Kirjoittaja MariK » 07 Elo 2006, 14:33
Mä sain siilin näin: Kysyin ensin äitiltä(koska äitilt saa helpommin luvan), sitte näytän iskälle kuvia siilistä ja vetoan äitin myöntymyksiin...Sen jälkeen on oltava tarkkana että hoitaa vastuunsa heti, jotta ei tulisi käsitystä etten hoitaisi myöskään siiliä kunnolla kun muutkin arkiset askareet jäävät. Luin aina netissä siileistä, muuta siellä en tehnytkään. Iskä huomasi että mä TODELLA haluan siiliä. Sitte ehdotin, ensin äitille, että mentäisiin kattomaan eläinkauppaan siiliä, no ne meni, mutta kahdestaan. Iskälle hinta oli yllätys ja totesi sen jälkeen että käy, muttä hän ei maksa siiliä... No aloin kerätä rahaa siilin ja aika hyvin sainkin, mutta tavoitteenani oli saada siili kesälomalla, ja sillä rahantulolla ei olisi ollut toivoa. Aloin etsiä siili-ilmoituksia ja kyselin kasvattajilta olisiko pian poikasia saatavilla... Löytyi, juuri sellainen kun halusin! kerroin vanhemmille ja he suostui siten että viikorahasta otetaan niin kauan pois, että siili on maksettu. ja nyt mulla on huoneessani pieni siililapsi!!!:) siinä on nyt teille siiliä haluaville tapa, joka vetoaa ainakin mun vanhempiin, eli:säilytä tasapaino ja hoida myös muut vastuusi, ja kannattaa varovasti ehdotella, että menisitte katsomaan yhdessä siiliä, niin eiköhän ne vanhemmatkin lepy.