta jos asunnossa on parketti, vahinkoa syntyy varmasti. 100% sisäsiistiä siiliä en ainakaan minä tiedä..??
Sanomalehteä voi laittaa paikkoihin, minne siili yleensä ulostaa, siilin kakki kovettuu aika pian, ja on helppoa siivota mistä vain, pissa on se ongelmallisempi juttu.