Silikonirannekkeet siilisteille?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Amanda » 29 Syys 2005, 20:37

"Siilit"? Mutta mitäpä on mieltä korkeampi taho? Nyt oisi se 250 ranneketta tarjolla, kun hiiri immeiset ei todellakaan tarvitse 500, ja tuskimpa mekään..
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 29 Syys 2005, 21:36

Minulla on noista rannekkeista sama ajatus kuin Mimmillä. Niiden oikea tarkoitus on hävinnyt muotivillitysbuumin alle, valitettavasti. <br> <br>Toivottavasti eivät nuo rannekkeet, joiden tuotosta osa (vai kenties kokonaankin) menee hyvään tarkoitukseen, kärsi tästä uusimmasta villityksestä. <br> <br>Itse olen tosin ihmetellyt, kun näistä rannekkeista on niin paljon puhuttu ja kaikilla niitä tuntuu olevan, niin miksi ei ole minun silmiini sattunut missään niitä myynnissä? Ilmeisesti en ole vain käynyt oikeissa paikoissa.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja hekate » 29 Syys 2005, 21:45

Minun mielestäni silikoniranneke olisi parempi, varsinkin kun kaikilla niitä on, mutta ei millään siilitekstillä... ;) <br>Minun ei ainakaan tulisi avainnauhaa käytettyä, lisäksi luulen että silikonirannekkeet tulisivat halvemmiksi.
hekate
Member

ViestiKirjoittaja maija » 29 Syys 2005, 22:28

niitä on joka ikises siwas ja citymarketis ja niitä tulee nuortenlehtien välissä ja myydään r-kioskeilla ja jokapaikas..ihme jos ei oo osunu silmään.. <br> <br>mä oon kolmanneks vanhin meillä töissä ja mä oon ainoa kenellä on aate-ranneke...:)
maija
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 30 Syys 2005, 06:09

Minusta silikoniranneke olisi hyvä idea. Voihan hintaa korottaa hieman ja antaa siiliyhdystyksen kassaan eron. Mikäs sen parempaa hyväntekeväisyyttä.
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 30 Syys 2005, 07:47

Kaisa: Täällä toinen puusilmä, en ole koskaan moisia nähnytkään, erona vain se, etten ole kyllä koskaan mitään kuullutkaan! :D
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 30 Syys 2005, 08:55

Vaaleanpunaiset silikoniset rintasyöpärannekkeet maksavat 4 euroa. <br>Jotkut valkoiset ovat maksaneet 2 euroa. <br>En tiedä miten paljon niistä menee todelliseen avustukseen. <br>Minä tykkäisin sellaisesta rannekkeesta jossa olisi pieniä siilien kuvia ympäriinsä. Rannekkeen hinta voisi olla vaikka 2-3 euroa yhdistyksen hyväksi. Ei taida ehtiä tuffareihin.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 30 Syys 2005, 11:07

2-3¤..enkä oo koskaan kuullu / nähny niitä kuvalla. Siis rannekkeita. Mun mielestä suomen siiliyhdistys olis aika asiallinen..ja mitäpä, jos tehdään asiasta hyväntekeväisyyttä. Lahjoitetaan toi tuotto esim. luonnonsiilien hyväksi tai vaikkapa jollekin eläinlääkärille, joka on edistänyt "meidän" siilien asiaa...
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja laululintu » 30 Syys 2005, 16:39

:D kuullostaa hyviltä ideoilta =D minä haluaisin edelleen rannekkeen. kun noita avainketjuja pyörii kotona kumminkin enemmän kuin laki sallii. minä olen nähnyt hyväntekeväisyys rannekkeita spar-lähikaupassamme :D maksaa 1.5¤/kpl
laululintu
Member

ViestiKirjoittaja Leia » 30 Syys 2005, 17:08

Minäkin Mimmin ja Kaisan kanssa samoilla linjoilla - tosin täällä ei ainakaan vielä ole noista nauhoista mitään kovin suurta villitystä tullut. Itsellänikin on kyllä rintasyöpä- ja makepovertyhistoryrannekkeet, ja onhan se toisaalta vain hyvä, jos noista hyväntekeväisyysnauhoista tulee täällä Suomessakin jonkinlainen hitti. Kun vain juuri tällaiset "feikkirannekkeet" eli siis ei-hyväntekeväisyysrannekkeet eivät söisi suosiota ns. oikeilta rannekkeilta. <br> <br>Minunkin mielestäni toistuva siilin kuva nauhassa voisi olla kiva. Ja tuo MiaE:n ehdotus kuulostaa hyvältä - mutta meneeköhän jo liian vaikeaksi kaikki tilaamiset ja lahjoittamiset? ;) Ainakin lahjoittamalla rahat esim. luonnossa elävien siilien hyväksi (jos mitenkään mahdollista) ei silikonirannekkeiden perimmäinen idea - hyväntekeväisyys - katoaisi kokonaan. Ja hyväntekeväisyyden vuoksi voisi varmaan useampi ihminen maksaa juuri tuon 2-3 euroa. :)
Leia
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 30 Syys 2005, 20:06

Aletaan kaikki etsimään jotain kohteita, joille voisi tuon summan lahjoittaa. Siis nimenomaan sellaisia tahoja, jotka lyhentämättömänä ohjaa tuoton siilien hyväksi. Mun mielestä joku eläinlääkärikin voisi hyvinkin ansaita tuon "palkkion", mutta se voi mennä liian vaikeaksi, koska heitä varmasti on aika monta, jotka ovat siiliasioihin perehtyneet. Vai mitä olette mieltä?
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja laululintu » 30 Syys 2005, 20:13

EI eläinlääkärille kannata antaa.. menee vaikeaksi ja niitä on niin monia jotka omalla tapaansa on tehnyt kaikkensa. pitää miettiä hyviä hyväntekeväisyyskohteita.
laululintu
Member

ViestiKirjoittaja Marjo » 30 Syys 2005, 20:45

Mun mielestä noi rannekkeet kuulostaa kivoilta. Varsinkin sellasilla pienillä siilikuvilla... <br>Ja en nyt usko että nämä meidän omat siilirannekkeemme vievät rahaa hyväntekeväisyyskohteilta. Tai tiedä sitten...
Marjo
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 30 Syys 2005, 20:58

Mitäs mieltä hallitus siis on?
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 30 Syys 2005, 22:32

Mutta sitten taas toisaalta...alkuperäinen rannekkeiden tarkoitus vesittyy. Onko korkeasaarella jotain "sairassiiliosastoa"?
MiaE
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu