Millä tavalla hallituksen avoimempi toiminta toteutettaisiin? Mikä nykyisen hallituksen toiminnasta on jäänyt "salaiseksi"?
<br>- Minä esimerkiksi en oikein tiedä mitä kukainenkin hallituksessa tarkalleen ottaen tekee ja miten hallitus oikein toimii, mitä asioita siellä käsitellään milloinkin ja jääkö jotkut asiat esimerkiksi käsittelemättä? Onko mahdollista saada jotenkin esillä olevat asiat enemmän näkyville tai onko niitä yleensäkään? Omasta mielestäni juuri tuo mitä miiakin tuossa sanoi on pienoinen ongelma eli ihmiset eivät uskalla lähestyä hallitusta ehdotuksineen, sitä "pelätään". Tai sitten minä vain
<br>
<br>Lisäksi hallitus päättää kasvattajanimien myöntämisestä, haluaako jäsenistö tietää, miksi jokin yksittäinen hakemus on hylätty/hyväksytty? Sitä hallitus ei kuitenkaan voi tehdä, tietosuojalaki on yksityisen henkilön suojana tässä asiassa.
<br>- Minusta ei ole tarpeen ilmoittaa miksi jokin hakemus on hyväksytty tai hylätty, eiköhän henkilö itse asiasta kerro jos näkee sen tarpeelliseksi. Tajusinkohan edes kysymystä
<br>
<br>Miten hallitus voi tuottaa siilejä ulkomailta, siilien myyntitoiminta on säännöissä rajattu yhdistyksen toiminnasta pois?
<br>- Hallituksen taholta olisi mielestäni helpoin lähteä rakentamaan suhteita ulkomaille muiden yhdistysten ja heidän kasvattajiensa kautta. En tiedä onko tätä jo tehtykin, tämäkin asia on minulle hieman epäselvä. Varsinaisesta myyntitoiminnasta saa yhdistys pitää minun puolestani jatkossakin näppinsä visusti erossa
<br>
<br>Miten kasvattajien toiveita on nyt kerätty ja miten se parantuu, jos vetäjä on hallituksen jäsen?
<br>- Minusta näitä on kerätty jo nyt ihan toimivalla tavalla, tosin haluaisin tällä hetkellä kuulla nykyisen hallituksen jäsentenkin mielipiteitä enemmän mitä mieltä sen jäsenet ovat asioista "yksilöinä". Moni heistä kun on kasvattajia.
<br>
<br>Kuinka käytännössä parannetaan hallituksen vastuunottokykyä? Missä tilanteessa nykyisellä hallituksella on ollut parantamisen varaa?
<br>- Tämä kohta on vahvasti mietintämyssyn alla. Avoimmuutta voisi parantaa kovastikin