Naru suussa...

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Naru suussa...

ViestiKirjoittaja Tania » 30 Tammi 2005, 19:58

Meillä on nyt seuraavanlainen ongelma. Reppuli pesun jälkeen kuivattiin pyyhkeellä ja jotenkin kummasti pyyhkeestä eksy naru sen suuhun ja jäi sinne (hampaaseen?) kiinni. Eikä sitä millään sieltä irti saa, leikattiin naru lyhyeksi, mutta tuskin se sieltä itestään pois tulee, jos on jossain kiinni.Ei kai tässä auta muu kun varata lääkärille aikaa.. =(
Tania
Member

ViestiKirjoittaja miia » 30 Tammi 2005, 20:12

vaikuttaa siltä et on paras varata se aika. muuten naru aihettaa hyvinkii pian tulehuksen jos se on juuttunut hampaan ja ikenen rajaan esimerkiks. senhän pystyy poistamaan kuka tahansa eläinlääkäri.
miia
Member

ViestiKirjoittaja Tania » 30 Tammi 2005, 20:38

Aivan, niin aateltiinki... ja koska ei sitä suuta saa auki, niin eihän sitä tiiä onko se naru lähteny vai ei.. Voih. Mutta eipä tota oo muutenkaan joutunu lääkäris käyttää, et ehkä vois käydä samalla asiantuntijan pakeilla ni tsekkaa elikon muutenkin.
Tania
Member

ViestiKirjoittaja Tania » 31 Tammi 2005, 13:23

Rauliolle soitettiin ja se kehoitti vaan seurailemaan pari päivää.. Äsken tarkistettuani siinä se naru edelleen suu pielessä roikkuu vaikka sapuskat oli yöllä hävinnyt. Tuntuu vähän hassulta odotella mahdollisia tulehduksen merkkejä sen takia ettei turhaan tarvitsisi rauhottaa.. mutta ei kai tässä muutakaan voi. Itse vaan epäilen, että tuskin se naru siitä ihan hetkessä mihinkään katoaa..
Tania
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 31 Tammi 2005, 13:35

Koetapa kuuluisaa pumpulipuikkotemppua, laita pumpulipuikko poikittain siilin suuhun. Sen jälkeen yritä ottaa narunpätkä pinseteillä pois. Pumpulipuikon sijaan voit käyttää muutakin sileäpintäista tikkua. <br> <br>Itse olen tällä keinolla saanut Anselmilta jumiin jääneen raksun suusta.
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja Tania » 02 Helmi 2005, 13:54

Naru lähti toissa iltana, Repsun ollessa pesulla. Vetelin siitä varovasti ja suht helposti irtosi. Nyt on vaan huoli, onko siitä aiheutunut jo jotain harmia.. Olin näkeväni suussa jotain "nirhautumaa", mutta varmaks en tietysti voi sanoa. Kaveri on kuitenkin syönyt molempina öinä hyvin, raksujakin, joten tuskin mitään suurempaa hätää on. Voihan pienet haavat itsestäänkin parantua.
Tania
Member

ViestiKirjoittaja Tania » 02 Helmi 2005, 13:55

Tiinan viestiin palaten, Mitenkäs sen pumpulipuikon sinne suuhun saa (vastaisuuden varalta)? Reppuli kun ei oo mikään kesysiili, niin uskallan epäillä tempun toimivuutta meillä =)
Tania
Member

Paluu Siilikeskustelu