Mitä teet siilisi kanssa gallup.

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Mitä teet siilisi kanssa gallup.

ViestiKirjoittaja sisu » 08 Loka 2004, 09:14

Niin tuota ajattelin kysellä ihmisiltä että mitä muuta teette siilinne kanssa kuin vaikka pitelette sylissä tai katsotte telkkaria tai kiroatte sille kun joudutte juoksupyörää hinkkamaan tai jotain. Semmoisia leikkejä esim. Tämmöistä ajattelin minä, että saisin jotain neuvoja mitä muuta voin tehdä Lötjösen kanssa kuin edellisiä.
sisu
Member

ViestiKirjoittaja Katjuska » 08 Loka 2004, 09:26

No mä ainakin piilottelen joskus matoja lattialle, sillain, että siili saa itse etsiä ne. (Saa olla kyllä tarkkana, että kaikki madot tulee syötyä) Sitten joskus päästän siiliä tutkimaan sellaisiakin huoneita missä se ei yleensä saa olla. Sit mä annan sille haisteltavaks kaikkia oudon hajuisia juttuja kuten nahkahanskoja tai sellasia mistä se saataisi kiinnostua. Seuraavaks olen suunnitellut kerääväni lehtiä ja kokeilla mitä siili tuumaa lehtikasasta.... Tällasia ainakin...
Katjuska
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 08 Loka 2004, 09:28

Siilin kanssa on vaikea ryhtyä leikkiin. Matojen piilotusta (kuolleiden matojen piilostusta..) on hauska seurailla, mikäli siili sen tarkoituksen ymmärtää eikä painele fiksuna suoraan ruokakupille Tuhinan tapaan :D <br>Keksimällä siilille tekemistä, saa itsekin tekemistä, kun seurailee sen puuhia :)
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 08 Loka 2004, 11:14

Giovannin kanssa seurustelen sillä lailla, että juttelen sille kovasti kun se veppailee lattialla. Se pysähtyy kuuntelemaan korvat pystyssä ja kyllästyy sitten ja tekee rundin ja taas kuunnellaan mamman höpinöitä. Sitten otan sen syliin ja harjoitellaan kesysiilin elämää. Puremattomuusharjoitukset ovat jatkuvia. Lojun sohvalla elävänä aktiviteettialustana ja Gio mönkii ja kiipeilee päälläni. Välillä se kipuaa sohvan selkänojan päälle kävelemään edestakaisin ja mamma sitä ihailee ja kehuu. <br> <br>Lunan suhteen kysymyksen voisi kääntää toisin päin. Mitä siilini tekee kanssani? Lunan sähäkkää juoksua vapaana on hauska katsella, mutta kun otan sen syliin ja menen sohvalle, alkaa Lupsukan touhutuokio. Tässä hommassa minun pitää istua. Olen aiemminkin kertonut tästä, mutta tulkoon uudestaan. Luna tykkää seikkailla olkapäilläni ja se etsii korvat. Sitten alkaa erittäin huolellinen korvien putsaus. Se nuolee korvat arviolta aivoista asti äärettömän suurella intensiteetillä. Tämä vaatii uhrautuvaista siilismihenkeä ja jotakuinkin ruumiista irtautumista, niin suuri on keskittyminen etten hypi seinille. Sitten tehdään vaahtikset. <br>Seuraava kohde Lunalla on nahkainen kaulakorun hihnani. Siitä vasta vaahtistellaan! <br>Ja sitten minut palkitaan Kampaamo Lunan ihanalla käsittelyllä. Luna nousee toisella olkapäälläni takajaloilleen ja alkoitta hiusten sukimisen etutassuilla. Samalla se nuolee päänahkaa. Se kulkee olkapäältä toiselle takatassuillaan kaiken aika sukien. Se on ihanaa. Huom. samaa kokeilin myös Giovannin kanssa, mutta se huvi oli hiuksille hupaa... <br> <br>Siriusta vaan löllytellään sylissä kun se on niin ihanan täydellinen sylisiili. Raatoa harjoitellaan. <br>Pikasiiliä ihaillaan sylissä sen pienen hetken minkä se siinä viihtyy. <br>Kaitsu hoitelee lähinnä seurustelun Muskotin ja Zaniahin kanssa. Ne eivät ole seurallisia siilejä. Kaitsu niitä pitää kämmenissään ja puhuu miesasioista ja kyselee niiden tunne-elämästä ja lupailee niille huikeita sessioita Amonin kanssa.... <br>Niiden kauneutta kokoonnutaan välillä ihailemaan koko perheen voimin. Muskotti on erityisen hurmaava, kun se innostuu söpöstelemään Kaitsun kämmenissä. <br> VINKKI: <br>Kokeile siilin huvipuistoa, eli hommaa iso paperipussi, johon hommaat rapisevia kuivia lehtiä tai serpentiiniä kunnon sykkyräksi vedeltynä. Siellä jos ei siili viihdy ja porukkaa naurata, niin johan on kumma.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja sisu » 08 Loka 2004, 16:29

Pitääpä kokeilla. Ihan pihaltako lehtiä haen???
sisu
Member

ViestiKirjoittaja RitaT » 08 Loka 2004, 16:40

Minäkin hain Titolle pihalta lehtiä. (Ennen pojalle antamista pesin ne.) Illalla häkistä kuului vain kamala rapina x). Eli kyllä se varmasti tykkäsi ;)
RitaT
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 08 Loka 2004, 17:28

Siiriä mä olen silleen totutellut sylkkyyn, että laitan naksuja pientä siltaa pitkin ja se kiipeää syliin ;) Silta on tehty millon kirjasta ja pahvista.
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Aino » 08 Loka 2004, 23:36

Ja meillä taistellaan fleecestä :D
Aino
Member

ViestiKirjoittaja Taina » 09 Loka 2004, 13:45

Olen huomannut meidän siilien huoneessa ,että mitä enemmän on pahvilaatikoita ja pitkiä putkia lattialla ,sitä enemmän puikulat juoksevat innoissaan pitkin lattiaa. Vauhti on niin kovaa ,että kurveissa pitää välillä sutia ja joskus mutkat menee liian pitkiksi ja tulee äkkipysäys. Jos ostan jonkin suuren lasi/savi esineen(siilipatsas) joka on pakattu rapiseviin papereihin ,laitan paperit lattialle ,joissa siilit saavat mönkiä ja rapistella .Meinaan kuolla nauruun ,kun katson sitä menoa:D <br>Lempi puuhaani Tahvon kanssa on kuitenkin sohvalla löhöäminen.Siinä köllimme vierekkäin ,masut masua vasten ja katselemme tv(siis Tahvo nukkuu) samalla se menee mitä uskomattomimpiin asentoihin ,kun oikein rentoutuu ,mamman lämmön äärellä ja näen , kuinka toinen todella nauttii elämästään ketarat ojollaan ,lettuna ,siinä vieressäni.Aah.
Taina
Member

ViestiKirjoittaja titska » 15 Loka 2004, 11:15

minä leikin repen kanssa sellaista että narun päähän laitetaan joku herkkupala ja siili lyllertää narun perässä... :) sitten löhöän repen kanssa ja katson telkkaria....myös paijailen sitä ahkerasti.... <br>T:Repen orja
titska
Member

Paluu Siilikeskustelu