Kummia unia..

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja _pia » 27 Elo 2005, 17:43

Mä näin tässä pari päivää sitten tällasta unta: <br> <br>Olin parhaan kaverini kanssa pihallamme, kun yhtäkkiä yhdestä rapusta kipitti pieni siili (asun kerrostalossa). Huusin kaverilleni jotain että: "hei kato siili!! Se on eepee !! Kenenköhän se on??!" Kaverini sanoi siihen jotain että: "Nii??? Eksä tienny, se on sen yhen mummon." <br>Otin siilin kotiini ja äiti oli ostanut häkin sillä aikaa kun olin ulkona, vaikka äitini ei edes tiennyt että löysin siilin. xDDD <br> <br>Toivottavasti saatte selvää
_pia
New member

ViestiKirjoittaja Taina » 28 Elo 2005, 10:34

No niin taas odotellaan poikasia ja unet muuttuu sekopäisemmiksi. <br>Unessa meillä oli valtava siililä huone,jossa juoksenteli useita siilejä. Huomasin kauhukseni, että 1 pikkusiili oli oudon näköinen ja otin sen tarkistukseen. Sillä oli peräpäässä useita vesikelloja,jotka näytti pahalta ja aloin heti pohtimaan, mitä laitan rakkuloihin septidiä vaiko betadinea ja päätin varmuudeksi laittaa molempia. <br>En ymmärtänyt mistä niitä siilejä oli niin paljon tullut ja 1 näytti aivan luonnon siililtä. Sitten kauhistuin, etten tiedä kaikkieen sukupuoltakaan ja ne asuvat kaikki samassa huoneessa! <br> <br>Meillä oli seinällä muovinen keltainen kämmenen kokoinen litteä 3mm paksuinen tasku ja ihmeissäni huomasin, että Röhnö tunkee itseään sinne. Mietin ettei se voi mahtua ja tasku putoaa alas,koska on imukupilla kiinni! Röhnö mahtui ja oli siellä aivan lättynä vasten seinää nukkumassa! Ajattelin , että tyttö on tullut isäänsä Tahvoon,kun osaa olla noin litteänä. (kohta sekoan varmaan) <br> <br>Sitten avasin oman lakanakaappini ja kuinkas ollakkaan , sieltä puikahti 6cm mittainen todellinen minisiili, valkoinen kaunis albiino,joka oli aivan kesy. Vein sen muiden joukkoon ja päätin , että huomenna tarkistan kaikki sukupuolet ja siivoan huoneen kunnolla ja "lajittelen " siilit . <br> <br>Juuri ennen heräämistäni kuulin selvästi, kuinka joku siili tepsutteli sänkyni alla. Mietin, että laitoin kyllä siilienhuoneen oven kiinni yöllä, miten tämä on mahdollista. <br>Paremmin herättyäni kuulin , että siilin tepsutus ääni olikin suriseva kärpänen makkarin ikkunassa. Ja puikulamme nukkuvat nätisti omassa kämpässään. *huh helpotus! niitä oli vain 2 ja tiedän sukupuoletkin*
Taina
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 28 Elo 2005, 11:51

Siilistien sielunelämä kulkee omia selittämättömiä latujaan ;)
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 29 Elo 2005, 14:33

Avokki oli eräänä yönä nähnyt unta, jossa oli ajelemassa autolla kun yhtäkkiä tien vieri oli täynnä siilejä. Hän oli pysäyttänyt auton ja noussut ulos. Siilejä oli niin paljon, että hän oli astunut niiden päälle vaikka oli yrittänyt varoa. Kaikkein pienimmät siilit olivat vain sormenpään kokoisia ja ne takertuivat kovin hänen sukkiinsa (mihin lie kengät unohtuneet) kiinni ja niitä sitten joutui repimään irti. :D
Memma
Member

ViestiKirjoittaja eki » 30 Elo 2005, 23:53

taas olen Greta Carbon nähnyt unissani, pakko olla etiäinen
eki
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 31 Elo 2005, 00:08

Ei ole reilua, kun kaikki muut tuntuvat näkevän siiliunia..Itse en ole niitä nähnyt pitkään aikaan :(
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja Roosa » 31 Elo 2005, 11:13

Olipahan minunkin vuoro sitte nähdä unta. Taitaa PIKKUISEN jännittää Ulpun mahdollinen raskaus.. <br> <br>Olin juuri tulossa jostain vanhempieni luokse, ja paikka näytti aivan oudolta. Olin olohuoneessa, jossa Ulpun omituiseksi muuttunut häkki oli ja yht'äkkiä huomasin, kun Ulpu ja kaksi poikasta kirmaa pitkin olohuoneen lattiaa peräkanaa! He juoksivat pesään ja Ulpu peitteli poikaset huolella ja hyökkäsi minua vasten huomatessani asian! Säikähdin aivan mielettömästi ja kollotin, että miten voi olla mahdollista että hän on jo synnyttänyt, vaikka raskautta on kestänyt vain vajaa kaksi viikkoa! Ja poikasetkin näyttivät jo aivan "oikeilta" siileiltä. Olin aivan suunniltani ja olin menossa keittiöön hakemassa lusikkaa millä siirtää poikaset takaisin pesään jos niitä vielä näkyisi. Päätin myös että nyt täytyy soittaa äkkiä Mariannelle.. (johtui varmaan kun soitin eilen siitä villisiilistä, nenu en kai oikeasti soittanut?) Kauhuissani ihmettelin tapahtunutta ja siskoni tuumi tyynenä että niin, johan se synnytti pitkä aika sitten. <br> <br>Onneksi hyönteismyrkyttäjä soitti just sillon ovikelloa ja heräsin, myrkyttäjät muuten näyttää näemmä ihan samalta kun elokuvissa =)
Roosa
Member

ViestiKirjoittaja Taina » 17 Syys 2005, 15:52

Nyt on hermot niin riekaleina Röhnön mahd.synnytyksestä. Näin viimeyönä unen,jossa Röhnö raukka synnytti ulos viileälle hiekalle ja sieltä tuli kymmeniä pieniä, erikokoisia siilejä. Vihreitä, sinisiä, keltaisia ym värejä ja ne olivat niin nopeita, ettei ehtinyt saada kiinni. <br>Keräilin niitä hädissäni taskuuni , nenäliinan väliin. Röhnö oli ihan hädissään ja mietin, että tuleekohan sieltä vielä jotain? Tuli 15cm pituinen jättis,jonka päässä oli sellainen ,lasten leikki lima! <br>Mulla oli kova kiire saada laskettua poikaset, mutta se oli vaikeaa, kun en tiennyt, mikä niistä oli elossa ja moniko pääsi karkuun. <br>Taidan sitten valvoa ensi yön...
Taina
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 18 Marras 2005, 09:44

Olen tässä muutamia kertoja leikitellyt ajatuksella hommata Arekselle joskus ulkomainen tyttöystävä. Taidankin harkita asiaa uudemman kerran tämän unen jälkeen... <br> <br>Ares asusteli makuuhuoneessa (kuten oikeastikin) ja menin kurkkaamaan pojan mökkiin. Hämmästys oli mitä suurin kun siellä oli Areksen lisäksi tyttösiili ja mooooonta jo isoa poikasta. Mökki oli niin ahdettu täyteen siilejä, että nostin katon pois ja rupesin nostelemaan poikasia ulos. Niitä oli yhteensä 11! Tajusin myös samantien, että niissä on luovutus viikon päästä ja pitää alkaa hakea niille kotia. Paniikkia aiheutti myös se, että yläkerrassa oli ollut vesivahinko ja makuuhuoneen katto uhkasi tippua hetkenä minä hyvänsä, joten piti etsiä koko 13 siilin perheelle uusi paikka asunnossamme. :D <br> <br>Ei ihan tervettä aivotoimintaa... xD
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 10 Tammi 2006, 00:24

Näin viime yönä hyvin todentuntuisen unen. <br> <br>Unessa olin tekemässä Issun taloon perusteellisempaa siivousta. Kun olin vaihtamassa pesälaatikkoon puhtaampia fleesejä koin melkoisen yllätyksen. Issun pesässä oli kolme tummaa poikasta, niillä oli täysi karvapeite ja silmät auki. <br> <br>Minä kummastelin Tomylle, että miten tää on mahdollista? Mehän tarkistettiin tuo pesä niin huolella, kun epäilimme sen syöneen poikaset eikä silloin pesässä näkynyt yhtään poikasta. Samoin minua kummastutti kovin se, että 3 viikkoa vanhoista poikasista ei ollut kuulunut mitään, emme olleet havainneet mitään merkkejä poikasista jotka olivat jo reilusti yli 100 grammaisia ja erittäin liikkuvaista sorttia. Laskimme, että kolme viikko niillä on vain ikää, vaikka ovatkin jo niin isoja ja kehittyneitä. <br> <br>Lisäksi ihmettelin myös kovasti sitä, että miten on mahdollista, että Issun ja Kassun jälkeläiset ovat ihan tummia piikeiltään ja melkoisia pikineniä, mutta maskia niillä ei ollut. Totesin unessa, että nyt se meni sitten koko maailmassa siilien värien periytyminen uusiksi, kun kahdesta aprikoosista tulee tummia poikasia :) <br> <br>Unen taustalla taitaa olla se, että Isadora oli ihan oikeasti kantavana zoozoon Kassulle, mutta se söi poikasensa lähes välittömästi synnytyksen jälkeen. Tänään piti tarkistaa Issun pesä, siellä ei onneksi ollut poikasia joista olen ollut tietämätön.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja tawnia » 10 Tammi 2006, 00:39

Ystäväni Anni sai selvästi traumoja, kun hänen piti kerran tulla ruokkimaan siilit. Tällästä unta anni näki pari viikkoa sitten: <br>Olin jättänyt siilit hoitoon annille, sitten se oli päättänyt lähtee mökille ja otti siilit mukaan. SIilit oli ollu ulkona aitauksessa ja seuraavan kerran ku anni oli vilkassu niitä ni siellä oli ollu yli 10 siiliä. Kaikki aivan samannäkösiä vaaleita ja tummia sekasin. <br>Anni oli sitten hädissään soittanut mulle ja kertonut, ettei hän enää tunnista mun siilejä kun luonnonsiilit oli niin samannäkösiä. Mä olin ollut puhelimeen vaan, että "ihan sama mitkä kolme siiliä tuot, kuha tuot jotkut takasin". xD Oon nauranu tälle unelle niin monet illat ku miettiny. "tuo vaan jotkut siili" xD
tawnia
Member

ViestiKirjoittaja CiRiMi » 10 Tammi 2006, 09:43

Mä näin viime yönä unen, että saatiin kasvattajalta viesti, että siiliä pitää rapsuttaa mahan alta, että sen mahakarvat peseytyvät paremmin. Sitten äiti alkoi rapsuttaa ja siilimme irvisteli ja yritti purra äitiä sormeen. En tiedä mistä tuo uni tuli kun meidän siili on niiiiin kiltti meille.
CiRiMi
Member

ViestiKirjoittaja maarit » 10 Tammi 2006, 13:19

Nyt täytyy jo siiliuniakin kirjoittaa, joita olen kyllä säännöllisesti nähnyt, mutta tämä oli niin "elävä". <br>Tulin töistä kotiin, ja minua oli lähetystö vastassa, että meille oli tulut uusi siili postin tuomana, mitään viestiä ei ollut muka mukana. Siili oli lintuhäkissä, ja voi miten kaunis...väritys oli lämpimänruskea, ja siinä oli mustia ja valkoisia laikkuja, ikäänkuin marsuilla. Siili oli ihanan kesy ja isosilmäinen. Minä aloin tutkimaan eikö mitään viestiä ollut mukana, ja löysin kuin löysinkun pienen lapun, jossa oli minun allekirjoitus ja maksusuunnitelma, kymmenessä erässä , kokonaishinta 306 ¤. Lapussa oli myös jotain mainintaa puutorin akvaariosta. Seuraavana päivänä meille tupsahti sitten kaksi naista, kyselemään miten sujuu ym. ja minä selitän kamalasti, että miten siili on voinut tulla meille, kun en sellaista ole nyt tilannut, ja miten minun allekirjoitus on laskussa, ja onko nyt joku jäänyt ilman siiliä, jolle se olisi oikeasti kuulunut. Sain vakuutteluja, että ei kyllä siili on ihan oikeassa paikassa... toinen naisista oli vaalea, ja Suvi nimeltään, siilini kasvattaja... <br>Tässä vaiheessa heräsin pöllämystyneenä...
maarit
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 10 Tammi 2006, 13:31

Minä näin aika ilkeän unen pari yötä sitten: Autoni oli jostain syystä pudonnut järveen ja sukeltajat kävivät naaraamassa autosta tavaroitani. Niitä nosteltiin laiturille vaikka miten paljon, ja sitten huomasin pienen kullanvärisen pahvilaatikon. Avasin sen, ja sieltä löytyi siilin nahka, piikkeineen päivineen. Mietin unessa hetken, että mistä tämmöinen on tullut. Sitten muistelin, että olin itse ottanut sen talteen muistoksi edellisestä siilistä. (edellisiä siilejä ei kyllä edes oikeasti ole ollut..) <br>Nämä unijutut tuntuu kyllä kaikilla olevan aika erikoisia!!
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 10 Tammi 2006, 13:55

Tämä on kyllä parhaita topikkeja täällä! Ihan uskomattomia unia! Mahtavaa tajunnan virtaa! Minäkään en mistään muusta aiheesta näe niin omituisia unia kuin siileistä. Ja tuolla aiemmin oleva mun se uni, jossa olin unohtanut hoitaa osan siileistäni oli painajainen vailla vertaa. Ja se uni, joss iipeet hehkuivat tyytyväisinä hiilloksella, tulee välillä mieleen ja silloin tuntuu aina, että onkohan minulla kaikki kortit pakassa...
Pirjo Y
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu