Ihmisten sairasosasto

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 11 Loka 2006, 11:48

Olen sattumoisin pähkäillyt paljonkin tätä asiaa. Uskon (ja tiedänkin) olevani suojeluverinen. Minulla on suojelukoiran luonne, aina ärhentelemässä jos huomaan vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta. Täysin mahdoton ajatus että jäisin vain katsomaan ja seuraamaan sivusta. Tästä luonteesta sitten saa kärsiä mutta minkäs teet. Se on luissa ja ytimissä je sielun syvimmissä sopukoissa.

Ps. kauhistutan ja ärsytän teitä vielä yhdellä jutulla tuosta tapahtumasta, räh räh! Kun ampuminen alkoi, säilyi kolmella muulla ihmisellä toimintakyky. Nämä kolme soittivat aluehälytyskeskuksen hätänumeroon: Hakunilassa ammutaan!!! Kaikille kolmelle oli vastattu näin: tarvitaanko siellä ambulanssia vai palokuntaa? Kun soittajat olivat sanoneet tarvitsevansa poliisia, oli kaikille sanottu, että soittakaa poliisille. Silloin poliisin numero 10022 oli ihan uusi eikä tuollaista numeroa hädän hetkellä kukaan muista. AHK olisi kyllä voinut yhdistää poliisille, mutta eipä yhdistänyt. Avun soittajat suunnittelivat kannetta AHK:ta vastaan, mutta juristi sanoi, että eipä kannata...
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 11 Loka 2006, 22:40

Hui mitä juttua! Täältä myös hatunnostot Pirjolle rohkeudesta ja toimintakyvystä! Kättentaputukset ja aplodit ja pelastusmitali. Ja mitä tekee valtio?! Ärrrrrr! Kyllä kiukuttaa tuommoinen.

Ettei ihan menisi off topiciksi, niin kerrottakoon että leikkausaika on joulukuussa...
Pau2
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 28 Kesä 2007, 12:12

Löytyipäs tämäkin vanha ketju... Minä toivun parhaillaan maanantaisesta hammasleikkauksesta. Kirurgi leikkasi hankalan viisurin pois alaleuasta. Itse toimenpide meni mukavasti puoliunessa, kiitos tymäkän esilääkityksen :)
Nyt sitten on menty 3 päivää särkylääkkeiden ja antibioottien voimalla eteenpäin. Naama on komeasti turvoksissa eikä kovin ripeästi voi edes kävellä kun sattuu...
Ruokavalio onkin sitten aika mukava: jätskiä ja jugurttia :)
Ja maanantaina ennen lomareissuun lähtöä on vielä tikkien poisto :(
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 28 Kesä 2007, 12:16

Kovasti tsemppiä Katinka! Itseltäni leikattiin myös jokin aika sitten hampaita molemmin puolin ja tunnelmat sen jälkeen olivat vähintäinkin ankeat.

Itse istuskelen ja makoilen kotosalla potemassa mystisesti tulehtunutta nilkkaa. Kyseessä ei kuulemma ole rasitusvamma tms. koska turvotus menee kaikkien fysiologisten rajojen yli. Ihmettelen mistä se baku on sinne mahtanut kömpiä kun ei ole haavojakaan ollut. Jos olisi edes kivat ilmat niin voisi kölliä pihalla mutta nyt aika menee tässä koneella.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 28 Kesä 2007, 13:38

Toivottavasti Memma nilkkasi paranee pian. Aika inhottavaa jos ei edes tiedä mistä se on tullut! Tylsää jos ei pääse paljoa liikkumaan, neljän seinän sisällä vaan olla :(
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 26 Elo 2008, 18:16

Huh, pitänee kirjoittaa tähänkin ketjuun nyt kun jaksoin vääntäytyä koneelle. Eli sairastuin toista viikkoa sitten myyräkuumeeseen, viikonloppuna kunto huononi niin että olin kaksi vuorokautta sairaalassa tiputuksessa.
Olo on hutera edelleen, tää saattaa kestää pitkäänkin. Lisäksi olen tuhannen turvoksissa lähes kauttaaltaan, silmien pinnassa oli isot vesirakkulat.

Nyt on kuulemma valtava myyrävuosi ja tautitapauksiakin normaalia enemmän. Kannattaa siis hakeutua heti lääkäriin jos on outoa kuumeilua ja lihaskipuja ilman muita flunssaoireita!
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 26 Elo 2008, 18:28

Voi kamala! Kovasti nyt tsemppiä sinne paranemiseen!
Memma
Member

ViestiKirjoittaja tini » 26 Elo 2008, 18:39

Hyi jaiks! Myyräkuume.. :o täällä kun on vauva tulollaan ja työnimenä pienellä on myyrä, alun 5viikon ympärivuorokautisen pahoinvoinnin aikana läheisten kanssa naurettiin, että myyrä aiheuttaa mulle myyräkuumeen :D Vaikka eipä ole naurun asia Katinkan kohdalla :/
Tsemppiä ja paranemista!
Itsehän täällä kärsin lantion liiasta löystymisestä, joka on saanut iskiashermon pinteeseen (liikkuvat luut puristelee siinä ympärillä). Kammottava kipu ja nukkumisesta ei tuu mitään. Kuulemma menee ehkä ohi kun lantio löystyy lisää tai sitten synnytyksen jälkeen. Tosi lohduttavasti lääkäri vielä totesi: "tai sitten synnytyksen jälkeen lantion palautuessa se pinteytyy vielä pahemmin" "ai kiva." :D
tini
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 27 Elo 2008, 21:08

Tsemppiä Katinkalle! Nuo myyräkuumetapaukset on tosi rankkoja.
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 27 Elo 2008, 21:28

Otan tini osaa lantion kipuiluihin, nimimerkillä kahden kanssa kärsitty liitoskivut ja lantion alueen yliliikkuvuuksien mukanaan tuomat lisäkipuilut - ei muuten ole ollenkaan ikävä noita kipuja.

Vinkki nukkumiseen, kyljellä ollessa pistä sen patjan puolimmaisen jalan alle ihan yläreiden alle ohut tyyny - sellainen vauvan tyyny on passeli - jalan ja patjan väliin ja sitten jalkojen väliin about polvien kohdalle sitten sellainen normikokoinen tyyny.

Mulla on itselläni nyt n. 1,5 vko synnytyksen jälkeen ruvennut tuo selkä olemaan aika hyvä suurimman osan päivää eikä liitokset ole vaivanneet juurikaan.

Katinkalle stemppiä toipumiseen, myyräkuume on lievänäkin ikävä tauti ja sinulle se on tainnut tulla todella rajuna.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja tini » 27 Elo 2008, 21:33

ah kiitos vinkistä kaisa, täytyykin kokeilla. Pahin on toi iskias ja puuta oleva yläselkä (tästä voi kiittää työnlaatua :P). Josko vaikka mieskin sais ens yönä nukuttua, kun ei kokoajan herää mun uikutukseen kysymään "mihin sattuu?" :D
tini
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu