voiko olla todellista???

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Memma » 26 Loka 2008, 18:14

Sakot, eläintenpitokiellot jne on kyllä aika tehokkaita keinoja kun puhutaan yritystoiminnasta. Jos jotain oikein räikeää huomataan niin varmasti eläinsuojeluyhdistys korjaa eläimet parempaan talteen.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Jessica » 26 Loka 2008, 19:02

voi hitto että ärsyttää. irc-galleriassa eräs tyttö kyseli siiliyhteisössä että mikä vikana kun siilinsä (ep) ei tykkää juosta juoksupyörässään. kävin katsomassa siilin kuvia ja kuvassahan oli aivan liian pieni kai rotan juoksupyörä joka ei edes ole kiinteä. neuvoin sitten että pyörä on liian pieni ja laitoin linkin tänne yhdistyksen sivuille josta saisi lisää tietoa tai vaikka ostaa uuden juoksupyörän. vastaukseksi sain viestin jossa luki että eläinkaupan myyjä sanoin pyörän olevan sopiva siilille..korjaan sanoi siis että se on hyvä siilille..
Jessica
Member

ViestiKirjoittaja Issu » 26 Loka 2008, 19:07

Nyt kun aloin asiaa oikein miettimään niin oma siilini asusteli eläinkaupassa (äitinsä kanssa? en ole varma) isossa lasiterraariossa, mistä löytyi ruokaa ja vettä, mutta ei ollenkaan juoksupyörää tai mitään piilopaikkoja :o Siilini tuli (heidän mukaansa) kasvattajalta. En tiedä siilistäni muutakuin sukupuolen,syntymäajan ja värin. Taustatiedoista ei ole mitään tietoa. Lisäksi sain mukaani kaikenlaista siilille sopimatonta tavaraa (mm. lasiterraarion josta olen puhunutkin, puolajuoksupyörän jne..) Olin itse silloin vielä niin tietämätön että huhhuh. onneksi tulin surffaamaan tänne sivuille ja osaan nyt hoitaa siiliäni oikein :)
Issu
Member

ViestiKirjoittaja tini » 26 Loka 2008, 20:31

Messuille sitten vain oikeaa tietoa kertomaan! Ei ihmiset tiedä muuta kun eläinkaupan ohjeet, ellei kukaan ohjeista. Nyt olisi hyvä tilaisuus siihen :)
Hoi kaikki te, jotka tässäkin aiheessa olette kaivanneet muutosta asioihin ;)
tini
Member

ViestiKirjoittaja Issu » 28 Loka 2008, 09:04

Hmm, mun pitäis varmaan tietää enemmän mun siilini taustoista, mutta ei ne mitään kertonut...
Issu
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 28 Loka 2008, 16:49

Mihin tietoja messuilla tarvitaan? Voit päinvastoin kertoa, miten VÄHÄN sait tietoa siilistäsi eläinkaupasta. Juuri näillä tosielämän kertomuksilla eläinkauppojen surkeasta toiminnasta saadaan ihmiset kannattamaan asiantuntevia kasvattajia poikashankinnoissa.
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja sweet » 14 Joulu 2008, 13:44

Olin muutama viikko sitten Lahdessa eräässä eläinkaupassa ja katselin kaupan ainutta siiliä. Häkki oli niin pieni että sinne ei saisi laittaa mitään eläintä, häkissä oli vähän puruja ei mitään fleeceä tai muita kankaita pikkuinen mökki jossa siili kökötti tosi ahdistuneen näköisenä.. En tajua miten kukaan ei välitä miten nuo "erikois" liikkeet pitävät eläimiä, deguja oli varmaan viisi yhdessä häkissä missä ei saisi olla yhtäkään eläintä.. eniten ahdistaa kuinka kauan nuo eläimet saavat siellä kaupoissa asua?
sweet
New member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 14 Joulu 2008, 20:04

sweet: Oliko ehkä keskustassa ihan lähellä linja-autoasemaa? (en tiiä, miten tarkasti voi kuvailla, kun ei saa nimetä...) Siellä mä oon bongannut siilin säälittävän pienessä häkissä tuulettimen vieressä. Myyjät eivät edes osanneet kertoa siilistä mitään, värikin oli "no se normaali" eikä sukupuolta tiedetty jne.

Ei ole kyse siitä, ettei kukaan välitä. Eläinkauppojen toiminnan muuttaminen vaan ei ole ihan helppoa. Toiset eivät ota minkäänlaisia neuvoja edes vastaan, vaan ajavat suunnilleen ulos kaupasta.
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 15 Joulu 2008, 11:44

Nyt kun puhe meinaa taas kääntyä suuntaan "eläinkaupat ja eläinten olot niissä", niin kehoitan taas vakavasti malttiin jo tässä vaiheessa ihan varulta ennakkoon.

Erityisesti malttia silloin, kun on jotain "ei niin positiivista" kirjoitettavaa. Lue tekstisi huolella ennen sen lähettämistä ja muistakaa, että <strong>eläinkauppoja ei näissä tapauksissa saa mainita nimeltä</strong> tai yksilöidä niin tarkasti, että liikkeen pystyy ilman vaikeuksia tunnistamaan.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Natsuko » 15 Joulu 2008, 19:06

Kaisa: Mun tekstiä saa kyllä moderoida siistimmäksi, kun en itse siiihen enää pysty.
Natsuko
Member

ViestiKirjoittaja sweet » 15 Joulu 2008, 19:34

natsuko: taisipa olla tuo sama kauppa linja-autoaseman vieressä..;(
sweet
New member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu