Varauslista?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Tifa » 19 Helmi 2006, 10:12

Kannatan myös varauslistaan palaamista, sillä minulla on vielä 2 poikasta myymättä poikueestani, ei yhtään kyselyjä ja lapset ovat jo 10 viikkoisia...
Tifa
New member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 19 Helmi 2006, 12:41

Memma ymmärsi kirjoituksestani sen mitä yritin sanoa. <br> <br>Eli olisi kaksi listaa. Toisella listalla olisi entiseen malliin siiliä odottavat ihmiset ja toinen lista jolla olisi sitten kasvattajien poikassuunnitelmat. <br> <br>Näin näkyisi sekä kysyntä että tarjonta. Kasvattajilla olisi paremmin näkyvissä suoraan mikä on tilanne, eli pystyisi paremmin arvioimaan onko nyt hyvä hetki yrittää itse poikuetta. Siiliä odottavat pystyisivät näkemään tämän kahden listauksen avulla paremmin sen, kuinka kauan suunnilleen menee siihen, että heille olisi poikanen saatavissa. <br> <br>Tämä kahden listan ylläpito vaatii tietysti tupla (ellei isommankin) työn verrattuna pelkästään varauslistan tai poikasvälityksen ylläpitoon verrattuna, mutta uskon, että se olisi eduksi niin siiliä odottaville kuin kasvattajillekin. <br> <br>Listojen luotettavuus ja toimivuus edellyttää luonnollisesti sitä, että löytyy halukkas/halukkaat henkilö/-t ylläpitämään listaa/listoja. Sekä sitä, että siiliä odottavat ilmoittavat listan ylläpitäjälle, jos ovat saaneet siilin tai ovat muuttaneet mielensä siilin hankinnan suhteen eivätkä enää halua olla listalla. Samoin myös kasvattajien tulisi olla aktiivisia ilmoitustensa kanssa. Ilmoittaa poikue suunnitelmista ja niiden toteutumisista sekä myös siitä että montako poikasta on tulossa välitykseen, kun poikue koko selviää. <br> <br>Paljon työtä, jota hankaloittaa se, että molempien listojen tiedot ovat varmasti lähes päivittäin muuttuvaa tietoa.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja riisi » 19 Helmi 2006, 13:05

oisi kyllä hienoa, että saataisiin tämä homma pelaamaan. Tällä toinen vapaaehtoinen memman lisäksi auttamaan! :)
riisi
Member

ViestiKirjoittaja merjah » 19 Helmi 2006, 13:50

Tuo Kaisan ehdotus vaikuttaa hyvältä. Olisi hyvä, jos myös poikassuunnitelmat olisivat näkyvissä.
merjah
Member

ViestiKirjoittaja sisu » 19 Helmi 2006, 14:13

Jep, mä olen myöskin varaus listan puolesta, varsinkin tuo Kaisan idea vaikutti ihan kovalle... Jos löytyy väkeä pitämään sitä pystyssä. <br>Ja miksi? No sehän on jo tullut, joissain tapauksissa liikaa kyselyjä postissa, joskus taas aivan liian vähän, jos sen nyt noin voi sanoa.
sisu
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 19 Helmi 2006, 14:30

Minä olen mös ehdottomasti varauslistan kannalla ja Kaisan ehdotus vaikuttaisi hyvältä lisältä siihen :)
Nea
Member

ViestiKirjoittaja oliver » 19 Helmi 2006, 18:48

Olen ehdottomasti varauslistan palauttamisen kannalla. Toki jo silloin listaa lopeteltaessa sanoin Tiinalle, että huono homma tuo listan lopetus. Menee systeemi täysin sekavaksi ja eikä homma hoidu kenenkään kannalta katsottuna. <br>Tuo Kaisan ehdotus poikassuunnitelmalistasta on periaatteessa hyvä. Kuinka paljon informaatiota se sitten pystyy tarjoamaan on jo toinen juttu. Siis nimenomaan suunnitelmavaiheen lista.
oliver
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 19 Helmi 2006, 19:03

Tuon toinen lista on ihan vasta idean esiasteena pyörinyt omassa päässäni. <br> <br>Ei siihen varmaankaan kannattaisi ottaa kuin vasta sellaiset suunnitellut astutukset, joissa on jo selvillä sekä suunniteltu naaras ja uros ja astutuspäivä, eli olisi tiedossa koska niitä poikasia olisi tuloillaan, jos kaikki menee OK. Lista voisi olla vaikka kaksi osainen. Esimerkiksi: <br> <br><u>Suunnitellut poikueet:</u> <br> <br>- Kasvattajanimi, laskettu aika syntymälle (päivämäärä) <br> <br><u>Syntyneet poikueet:</u> <br> <br>- Kasvattajanimi, syntymäaika, lukumäärä kun selviää <br> <br>Ei siis mitään suoranaista välitystä tällä listalla, vaan informatiivisenä tietona, että miten useita poikueita on on odotettavissa.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 19 Helmi 2006, 20:18

Meillä on ensi sunnuntaina hallituksen kokous ja otamme asian siellä esille. Nämä kommentit lämmittävät erityisesti minun mieltäni :) Olen pelkkää hymyä koko alkuviikon! Olinhan minä aikanaan tuon listan alkuunpanija. <br> <br>Olen valmis aloittamaan tuon listan uudestaan ja mielelläni siirrän sen sitten muille innokkaille, joita tuntuu suureksi ilokseni löytyvän. Toisaalta olisi hyvä, jos ylläpitäjiä olisi useita. Yksin sen ylläpito oli välillä vaikeaa, aina kun en ollut koneen ääressä. Nyt voisi sitten tehdä omat listat afrikkalaisille ja pitkiksille.
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja PIRRE » 19 Helmi 2006, 21:53

Kannatetaan myös varauslistaa.
PIRRE
Member

ViestiKirjoittaja vera_ » 19 Helmi 2006, 21:56

Samaa mieltä kun edelliset kirjoittajat. :) Varauslista back!
vera_
Member

ViestiKirjoittaja Tuulia » 19 Helmi 2006, 23:05

Listaa kannatan minäkin. Lisäehdotukseksi voisin heittää, että voisihan listoja päivittää määräajoin, esim. kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa tms, ei tarviis varaajien koko ajan kyttäillä että onko mitään tapahtunut ja listan pitäjille ei tulisi huono omatunto jos ei ihan samantien ole kaikki päivitettynä palstalle. Itse ainakin olin jatkuvasti reload-reload ollessani liställa :-)
Tuulia
Member

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 19 Helmi 2006, 23:44

Edesmenneelle varauslistalle tuli sen loppuvaiheissa käytäntö, että varaajan nimikirjainten perään laitettiin se kasvattajanimi, mistä varaaja oli siilin saamassa. Se oli kiva ja avoimen tuntuinen käytäntö. <br>Hiukan kuitenkin herätti kummastusta se, ettei kaikkien varaajien perään laitettu mitään tietoa kasvattajasta. Mielestäni olisi kohtuullista antaa julkistaa kasvattajanimi/paikkakunta, jos kerran listalta ostajan poimii.
Tarja T ja Siiri
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 19 Helmi 2006, 23:45

Päivitys kerran viikossa kuulostaa ihan hyvälle idealle, vaikka viikonlopun aikana. Viikonloppuisin on kuitenkin eri tavalla aikaa, yleensä, kuin viikolla töiden/opiskelujen tms. ohella.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Stingu » 25 Helmi 2006, 00:15

Kannatan myös varauslistaa ja kiva lisä siihen olisi että jos ainakin varauslistan ylläpitäjällä olisi lista niistä jotka haluaisivat ehdottomasti ep:n. Niille ei ole kumminkaan samallatavalla kysyntää kuin valkovatsoille ja jos niitä ajattelee kasvattaa olisi kasvattajan kiva tietää että löytyykö tuleville poikasille todennäköisesti koteja. <br> <br>Meillä on ollut tarkoituksena hankkia uusi ep tyttö ja jatkaa kasvatusta ja ne meidän kasvattaja hakemuspaperit on EDELLEEN matkalla postiin... :) miten se voi olla niin vaikeaa saada pari paperia postiin...?
Stingu
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu