Kirjoittaja MiaE » 27 Marras 2005, 17:45
Varmaan varmin tapa on ottaa yhteyttä Suomen tulliin tai jonneki.. Sitte ei tuu ainakaa mitään selkkauksia. Paperit varmaan helpottavat hommaa.. Joten huolehdi ensin, että ostat sen jostain kunnollisesta ja siististä liikkeestä, jossa ne tietävät siilien hoidosta OIKEASTI jotain. Parhain olisi varmasti kasvattajilta ostaa, mutten tiedä onko niitä siellä tai mikä se systeemi noin muuten on. Ja paperit siis kuntoon, mistä tuotu milloin jne.. Itse olin Espanjassa muutaman kuukauden putkeen niin ainakin tuolloin ne eläinliikkeet missä kävin olivat suoraan sanottuna aika karmivia. En olis ostanu yhdestäkään mitään. Ei millään pahalla, voihan siellä olla siistejäkin liikkeitä, mutta.. no joo. Tarkasta, että siili on hyvinvoivan näköinen ja oloinen ja vertaa niiden antamia hoito-ohjeita suomalaisiin versioihin.
<br>
<br>Mulla ei ole kokemusta kuin valkovatsoista, mutta olen ymmärtänyt, että nuo Egyptiläiset ovat ainakin vilkkaampia ja semmoisia eläväisiä. Kovasti ovat omistajat kehuneet. En tiedä onko tämä paikkaansa pitävää, mutta luulen, että ne purevat hieman helpommin kuin valkovatsat. Korjatkaa, jos olen väärässä. =0)