Siiliä odottavien palsta.

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja zoozoo » 11 Huhti 2006, 20:11

Jokut asiat kanttais ajatella etukäteen. Nyt on siili tulossa ja vanhempasi eivät käsitä mitä siili syö. Minä äitinä saisin raivarin. Et ole kyllä hyvin asiaa hoitanut kun vanhemillasi ei ole käsitystä mihin ovat ryhtyässä. Kuvittelen vanhempana että siellä voidaan vielä asiasta kesustella.......tee pian jotain
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Wolffie » 11 Huhti 2006, 20:24

Ja muista vielä, että jauhikset ovat enemmänkin herkkupaloja kuin ruokaa. Sirkat, torakat, pillarssit jne. Vaihteleva määrä ravitsevia hyönteisiä on siis oikeastaan vaatimus. <br> <br>Jos siili on tulossa parin viikon päästä ja vanhempasi eivät suostu eläviin hyönteisiin niin suosittelen osallistumista noihin kimppatilauksiin ja äkkiä... <br> <br>Keskustele asiasta vanhempiesi kanssa! Mitä olet sanonut siilin ruokavalioksi? Etteivät he vain ole saaneet käsitystä, että jauheliha ym korvaa hyönteiset?
Wolffie
Member

ViestiKirjoittaja vire » 11 Huhti 2006, 20:30

<i>Jauhomadot <br>Sirkat <br>Etanat / kotelot <br>Vahakoisan toukat <br>Porkkanasose / -raaste (/raaka <br>porkkana) <br>Kypsä kana tai naudanliha <br>Herne-maissi-paprika <br>Valkosipuli <br>HYLA-raejuusto <br>HYLA-viili <br>Päärynä <br>Banaanisose <br>Manteli <br>Keitetty silakka, siika, ahven, lohi <br>Kuivattu kala <br>Maapähkinä <br>Keitetyn kanamunan valkuainen <br>Tonnikala <br> <br>Vitakraftin siilin purkkiruoka <br>Sonnenschein Igel Futter siilin <br>kuivamuona <br>Rodi catsticks beef </i> <br> <br>siinä on jotain ja vielä vähän lisää: (voi olla samoja) <br> <br> <br> <br><i>Perinteinen vihannessekoitus <br> <br>Kamu kuivattua katkarapua/mustekalaa (eläinkaupoista) <br>Pakaste seiti <br> <br>Kananmunasta käy keltuainenkin harvemmin syötettynä, se on juuri sitä vitamiinipommi osaa <br> <br> Buffalomadot <br> <br> Silkkitoukat </i> <br> <br> <br> <br>Eikös aika moni näistä ole herkkuja. Pistäkää muut myös lisää ruokaa.
vire
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 11 Huhti 2006, 20:59

No luulen, että kude osaa etsiä palstalta, kunhan muistaa että hyönteisiäkin on annettava. Kuolleena tai elävänä. Ja monta sorttia.
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Wolffie » 11 Huhti 2006, 21:01

Ja pääpaino hyönteisillä
Wolffie
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 11 Huhti 2006, 21:08

Joo siis joo. Kyllä mä olen niille sitä siilin ruokalistaa mielestäni tolkuttanut... En vaan tajua kimppatilausten ideaa... Vai onko kimppatilailussa kenties juuri sellainen maksutapa kuin esim. taxeissa? (jos viis ihmistä jotka kustantaa jokainen omat matkansa kun jäävät pois...) <br> <br>Eniwei. Siis joo... Ja kiitti Vire tosta ruokalistasta! Taidan kopsata heti! :) <br> <br>Ja Zoozoo: - Yritän tehdä parhaani... Ja mielestäni olen homman ihan kiitettävästi hoitanut! Mutta jos olet erimieltä, niin jokaisella on mielipiteensä (JA saakin olla!)
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Kitty » 11 Huhti 2006, 21:33

Me otettiin videovuokraamosta,missä tosin karkkikauppa onkin sellainen karkkirasia.Siinä nyt on pakkasessa sirkkoja :) <br>Makuuni se oli..
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 11 Huhti 2006, 21:38

Ei niiden tarvitse eläviä olla, minäkin jouduin luopumaan farmista koska sain astmaoireita. Pakasteet käyvät ihan hyvin. Toivottavasti et anna minkään pilata iloista odotustasi, Kude. :)
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 11 Huhti 2006, 22:00

Kaupasta ostetut elävät jauhomadot voi pakastaa heti ja syöttää sitten pakastettuina (ja sulatettuina). <br>Samoin purkkisirkat voi pakastaa etteivät rupea haisemaan.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja tini » 12 Huhti 2006, 04:42

Sillä varauksella, että eläinkaupassa ei välttämättä ole ruokittu matoja (ainakaan tarpeeksi) ja jotta mato olisi ravinteikas, täytyy sen olla hyvin syönyt. Eli pari päivää kannattaisi matoja ruokkia ennen pakastusta, muuten ruoka on yhtä tyhjän kanssa.. :)
tini
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 12 Huhti 2006, 09:14

Kommenttini pointti oli se, että päävastuu eläimestä on aina vanhemalla, joka tarkoittaa että myös heidän on syytä tietää mitä siili tuo tullessaan. Helposti innostuksessa annetaan väärä kuva ja sitten kun eläin on kotona ihmetellään. Minä en epäile Kuden taitoa hoitaa siiliä, mutta mielestäni vanhemmille on rehellisesti kerrottava myös mistä hommassa on kysymys. Kehoitinkin ottamaan puheeksi myös ötökkäpuolen ettei tule sanomista. <br>Noi ötökät on kumminkin sellaisia että kummasti niihin tottuu.
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja maija » 12 Huhti 2006, 12:16

mulla asuu koppiksia joista tulee jauhiksia jne..ramseksen kaapin laatikossa karkkilaatikossa..eikä ukko tiedä mitään=) se sais edelleen sätkyn jos tietäis et meillä asuu ramseksen lisäksi muitakin eläimiä:)
maija
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 12 Huhti 2006, 15:06

Ok! :) Ja vielä pieni korjaus, että isihän se olikin joka niitä matoja kammoaa... :D
Kude
Member

ViestiKirjoittaja vire » 12 Huhti 2006, 20:19

<i> Ja kiitti Vire tosta ruokalistasta! Taidan kopsata heti! :) <br></i> <br> <br>Pistin saman listan meidän perheeseen. <br> <br>Ai viikko ja 2päivää!!!! Pian sinäkin menet siilistiksi!=) <br> <br>Nyt vain alkaa tuntua että olen ainoa tällä palstalla joke EI omista siiliä eikä edes odota vielä=(
vire
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 12 Huhti 2006, 20:20

:)
Kude
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu