Rommi esittäytyy!

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Rommi esittäytyy!

ViestiKirjoittaja Rommi » 24 Loka 2004, 19:48

En tiedä onko täällä tapana esittäytyä mutta esittäydynpä kuitenkin :) <br> <br>Eli, eli... olen 16-vuotias lukiolainen Kaarinasta ja löysin tämän siilifoorumin vasta äskettäin. Kotona meillä tuhisee kääpiösiili Lulu (s.12.7.2004). Varsinkin alussa olin tosi epävarma ja hysteerinen Lulun suhteen: teenkö nyt kaiken varmasti oikein?, onko tuo normaalia?, miksi se tekee noin? yms. Täältä kuitenkin löysin paljon tietoa siileistä ja päätin myös viimein rekisteröityä! Eli, täällä ollaan ja tultiin jäädäksemme! :)
Rommi
New member

ViestiKirjoittaja Marjo » 24 Loka 2004, 19:53

Tervetuloa mukaan. Aina kiva saada uusia naamoja. Taidat olla ainut saman ikäinen mun kanssa :)
Marjo
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 24 Loka 2004, 20:01

Tervetuloa vaan tähän poppooseen :D <br>Meillä puhisee ja tuhisee valkovatsa Tuksu..
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja SiiliPupu » 24 Loka 2004, 20:16

Tere tulemast vaan joukkohon. :) Meillä tuhisee pieni valkovatsa neiti Veera.
SiiliPupu
Member

ViestiKirjoittaja AnnukkaM » 24 Loka 2004, 20:44

Mistäs olet Lulun ostanut? Meidän Wilma on melkein saman ikäinen, syntynyt 13.7. Muutama kuva löytyy galleriasta. Tänne sivuille ja irckiin jää koukkuun, porukka on hulvatonta :)
AnnukkaM
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 24 Loka 2004, 20:50

Tervetuloa vaaj! Hih, Kaarinassa asuu myös kasvattaja.. :)
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Rommi » 24 Loka 2004, 21:05

Lulu on ** akvaariosta. Nyt vasta jälkeenpäin olen kuullut siitä sen verran negatiivista palautetta että vähän ehkä harmittaa että tuli siili sieltä haettua :(
<br>Seuraavalla kerralla otan varmasti kasvattajalta!
<br>
<br>Ei Lulussa mitään valittamista varsinaisesti, kyllä käsittelivät sitä päivittäin siellä kaupassa ja oli itse kasvatettukin, mutta ruokinta oli yksipuolista ja Lulu on ERITTÄIN nirso. Kunnon ohjeitakaan ei saatu... Rekisteripaperin sain, mutta silti jotenkin pieni huoli painaa koko ajan :(
<br>
<br>Amanda: Missä päin Kaarinaa asuu kasvattaja? Mielenkiintoista tietää, voisin ottaa yhteyttä ja mennä vähän kattelemaan! :)
Rommi
New member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 24 Loka 2004, 21:30

Sinikka asuu Kaarinassa, kirjoittaa tänne Sinikka nimellä. Kuvia hänen tuoreesta EP (egyptiläinen pitkäkorva) poikueesta löytyy galleriasta. Sinikan sähköposti osoite löytyy hänen tiedoistaan, klikkaa nimen alla näkyvää jäsen sanaa. <br> <br>Älä turhaan huolestu Lulusta, vaikka onkin eläinkaupan siilejä. Oma ensimmäinen siilini Viltsu, on eläinkauppa siilejä. Reilu vuosi on meillä mennyt ilman mitään suurempia ongelmia. Mitä nyt oli ärhäkkä alkuun puremaan, suunnattoman epäluuloinen - luottamuksen saavutin reilun puolen vuoden päästä. Oli kovin nirso ruokien suhteen. Terveys on ollut yhtä pientä masun sekaisin oloa lukuun ottamatta ollut koko ajan hyvä. <br> <br>Kyllä eläinkaupastakin on täysin mahdollista saada kunnossa oleva ja terve siili, mutta valitettavan usein varsinkin terveyden kanssa on ollut ongelmia. Samoin jos eläin on pitkään kaupassa se vieraantuu käsittelystä, jos sitä ei käsitellä päivittäin. <br> <br>Mutta tervetuloa piikikkääseen joukkoomme :)
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 24 Loka 2004, 21:44

p.s. Sinikka on hyvä kasvattaja Kaarinassa *T: onnellinen Sinikan kasvatin omistaja*
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 24 Loka 2004, 22:10

Tervetuloa porukkaan :) <br>Uuden siilin kanssa moiset ajatukset ovat ihan normaaleja, osaa saa jopa miettiä jatkuvasti ;)
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Miumau » 24 Loka 2004, 22:50

Rommi ja Marjo: Minä olen myös samaa ikäluokkaa, täytän ensikuussa 17v. <br>Täällä tuhisee herra nimeltä Justus ja asumme Vaasassa. Olen myös aika uusi siilisti ja siilinomistajana ollut n. kuukauden.
Miumau
Member

ViestiKirjoittaja Fauron » 24 Loka 2004, 22:59

Tervetuloa siilistien joukkoon! Meilläkin puhisee LuLu-siili, pari päivää nuorempi versio. Ensimmäinen siilini Räpsy on siitä kaikkein pahamaineisimmasta eläinkaupasta, vaan yli vuosi on tässä jo sen kanssa pärjäilty, ja sylisiili siitäkin ärripurrista tuli. :) Omat riskinsä siinä eläinkaupasta ostamisessa on, mutta niin se vain on että melkein kaikkien siilien sukujuuret päätyvät johonkin eläinkauppaan. <br> <br>Ja vaikka eläinkaupasta ostaminen kaduttaisikin, tuskinpa piikkipalloasi toiseen vaihtaisit... :D
Fauron
Member

ViestiKirjoittaja lindayk » 25 Loka 2004, 08:00

Hei Rommi ja kaikki muut! <br> <br>Minä en ehkä ihan voi sanoa, että tervetuloa, kun itekin olen nii vähä aikaa vasta pyöriny täällä, mutta tervetuloa kuitenkin! =) <br> <br>Meille oma rakas Simppumme haettiin kotiin vasta viime perjantaina ja myöskin eläinkaupasta ja kyllä se on jo tässä vaiheessa aiheuttanut niin monet sydämentykytykset äidille (isä yrittää rauhoitella), että välillä jo kauheimmatkin ajatukset piipahtelee pääkopassa. <br> <br>Esim. Oikea takajalka ei tahdo toimia kunnolla (jotenkin vääntyny..). Simppu on kuiteski viettäny elämänsä ensimmäiset 1 1/2 v. sellasessa pienessä kaninkopissa :((( <br>Ja kynnet, voi taivas ne oli ihan mielettömät ei ikinä leikatut ja nytte sitte kun niitä yritettiin leikata eilen, nii suurin osa saatiinkin leikattua, mutta nyt tuntuu aristelevan ja verta tuntui näkyvän ihan pikkiriikkisen.. Jos näin jatkuu = hermoraunio. Mutta yritetään kestää. <br>Niin ja sitten on vielä tuo ilmiö: Kun se saa meillä tuolla makuuhuonessa meidän kanssa asustella yöt, nii aina se jää meidän leveän sängyn päätyyn (alle siis) nukkumaan. Me sitten aamulla se ollaan nostettu lämpimään koppiin, mutta aina yöllä se jää sinne sängyn päätyyn ja kun meillä ei niin hirveän lämpimät nuo lattiat oo.. Nyt se aivan niinkun ois aivastellu, kun heräsin.. Kun se on kuiteski kylvetetty ja oon kyllä yrittäny sen kuivata mahd hyvin..mutta.. <br> <br>JA <br> <br>Nyt tänä aamuna se sitten tuntu vähän ehkä huojuvan kun se koppiin nostettiin ja se kömpi kunnolla fleece-piponsa sisään..nyyh..tässä alkaa jo olla todella huolissaan. <br> <br>Mutta mä olen kyllä soittamassa nyt juuri, kunhan klo vain tulis 08, lääkärille ajan ja tarkistuttamaan muutenkin tuon pienen pallon. <br> <br>Että tervetuloa vain! ;) <br>Luulen, että ymmärrän miltä tuntuu kun se huoli painaa..vähän koko ajan.
lindayk
Member

ViestiKirjoittaja Santsu » 25 Loka 2004, 13:45

Tervetuloa minunkin puolesta tänne. <br>Kiva kun siili harrastajat vain lisääntyy ja lisääntyy :) <br>Se on ihan normaalia tuo siilin tuhina..Toivo harrastelee sitä päivittäin! Meillä siis asustelee valkovatsasiili Toivo- nimeltään.
Santsu
Member

ViestiKirjoittaja Knightrider » 25 Loka 2004, 15:39

Tervetuloa joukkoon Rommi :) Itse olen 18v. siilisti Turusta ja täällä asuu egyptiläinen pitkäkorvasiili Roni. Ronikin on ostettu Puutorin akvaariosta (tosin tuli sinne jostain muualta), eikä meillä vielä ainakaan ole esiintynyt (*koputtaa puuta*) mitään muita ongelmia kuin juuri tuo nirsous ruokien suhteen ja ihmisten vierastaminen. Mutta hiljaa hyvä tulee,kesytysprojekti on hidasta hommaa varsinkin pitkäkorvilla. <br>Teillä on kätevästi Kaarinassa eläinlääkärikin lähellä! Kiva saada kuulla uusista turkulaisista siilinomistajista, kaikki kun eivät aina tälle palstalle eksy.
Knightrider
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu