Heipä hei, täällä vielä omasta siilistä haaveileva, 24-vuotias, naaraspuolinen olento Helsingistä.
Siili-innostukseni lähti liikkeellee niinkin hullunkurisesti, että näin unta, että olin ottanut luonnonvaraisen siilin hoivaani. Olin laittanut sen lintuhäkkiin, koska muuta sopivaa paikkaa ei sattunut olemaan . Siili kesyyntyi välittömästi ja oppi käyttämään häkissä olevaa juoma-automaattia jne. Unessa tiedostin hyvin, että luonnonvaraista siiliä ei saisi ottaa lemmikiksi, mutta koska puoliskoni oli niin mieltynyt ja kiintynyt siiliin (!), annoin asian olla.
Tämän unen jälkeen aloin miettimään, josko alkaisin seurailemaan omaa pihapiiriä tarkemmin. Silloin tällöin olen siilejä nähnyt kipittelevän sekä kuullut puskista rapinaa ja tuhinaa. Siinä toivossa, että ihan omallekin tontille muuttaisi piikikäs, voisin vaikka näppäränä rakentaa talvehtimismökin. Mutta sitten hoksasin, että alueellamme on paljon vastuuttomia kissanomistajia ja meidänkin tontillamme ihan yhtenään maukujia vaeltaa. Enkä näin tietoisesti täten tahdo houkutella siilejä ja katteja nokikkain... Liekö sellainen ollenkaan minun siilimajastani ja ruokinnastani lopulta kiinni, mutta kuitenkin.
Luontevasti päädyin tämän jälkeen etsimään tietoja ihan lemmikkisiileistä ja niinhän siinä kävi, että menin ihastumaan. Siilihän on lähes täydellinen lemmikki (ainoana miinksena kai tuo sisäsiistittömyys...
) Olen miettinyt monta muutakin pienempää "häkkieläintä", mutta ne eivät ole oikein napanneet (no rotat olisivat varmaan aika ihania myös, heh).
Mainittakoon, että olen koiraihmisiä henkeen ja vereen, mutta monen hoitokoiran jälkeen tuo avokki on sitä mieltä, että hauvaa ei tähän taloon tule.
Kuulema hajottaa paikat, karvaa joka puolella ja siinä on sitten koko ajan kiinni jne jne... Sen sijaan hän on antanut ”siunauksen”, että omaan työhuoneeseeni saan laittaa millaisen eläintarhan tahansa (jahka se nyt saadaan rempattua ja otettua käyttöön). On myös ihan huvittunut ollut tästä siili-innostuksestani.
En tunne ketään, jolla olisi tai olisi joskus ollut siili lemmikkinä, joten jonkinverran kysyttävää varmasti ilmaantuu ennen kuin varmistun, onko siili sopiva kumppani minulle ja minä siilille. Siksipä liityin tänne foorumille.