Siilit ja matkustelu

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Siilit ja matkustelu

ViestiKirjoittaja Coco » 20 Marras 2005, 12:23

Olen saamassa siilin ja siksi haluaisinkin saada vähän informaatiota tästä aiheesta. <br> <br>Olisi kiva, jos vastaisisitte näihin kysymyksiin ja sitte tietty voi laittaa mielipidettä tai mitä muuta sitten haluakaan.. <br> <br>Matkusteletko paljon? Ulkomailla vai Suomessa? <br>Minne viet siilisi, kun lähdet matkalle? Vai otatko mukaan? <br>Jos viet jonnekkin, veisitkö mieluummin kaverille vai hoitolaan? <br>Jos joku tietää, niin ottaako kasvattajat siilejä hoitoon? <br>Paljonko olisit valmis maksamaan viikon hoidosta? <br>Entä kuinka pitkille matkoille olisit valmis ottamaan siilin mukaan? <br> <br>kiitos kaikille vastanneille!
Coco
New member

ViestiKirjoittaja Kitty » 20 Marras 2005, 12:35

juu kyllä me matkustellaan silloin tällöin.suomessa useimmin. no me käydään kyllä useimmin 1-3yön matkoilla että1yöksi siilin voi jättää kotiin kunhan on ruokaa tarpeeksi. ja sitten joku sukulainen käy hoitamassa sitä kävimme helsingissä ja olimme 3yötä ja yksi tuttu kävi hoitamassa.sitten veisimme ehkä tutuille siilin.en tiedä ottaako kasvattajat saattavat ehkä.viikon hoidosta maksaisin ehkä n.20-40?.pitkille emme yleensä ota siiliä mukaan pitkille matkoille mökille ja noin yli sadan kilometrin reissulle kävimme 230kilometrin päässä hyvin wilma jakseli autossa kuljetus-kopassaan.
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja Coco » 20 Marras 2005, 12:52

Okei :) Lissää vain vastauksia ;)
Coco
New member

ViestiKirjoittaja MiaE » 20 Marras 2005, 14:06

Lyylillä on matkapahoinvointi, joten jos lähdetään jonneki vähänki pidemmälle, Lyyli jää kotiin ja joku käy kattomassa sitä ja ruokkimassa. En veisi Lyyliä mihinkään hoitoon, vaan järjestäisin siten, että Lyyli saa olla omassa kotona ja joku käy ruokkimassa. =)
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja hekate » 20 Marras 2005, 14:38

Meillä käy aina mun sisko hoitamassa kun ollaan poissa :D
hekate
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 20 Marras 2005, 14:47

Meillä siilit ovat reissanneet vaikka missä. Parhaimmillaan meillä on ollut Pohjanmaan reisulla 9 siiliä. Ei mitään vaikeuksia.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 20 Marras 2005, 14:48

Meillä siirulainen on ollu mukana lyhyimmillä matkoilla kuten mennessä mökille tai ollessa muualla suomessa. Mutta ei kyllä helppoa oo ollut :D
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Mimmi » 20 Marras 2005, 16:03

Mä en ole vielä minnekkään matkustanut,mutta lähellä asuu siskoa ja veljeä ja monta muutakin mahdollista siilin hoitajaa. Että kyllä mä sen mielummin jätän sitten kotiin.
Mimmi
Member

ViestiKirjoittaja Amelie » 20 Marras 2005, 16:28

Minullakin olisi kysymys matkustamiseen liittyen :), eli minkä ikäisenä siili voi matkustaa autossa jo n. 2 tunnin matkan? Voiko heti pienenä jo vai sitten vähän vanhempana....?
Amelie
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 20 Marras 2005, 16:34

Me emme juurikaan matkustele, mutta se mitä reissussa ollaan käyty niin siilit on kyllä jääneet kotiin ja niillä on käynyt hoitaja joka päivä. <br>Uskoisin, että kasvattajat ottavat siilejä hoitoon. Minä ainakin :D <br> <br>Amelie: Siili voi matkustaa jo pienenä :)
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 20 Marras 2005, 17:00

Tässä aiempia keskusteluja aiheesta: <br> <br><a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum20/index.php?&action=vthread&forum=1&topic=2078" target="_new" rel="nofollow">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum20/index.php?&action=vthread&fo rum=1&topic=2078</a><br> <br><a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum20/index.php?&action=vthread&forum=1&topic=754" target="_new" rel="nofollow">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum20/index.php?&action=vthread&fo rum=1&topic=754</a><br> <br>Löytyivät hakutoiminnolla: <br>- hakusana: matkustaminen <br>- haetaan: aiheet <br>- haetaan: 700 päivää (oletuksena 365 päivää)
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Mohar » 20 Marras 2005, 17:16

Cici Yaya näyttää viihtyvän hyvin autossa ja reissuissa. On utelias ja touhukas eikä muista edes palloilla. Pisimmät automatkat ovat kestäneet yli 2 tuntía. Ei ole ollut mitään ongelmia, ei pahoinvointeja eikä muitakaan "sotkuja". Hän kyläilee joskus iltaisin kanssamme ja on uudessa paikassa aina hyvin rohkea ja utelias. Toisin kun kotona. <br>Hänessä taitaa olla vähän kyläluudan vikaa...
Mohar
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 21 Marras 2005, 09:05

Yhden yön olen joskus poissa ja siili yksin kotona. Useamman yön reissuun otan siilin mukaan. Meidän siili on reipas matkaaja, ei oksentele eikä paljon kakkailekaan autossa. Junassa nukkuu putkessaan. Matkaan otan ison pahvilaatikon yöpymispaikaksi. Siili sitten remuaa yöllä lootassaan ja ruokakipot saa kyytiä. Autossa pidän siilikopassa kuumavesipulloa että palluraisella on mukavan lämmin olo. <br> <br>Itsellä on ollut hoitosiilejä nyt muutaman kerran ja joulun aikaan tulee myös. Erityistä maksua en ole ottanut. Tuliaisia olen kyllä saanut. <br>Olenkin miettinyt tuota maksuasiaa myös. Mikä olisi sopiva/kohtuullinen maksu. Olisko 1-2/euroa/päivä passeli. Ajatellen että siilin omistaja tuo raksut ja madot siililleen. Omat kasvatit otan ilman muuta hoitoon jos olen itse kotosalla. <br> <br>Muutamat siili-ihmiset ovat myös luvanneet ottaa minun siilin hoitoon, jos sellainen tarve tulee. On kyllä mukava tietää että saa hoitopaikan tarvitessaan.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 21 Marras 2005, 10:07

Bella on ollut yhden yön kotona yksin useamminkin. Kaksi yötä olemme olleet poissa kerran ja silloin kaveri kävi ruokkimassa siilin. Kun lähdimme pidemmäksi aikaa veimme Bellan hoitoon porukoille. Jännitin kyllä aika paljon, koska heillä ei kuitenkaan ole kokemusta siileistä. Toisaaltaan meillä kokemusta ja mahdollista tukea oli vielä vähemmän kun siilin saimme. Bellalla oli 1neliön tila käytössään jonka se oli protestina sotkenut täysin joka yö. Kaikki oli sujunut hyvin. Nyt kun meillä on myös ep olisi matkustelu pidempään kuin yhden tai kaksi yötä aika paljon hankalampaa. Varsinaisesti matkustus ei tuota mitään ongelmia, kunhan siileillä on tarpeeksi iso koppa, muuten ainakin Bellaa ahdistaa ja vatsa toimii vilkkaasti.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 21 Marras 2005, 23:47

Meillä kokeiltiin kerran pientä kuljetuskoppaa ja ei kyllä kokeilla enään. Tuloksena oli nimittäin oksenellut ja hätäkakkoja päästellyt siili, vaikka matkaa oli n. 10km. Isoissa kuljetuskopeissa kuljetettaessa ei ole ilmennyt mitään matkapahoinvointeja, siilit nukkuvat tyytyväisinä lootissaan ison fleecekasan sisällä. <br>Jos lähdetään jonnekkin reissuun niin aina on löytynyt joku mukava ihminen joka on käynyt antamassa siileille ruokaa ja puhdasta vettä. Ruotsinristeilyä pidemmällä (2 yötä poissa kotoa) ei olla käyty.
Tiia
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu