Kerro siilisi nimestä

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 30 Tammi 2009, 10:03

Lilith on hieno nimi. Rekisteröintipyynnöt on lähteneet viime viikonloppuna. Nyt vain odotellaan "sotuja".
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 30 Tammi 2009, 10:45

Soili, aivan mahtava nimi :D Vaikka on sillä muitakin merkityksiä mytologiassa kuin tuo mainitsemasi Aatamin ensimmäinen vaimo.
<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Lilith" target="_blank" rel="nofollow">http://fi.wikipedia.org/wiki/Lilith</a>

Meitsi on demonologiansa tenttinyt ;D

Ainiin, pitikin pyytää, että uudet siilien nimien selvitykset kiinnostavat aina, laittakaapa uudet siilistit ja uusien siilien omistajat tänne, näitä on kiva lukea!
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 30 Tammi 2009, 16:12

Päivitystä meidän lauman nimiin. Eli Neven, usalaisen lumityttömme nimi pohjautuu portugalin kielen sanaan 'neve' - lumi. Selailin ko. sanaa kaikilla mahdollisilla kielillä, mutta tuo portugalin versio oli minusta kaunein :) Virallinen nimi "HAH SnowWhite (=Lumikki)" viittaa myös väriin tuon satumerkityksensä ohella.

Jenkkipoikamme Cocon nimi puolestaan viittaa pohjaväriin (suklaa), adjektiivina 'coco' = suklaata sisältävä tai suklaanmakuinen. Virallisena nimenä HAH Finland, nimi, jolla poikaa kutsuttiin jenkkilässä, missä asui ensimmäisen vuoden elämästään, vaikka meille olikin varattuna.

Olen näköjään jotenkin jämähtänyt näihin väriin viittaviin nimiin (suklaa -> Daim, lumi -> Frost/Kide, lumi -> Neve/SnowWhite, suklaatobianopinto -> Coco) :D
Nea
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 30 Tammi 2009, 23:44

Marianne, ei mikään turha demonitar sitten, 480 alaista ja kaikki. Tiedänpähän mistä johtuu jos siili vaikuttaa joskus kuin riivatulta. :-P
Soili
Member

ViestiKirjoittaja iida_ » 31 Tammi 2009, 10:43

Meidän 2,5 v Lempi-Lyydia ( tai ihan vaan Lempi ) sai nimensä aika pitkälti luonteen perusteella. Neiti on todella ystävällinen, eikä ikinä ole purrut ketään vaikka välillä ( harvoin ) pompitaankin otsapiikit pystyssä. Tosta "Lyydiasta" en sitten oikeen osaa sanoa, ajateltiin kai että se sopii :)

Toinen siilimme, pian 2 vuotta täyttävä EP- jätkä Herkules sai nimensä sen Disneyn Herkuleksen mukaan, jota mä fanitin pikkutyttönä :) Korvaotus on luonteeltaan ihan älyttömän utelias ja rohkea ( ja tosi vahva kokoonsa nähden ) joten nimi sopi mun mielestä hyvin. Herraa kutsutaan usein myös ihan vaan "Korvaksi", mutta se lempinimi taitaa olla itsestäänselvyys :D
iida_
Member

ViestiKirjoittaja 3mma » 12 Kesä 2009, 13:25

SY Piikkipallon Lauri-Ilmari "Denver"

Tämä juttuhan meni niin, että poikue on D-poikue, ja aluksi kaikille olisi pitänyt tulla D-alkuiset nimet. Yhden poikueen poikasen varanneen henkilön äiti kuitenkin halusi lapsensa siilille vanhan kunnon supisuomalaisen nimen. Minä olin tässä vaiheessa jo päättänyt, että pojasta tulee Denver, koska se on D-alkuinen ja minun mielestäni mukava nimi. Kasvattaja antoi kaikille kasvattinimiksi tämmöiset suomalaiset pojannimet (kaikki olivat poikia) ja sitten tuosta Denveristä tuli lempinimi.
Ja tämä Denverhän juontaa juurensa niistä piirretyistä, jossa on se Denver - niminen dinosaurus joka elää ihmisten kanssa ja on maailman viimeinen dinosaurus. :)
3mma
Member

ViestiKirjoittaja Wawa » 16 Kesä 2009, 14:31

Lola, Niittymäen Kara Melli:

Mietittiin veljeni kanssa sopivaa nimeä, olisin halunnut nimeksi jonkun kuvaavamman, kuten Vinha, Tuhina, ym. Veljeni halusi nimeksi Piikki, mikä taas ei minulle käynyt, sillä ajatteli, että sen sekoittaa varmasti helposti kaikkiin kaimoihinsa.
Mielessä kävi myös vääntää joku lempinimi kasvattajanimestä, mutta sitten keksittiin veljeni kanssa Lola. Jostain syystä vaan tuli mieleen. Ja minnekkään tätä seuraavaa ei kyllä ole rekisteröity, mutta annoin sille toiseksi nimeksi Maikki ;) hah... kuulostaa nyt hieman oudolta, mutta olin aika pieni, kun se meille tuli:)
Wawa
Member

ViestiKirjoittaja merjah » 23 Kesä 2009, 13:19

SY Suolahden Serafiina

Varasin eilen hetken päähänpistosta pariviikkoisen siilitytön. Nimen keksin myös saman tien. Halusin jonkun S:llä alkavan, joka ei ole kovin yleinen. Serafiina on mielestäni kaunis nimi. Koska Martalle annettiin vanhahtava nimi, en halunnut uudelle tytöllekään mitään kovin modernia nimeä.
merjah
Member

ViestiKirjoittaja maisa » 26 Elo 2009, 19:15

Kölli-nimi löydettiin teoksesta "Minä, Mustikki ja Mansikki", johon on listattu lemmikkieläinten kutsumanimiä 1930-1990-luvuilta Suomessa. Köllejä oli listauksen mukaan yksi kappale, ja hän oli koira.

Kölli kyllä näyttää ihan Kölliltä
maisa
New member

ViestiKirjoittaja Nuutti » 06 Syys 2009, 14:43

Mr. Sumu Siilius (SY Suolahden Sumu) (Rekisteriin ei siis tullut Mr. Siiliusta sillä en ehtinyt lisäämään sitä ajoissa)

Sumu: Halusin lyhyen, jotain tarkoittavan ja "erikoiselta" kuulostavan nimen. En tiedä miksi, mutta olen myös ihastunut u-kirjaimeen joten nimessä piti olla u.

Loppu osa mr Siilius keksittiin sitten myöhemmin siskoni kanssa. Se tulee itseasissa vitsistä (kutsuttiin tulevaa siiltäni mister Siiliukseksi) (mr. Siilius juo vain puhdasta lähdevettä... mr. Siilukselle kelpaa vain hieno vessahiekka... jne. : D) Nimi tuntui jäävän kesken ilman Mr. Siiliusta. Se ei ole rekisterissä, mutta kuuluu kyllä mukaan.
Nuutti
New member

ViestiKirjoittaja mira2190 » 12 Loka 2009, 19:06

Minulle tulee viikon kuluttua pieni tyttösiili ja nimeksi tulee Doris.
Nimi kuulosti hauskalta ja sen nimisessä biisisssä sanotaan "...sä veit mun sydämen..."
mira2190
New member

ViestiKirjoittaja mjarru » 24 Loka 2009, 12:06

Meille tuli kaksi päivää sitten N.2V muru siili, nimi oli ihana, muru on hyvä, koska muru on hyvin rakas!
mjarru
Member

ViestiKirjoittaja rafu » 25 Loka 2009, 20:46

No sain viimein siilin ja nyt annoin sen paaperon nimeksi sibe.
rafu
Member

ViestiKirjoittaja rafu » 25 Loka 2009, 22:25

ja toi sibe vaan pulkahti päähän(unohtu laittaa :))
rafu
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu