Vuoden 2006 hallituskampanjat

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Vuoden 2006 hallituskampanjat

ViestiKirjoittaja Memma » 22 Helmi 2006, 13:43

Avaan nyt uuden topicin kampanjointia varten. Tänne voivat kaikki ehdokkaat kokoontua keskutelemaan kannoistaan ja myös äänestäjät kysellä ehdokkailta mieltä askarruttavia kysymyksiä.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 22 Helmi 2006, 14:03

Aloitan nyt itse tämän kampanjoinnin. <br> <br>Olen 24v VTM Turusta. Kotona tottelen nimeä Henna. Minulla ja avokillani on 2 siiliä - afrikkalainen Bella ja ep Tähtimeren Ares. Kohtapuoliin saan myös alkaa käyttämään kasvattajanimeä. <br> <br>Olen hakemassa hallitukseen ensimmäistä kertaa. Yhdistyksen jäsen olen ollut noin vuoden eli lähes saman ajan kuin minulla on ollut siilejä. Olen pyrkinyt olemaan yhdistyksen toiminnassa ja siilitoiminnassa aktiivisesti mukana alusta asti. <br> <br>Suurin muutos, jota lähtisin ajamaan koskee hallituksen toiminnan läpinäkyvyyttä. Nyt varsinkin ehdokkuutta miettiessäni olen huomannut, etten tiedä siitä tai sen toiminnasta juurikaan mitään. Eli kokouspöytäkirjat näkyville ja enemmän hallituksen toimista tiedottamista, niin ehkäpä saadaa myös muita aktiiveja lisää mukaan. Lisäksi muita mielenkiinnonkohteita ovat yhdistyksen yhteiset toimet kuten Tuffarit ja jäsentuotteet, sekä kasvatus- ja jalostustoiminta. Olen myös kiinnostunut mahdollisuudesta tuottaa uutta verta ulkomailta. <br> <br>Kaikki vain innolla kyselemään lisää, joko palstalla tai sitten sähköpostilla! <br> <br>Henna hallitukseen 2006 kampanja on avattu! ;)
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 22 Helmi 2006, 14:19

Olen 23 vuotias naikkonen Rovaniemeltä. Myös "livenä" minua kutsutaan kotoisasti Kikeksi ;) <br>Meillä asustelee kaksi afrikkalaista kääpiösiiliä, Illusia ja Myssy ja kasvatan piikikkäitä nimellä Talvimetsä. <br> <br>Myös minä olen ehdolla ensimmäistä kertaa, yhdistyksen toiminnassa olen ollut mukana kuitenkin suhteellisen pitkään ja "virkani" on ollut Pohjois-Suomen aluevastaava. Nyt vasta rohkenen hakea mukaan hallitukseen, aikaisemmin ei ole rohkeus riittänyt. <br> <br>Minä myönnän myös heti alkuun, että en tiedä hallituksen toiminnasta mitään. Riisille voin siis vastata (kyseli toisessa keskustelussa) kysymykseen mitä muuttaisin päästessäni hallitukseen, että en rehellisesti sanottuna tiedä. En tosiaan tiedä hallituksen toiminnasta mitään. Mutta jos pääsen "puikkoihin" aion hoitaa hommani kunnialla kotiin, joko pyrkimällä muuttamaan asioita tai sitten pysyen vanhassa, yhdistyksen jäsenten mielipiteitä kuunnellen ja omaa maalaisjärkeäni käyttäen. <br> <br>Tulevalta hallitukselta toivoisin ennen kaikkea toimivaa yhteistyötä. <br> <br><i>EDIT Juuri minua muistutettiin että haenkin itseasiassa toista kertaa hallitukseen, itse en muista asiaa edelleenkään :D Näin hyvällä muistilla paikka on taattu eikös juu? :D</i>
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 22 Helmi 2006, 23:36

Minä olen kesäkuussa 49 vuotta täyttävä nuori nainen Riihimäeltä. Olen yhdistyksen perustajajäsen ja viime vuoteen asti toimin puheenjohtajana. Olen toiminut yhdistyksessä kaikissa muissa tehtävissä paitsi rahastonhoitajana ja nettivastaavana ;) Aika jäädä eläkkeelle? <br> <br>Siilejä olen harrastanut vuosikymmeniä ja lemmikkimalleja vuodesta 2001. Siilejä on tällä hetkellä kuusi, neljä afrikkalaista, yksi intialainen pitkis ja yksi egyptiläinen pitkis. Kolme rakasta lemmikkiä on mennyt jo siilitaivaaseen, niiden kautta on tullut tutuksi WHS ja kasvaimet. <br> <br>Luonteeltani olen vähemmän paikallani pysyvä, vaikka laiskottelusta nautinkin. Tällä hetkellä olen Riihimäen ympäristölautakunnan jäsen ja Riihimäen Zonta-naisten puheenjohtaja. <br> <br>Tähtäimessä toimelias ja yhteistyökykyinen hallitus, jonka tavoitteena on siilien hyvinvointi. Näin voivat sitten siilistitkin hyvin. Ja paljon uusia aktiiveja mukaan.
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja iina » 22 Helmi 2006, 23:59

Olen 40 vuotias tytön hupakko Espoosta. Kasvatan ammatikseni lapsia ja harrastuksekseni siilejä Iltatähden nimellä. Olen ollut kohta 2.5 vuotta siiliyhdistyksen jäsenenä ja kaksi viime toimintakautta olen toiminut jäsensihteerinä ja hoitanut siilirekisteriä. <br> <br>Meidän perheessä on ollut kaiken kaikkiaan viisi siiliä, joista Siiri ja Taika ovat jo menneet siilitaivaaseen. Minäkin olen näin ikävällä tavalla omakohtaisesti joutunut tutustumaan WHS:ään ja kasvaimiin Tiinan ja monen muun siilistin tavoin. Tällä hetkellä jaloissa pyörii kaksi eepeetä, Väinö ja Nekku, sekä afrikkalainen kääpiösiili Wanda neljän poikasensa kanssa. <br> <br>Olen pyrkinyt hoitamaan jäsensihteerin ja siilirekisterin ylläpitoon liittyviä hommia tunnollisesti ja tarkasti. Yritän reagoida saamiini yhteydenottoihin niin nopeasti kuin suinkin. Minä en pidä siitä, että hommat kasaantuvat, vaan haluan tehdä ne heti, kun mahdollista. <br> <br>Jatkossa haluaisin olla mukana miettimässä sitä, miten siilirekisteriä voisi kehittää ja siinä olevia tietoja voitaisiin hyödyntää entistä paremmin.
iina
Member

ViestiKirjoittaja tawnia » 23 Helmi 2006, 01:52

Olen Tanja Köykkä, 20-vuotias nuori nainen Helsingistä. Yhdistyksen jäsenenä olen ollut syksystä 2004. Tällä hetkellä minulla on neljä omaa siiliä. Aliisa, Göran ja Suolahden Ilo sekä Blondi. Minulla on kasvattajanimi ”ainutlaatuinen” ja ensimmäiset kasvattamani poikaset Ainutlaatuinen Prinsessa ja Ainutlaatuinen Prinssi ovat kuukauden ikäisiä. <br> <br>Olen kiinnostunut genetiikasta ja toiveena olisikin syksyllä päästä opiskelemaan Helsingin Yliopistoon kotieläintiedettä ja erityisesti eläinjalostusta. Yhdistyksen toiminnassa minua kiinnostaa, yleisen siilitietouden kasvattamisen ohella, kasvatus-ja jalostustoimikunnassa vaikuttaminen. Haluaisin, että yhdistys kannustaisi kasvattajia miettimään enemmän kasvattamiensa siilien taustoja. Kannatan siis myös sitä, että lähivuosina saataisiin siilikantaan uutta verta ulkomailta. Itselläni on hiukan kokemusta siilien maahantuonnista, tosin vain naapurimaasta Ruotsista. <br> <br>Mielestäni olisi tärkeä kehittää siilirekisteristä avoin kaikille jäsenille. <br> <br>Yhdistyksen tapahtumien järjestely olisi minulle myös mieleistä. Itse olen järjestänyt Helsingissä kaksi siilitapaamista, jotka ovat sujuneet hyvin. <br> <br>Minulla on jonkinverran kokemusta hallitustoiminnasta. Tällä hetkellä toimin Helsingin AMK Stadian, Agricolankadun opiskelijat ry:n hallituksessa sosiaalipoliittisena vastaavana. <br> <br>Uudelta hallitukselta toivon avoimuutta ja vastuunottokykyä päätöksien suhteen. Uskon, että sen pystyisin ainakin itse tarjoamaan.
tawnia
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 23 Helmi 2006, 13:59

Minulle vuosia on kertynyt 33, kertyneiden vuosien aikana olen opiskellut koulussa ja työssä oppimalla kirjanpitäjäksi sekä palkanlaskijaksi. Olen ollut yhdistystoiminnassa mukana jo ennen Suomen Siiliyhdistystä, joten kokemusta yhdistyksen hallitustyöskentelystä on enemmän kuin kohta takana oleva ensimmäinen kausi SY:n hallituksessa. <br> <br>Olen toiminut hallituksen sihteerinä ja sen lisäksi olen kuulunut kasvatus- ja värinmääritystoimikuntiin. Hallitus- ja toimikuntapestien lisäksi olen toiminut yhdistyksen kotisivujen keskustelupalstan ja kuvagallerian moderaattorina ja olen hoitanut urossiilien poikamiespankkia. Kaikki tehtäväni olen pyrkinyt hoitamaan tarkasti ja noudattaen yhtä elämäni ohjenuoraa: ”Jos jokin asia kannattaa tehdä, se kannattaa tehdä hyvin.” <br> <br>Tavoitteenani tulee olemaan aktiivinen ja tarvittaessa nopeakin toiminta, jos siis hallitukseen tulen valituksi. Mielestäni yhdistys on sen jäseniä varten, joten haluaisin tutkia sitä millaisia etuja ja palveluja yhdistys voi tarjota lisää jäsenilleen jo olemassa olevien etuisuuksien lisäksi. Lisäksi haluaisin jatkaa kasvattajiin ja kasvatukseen liittyvien asioiden kehittämistä
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja miia » 23 Helmi 2006, 23:51

Mie oon 28v. rokkari lappeenrannasta. Elämäni toisiks tärkein asia onkin siilien jälkeen ne vanhat auton romut kuten joku on ehkä saattanut sen pukeutumisestani havaitakkin ;) <br> <br>Villi siilejä olen hoitanut 15v. ja eka valkovatsa saapui luokseni 2001 ja sillä tiellä olen yhä. <br>Tällä hetkellä vakituisia asukkeja on 3valkovatsaa. <br>Mahti mamma Sanna, sen tytär Nanna ja uusimpana pikku Jenny. sekä nanna 3 poikasta ja kesää odottamaan tullut villi siili Herra Suhonen. Kaksi rakasta olen jo menettänyt kasvaimiin. <br>Kasvattajana olen toiminut aktiivisesti 3 vuotta Rokkisiili nimellä. <br> <br>Yhdistyksessä mukana olen ollut perustamisesta lähtien. Josta asti olen toiminut itä-suomen edustajana. Tällä hetkellä olen hoitanut 1.5v. kasvattaja vastaavan hommia.(Esittelen siis uudet kasvattaja nimen hakijat hallitukselle ja pidän listaa hyväksytyistä kasvattajista ja ns. valvon heidän suunnitelmiaan, siilien oloja ja sovittujen sääntöjen noudattamista tietysti myös toimitan heille kasvatukseen liittyvät asiat.) <br>Hallituksessa olen ollut yhden kauden. <br>Siili tapahtumia ja esittely tilaisuuksia olen järjestänyt lähialueellani vuosittain. <br> <br>Jos pääsisin hallitukseen tavoitteenani olisi: välittää paremmin hallitukselle kasvattajien toiveet/ehdotukset ja päästä vaikuttamaan paremmin uusiin sääntö/toiminta ehdotuksiin. Myös uusien nimen hakijoiden esittely sujuisi helpommin. Toivoisin voivani parantaa yhteis toimintaa kasvattajien kesken sekä koittaa saada heille jonkin laisen koulutus tilaisuuden tms. <br>Myös ihmisten tietoisuutta villisiilien hoidon kohdalla haluaisin päästä lisäämään ja levittää ohjeita jotta he tietäisivät kuinka toimia jos esim. löytäisivät sairaan ja apua tarvitsevan piikkipallon. <br> <br>Tulevalta hallitukselta toivoisin reipasta mieltä ja kykyä toimia vaikeissakin päätöksissä ripeästi sekä yhteistyön toimivuutta. <br>Olen myös live kokousten kannattaja enemmän kuin netti keskustelujen. <br> <br>Itse pyrkisin parhaani mukaan edes auttamaan siilien hyvin vointia niin lemmikki kuin villien saralla. Sekä voida palvella paremmin kasvattajia tulevaisuudessa. Olen myös valmis saapumaan paikan päälle kokouksiin vaikka välimatkaa onkin pikkuisen.
miia
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 25 Helmi 2006, 14:44

Kukaan ei ole uskaltanut kysyä ehdokkailta vielä mitään, minäpä sitten aloitan kyselyn. <br> <br>Millä tavalla hallituksen avoimempi toiminta toteutettaisiin? Mikä nykyisen hallituksen toiminnasta on jäänyt "salaiseksi"? <br> <br>Hallituksen tehtäviin kuuluu talouden ja toiminan hoito yhdistyskokouksen päättämällä tavalla. Budjetti on kokouksessa hyväksyttävänä. Samoin toimintasuunnitelma. Lisäksi hallitus päättää kasvattajanimien myöntämisestä, haluaako jäsenistö tietää, miksi jokin yksittäinen hakemus on hylätty/hyväksytty? Sitä hallitus ei kuitenkaan voi tehdä, tietosuojalaki on yksityisen henkilön suojana tässä asiassa. <br> <br>Miten hallitus voi tuottaa siilejä ulkomailta, siilien myyntitoiminta on säännöissä rajattu yhdistyksen toiminnasta pois? <br> <br>Miten kasvattajien toiveita on nyt kerätty ja miten se parantuu, jos vetäjä on hallituksen jäsen? <br> <br>Kuinka käytännössä parannetaan hallituksen vastuunottokykyä? Missä tilanteessa nykyisellä hallituksella on ollut parantamisen varaa?
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja miia » 25 Helmi 2006, 17:47

Mielestäni hallituksen toiminta on aika avointa nyt jo ja kokousten pöytäkirjathan on tuolla tiedostot kohdassa kaikkien luettavana. veikkaampa että suurin syy siihen on että yksittäiset ihmiset eivät uskalla kertoa hallitukselle omia ideoitaan tai muita ruusuja/risuja. <br> <br>Tuota ulkomailta tuontia voisi kehittää niin että jokin hallituksen ulkopuolinen taho rupeaisi hoitamaan siilien maahan tuonninn jolloin se ei sotisi yhdistys sääntöjä vastaan. <br> <br>Tällä hetkellä kasvattajien ideoista/moitteita tms (joita on niukasti tullut) olen välittänyt jollekkin hallituksen jäsenelle eteenpäin kerrottavaksi. <br> <br>nykyinen hallitus on mielestäni toiminut hyvin. Jotenkin vain pitäisi saada hallitus käsitettä muokattua ns. rennommaksi lähinnä sillä saralla että ihmiset ei kokisi hallituksen jäsenille ideoiden tms kertomista pelottavana ja uskaltaisivat helpommin ilmaista itsensä pelkäämättä joutuvansa hallituksen silmätikuksi tms.
miia
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 25 Helmi 2006, 20:54

Itseasiassa, hallituksen kokousten pöytäkirjat eivät ole esillä tiedostot kohdassa tai muuallakaan. Tämä sen takia, että yhdistyksen hallituksen kokouksen pöytäkirja ei ole ns. julkinen asiakirja, kuten esim. yhdistyksen vuosikokouksen pöytäkirja on. <br> <br>Hallituksen työskentelyn avoimuutta voisi kehittää niin, että hallitus tekisi kokouksissa jäsenistöä suoraan koskevien asioiden päätöksistä tiedotteita tuonne etusivun ajankohtaista kohtaan. Esimerkiksi, kun hallitus tekee päätöksen vaikkapa seuraavista tuffareista, niin ajankohtaisiin voisi tulla tiedote, että hallitus on päättänyt että seuraavat tuffarit tullaan pitämään silloin ja silloin, siellä ja siellä. Kokouksissa käsitellään myös luottamuksellisia ja myös mm. tietosuojalain alaisia asioita, joten kokonaisuudessaan pöytäkirjoja ei voida julkaista.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 25 Helmi 2006, 21:20

Olen Kaisan kanssa vähän samoilla linjoilla. Hallitus voisi ilmoittaa kokoustensa ajankohdat, jolloin ihmiset voisivat tuoda asioita esille joko palstalla tai suoraan hallitukselle. Jos kokous tiedetään olevan käsillä, saattaa mieleen tulla asioita helpommin kuin jos kokouksia tiedetään olevan vain joskus. Lisäksi kokousten sisällöstä voisi tehdä jonkinlaisen koosteen palstalle, että näkyisi mitkä asiat ovat juuri sillä hetkellä esillä. Näihin ei tietenkään liitetä mitään salaista informaatiota. <br> <br>Itse tiedän kyllä kenellä on millainenkin titteli, mutten oikein tiedä mitä tämän tittelin alle kuuluu. Sen voisi myös tuoda selvemmin esille, ehkäpä se selvittäisi osaltaan hallituksen toimialaa. <br> <br>En aja sitä, että hallitus toisi siilejä ulkomailta, vaan ehkä olisi yhteydessä ulkomaisiin yhdistyksiin ja kasvattajiin ja näin pohjustaisi tietä innokkaille tuojille. Tämä voisi kuulua esimerkiksi kasvatustoimikunnalle, koska on tunnettu tosiasia, että Suomen siilikanta alkaa olla liian suppea jalostukseen.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 27 Helmi 2006, 16:43

Millä tavalla hallituksen avoimempi toiminta toteutettaisiin? Mikä nykyisen hallituksen toiminnasta on jäänyt "salaiseksi"? <br>- Minä esimerkiksi en oikein tiedä mitä kukainenkin hallituksessa tarkalleen ottaen tekee ja miten hallitus oikein toimii, mitä asioita siellä käsitellään milloinkin ja jääkö jotkut asiat esimerkiksi käsittelemättä? Onko mahdollista saada jotenkin esillä olevat asiat enemmän näkyville tai onko niitä yleensäkään? Omasta mielestäni juuri tuo mitä miiakin tuossa sanoi on pienoinen ongelma eli ihmiset eivät uskalla lähestyä hallitusta ehdotuksineen, sitä "pelätään". Tai sitten minä vain :D <br> <br>Lisäksi hallitus päättää kasvattajanimien myöntämisestä, haluaako jäsenistö tietää, miksi jokin yksittäinen hakemus on hylätty/hyväksytty? Sitä hallitus ei kuitenkaan voi tehdä, tietosuojalaki on yksityisen henkilön suojana tässä asiassa. <br>- Minusta ei ole tarpeen ilmoittaa miksi jokin hakemus on hyväksytty tai hylätty, eiköhän henkilö itse asiasta kerro jos näkee sen tarpeelliseksi. Tajusinkohan edes kysymystä :D <br> <br>Miten hallitus voi tuottaa siilejä ulkomailta, siilien myyntitoiminta on säännöissä rajattu yhdistyksen toiminnasta pois? <br>- Hallituksen taholta olisi mielestäni helpoin lähteä rakentamaan suhteita ulkomaille muiden yhdistysten ja heidän kasvattajiensa kautta. En tiedä onko tätä jo tehtykin, tämäkin asia on minulle hieman epäselvä. Varsinaisesta myyntitoiminnasta saa yhdistys pitää minun puolestani jatkossakin näppinsä visusti erossa ;) <br> <br>Miten kasvattajien toiveita on nyt kerätty ja miten se parantuu, jos vetäjä on hallituksen jäsen? <br>- Minusta näitä on kerätty jo nyt ihan toimivalla tavalla, tosin haluaisin tällä hetkellä kuulla nykyisen hallituksen jäsentenkin mielipiteitä enemmän mitä mieltä sen jäsenet ovat asioista "yksilöinä". Moni heistä kun on kasvattajia. <br> <br>Kuinka käytännössä parannetaan hallituksen vastuunottokykyä? Missä tilanteessa nykyisellä hallituksella on ollut parantamisen varaa? <br>- Tämä kohta on vahvasti mietintämyssyn alla. Avoimmuutta voisi parantaa kovastikin :)
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja tawnia » 28 Helmi 2006, 22:58

<i>Millä tavalla hallituksen avoimempi toiminta toteutettaisiin? Mikä nykyisen hallituksen toiminnasta on jäänyt "salaiseksi"? </i> <br> <br>Avoimuutta voitaisiin parantaa tiedottamalla. Yhdistyksen sivuille voisi päivittää tärkeitä päätöksiä ja esim. Silium-lehteen voisi koota tietoa asioista, joita on tapahtunut viimeisen lehden ilmestymisen jälkeen hallitusrintamalla. Tarkoitan siis tietoja, joista on lupa kertoa. <br>Minusta olisi myös kiva, että hallituksen jäsenistä olisi jonkinlainen pieni esittely yhteystiedot ja hallitus kohdassa, vaikka kuvankin kera. Itsestä olisi ainakin kiva tietää vähän enemmän henkilöistä, jotka hallituksessa puuhaavat ja heidän siilitaustoistaan. <br> <br><i>Miten hallitus voi tuottaa siilejä ulkomailta, siilien myyntitoiminta on säännöissä rajattu yhdistyksen toiminnasta pois? </i> <br> <br>Melkeimpä kuka tahansa voi tuoda ulkomailta siilejä, yhdistyksen ei kannata siihen sotkeutua. Kuitenkin juuri se opastus ja kannustaminen tuonteihin olisi mielestäni tärkeää. Opastuksella tarkoitan sitä, että puhuttaisiin avoimesti siitä, minkälaisia siilejä kannattaa tuoda ja mistä. Hallitus voisi tosiaan luoda suhteita eri maiden yhdistyksiin ja sitä kautta auttaa jäseniä hakuprosessissa. Pahimmassa tapauksessa ulkomailta tuotaisiin sairaita siilejä ilman tietoja taustoista. Se ei auttaisi suomen siilikantaa yhtään. <br> <br><i>Miten kasvattajien toiveita on nyt kerätty ja miten se parantuu, jos vetäjä on hallituksen jäsen? </i> <br> <br>Mielestäni kasvattajien toiveet otetaan hyvin huomioon. Varsinkin keskustelu varauslistasta ja sen uudelleen käyttöönotosta ja parantamisesta tukee juuri tätä mielipidettä. Uskon, että kasvattajat ottavat vastaisuudessakin esille asiat, joissa on parantamisen varaa. Hallituksen tärkeä tehtävä on käsitellä näitä ehdotuksia mahdollisimman ripeästi. <br> <br><i>Kuinka käytännössä parannetaan hallituksen vastuunottokykyä? Missä tilanteessa nykyisellä hallituksella on ollut parantamisen varaa?</i> <br> <br>Toivon, että jäsenien olisi helpompi lähestyä hallitusta parannusehdotuksien ja palautteiden saralla. Hallitusta voi kehittää jäsenien hyväksi vain silloin, kun jäsenet pääsevät helposti ilmaisemaan mielipiteensä toiminnasta. Sitä voisikin mielestäni korostaa, että hallitus on jäseniä varten ja kritiikkiäkin saa esittää.
tawnia
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 01 Maalis 2006, 01:07

Heipä hei.. <br> <br>Kannan minäkin nyt sitten korteni kekoon.. <br>Olen kohta 24 vuotias kotkalainen neljän siilin orja kotkasta. Valkovatsoja löytyy 3, Himosiilinä tunnettu Tuksu, Iitu-mamma ja MandyMay eli May. Egyptiläisen pitkäkorvan virkaa hoiteleepi Korvakkaan Nessu. <br>Siiliyhdistyksen jäsenä olen ollut kohta 2 vuotta (1.4.2004 alkaen) ja kasvatan afrikkalaisia kääpiösiilejä ja egyptiläisiä pitkäkorvia SY Tähtimeren kasvattajanimen alaisuudessa :) Olen saanut Siiliyhdistyksen hyväksynnän kasvatukseen. <br> <br>Ammatiltani olen lähihoitaja ja painoin myös ylioppilashatun päähäni melkein viisi vuotta sitten. <br> <br>Haluaisin että hallituksessa saisi enemmän kuuluviin myös ns. "tavallisen" jäsenen toiveet ja ehdotukset sekä kasvattajien toiveet ja ajatukset. Hallitus ei saisi olla iso ja pelottava mörkö, jolle ei uskalla ehdottaa mitään. Muutokset ja uudet tuulet ovat aina tervetulleita. <br> <br>Kuten jo eräässä ketjussa ehdotin, saisi hallitukseen vaihtelevuutta ottamalla käytäntöön eroamisvuoron kullekin jäsenelle. Kuitenkin hallitukseen tuntuu olevan aina muutama uusi tulija. Näin saataisiin vaihtelevuutta hallitukseen sekä uusia ideoita. <br> <br>Lisäksi haluaisin valtakirjojen käytön äänestyksissä sallituksi tavaksi äänestää vuosikokouksissa. Tämä lisäys tulisi yhdistyksen sääntöihin. Näin olisi kaikkialla suomessa asuvat jäsenet tasavertaisia äänestyksissä ja heidän äänensä otettaisiin huomioon. <br> <br> <br>"Millä tavalla hallituksen avoimempi toiminta toteutettaisiin? Mikä nykyisen hallituksen toiminnasta on jäänyt "salaiseksi"?" <br> <br>Hallituksen avoimempi toiminta toteutettaisiin pitämällä pöytäkirjat julkisina, ei riitä että pelkän vuosikokouksen pöytäkirja on näkyvillä kaikille jäsenille. <br> <br>"Miten hallitus voi tuottaa siilejä ulkomailta, siilien myyntitoiminta on säännöissä rajattu yhdistyksen toiminnasta pois?" <br> <br>Jokainen voi halutessaan tuoda siilin esim. ruotsista. Jos joku jäsenistä tietää, miten kyseinen tapahtuma toimii ja mitä se vaatii, olisi siitä hyvä olla juttu esim. Siliumissa tai sitten täällä yhdistyksen nettisivuilla. Suhteet muiden maiden kasvattajiin ja siiliyhdistyksiin ovat vain apuna, jos joku haluaa tuoda siilin ulkomailta. <br> <br>"Miten kasvattajien toiveita on nyt kerätty ja miten se parantuu, jos vetäjä on hallituksen jäsen?" <br> <br>Kasvattajien toiveita voi esittää kasvattajien palstalla ja ne otetaan aika hyvin huomioon. Avoin keskustelu myös vaikeista asioista auttaa aina. Hallituksen tehtävänä on ottaa huomioon ongelmatilanteet ja jos kasvattajatoimikunnan jäsen olisi hallituksessa niin ehkä ongelmat selviäisivät nopeammin. <br> <br>"Kuinka käytännössä parannetaan hallituksen vastuunottokykyä? Missä tilanteessa nykyisellä hallituksella on ollut parantamisen varaa?" <br> <br>Jäsenten olisi voitava uskaltaa esittää toivomuksia ja kritiikkiä myös anonyyminä, jos ei uskalla sitä suoraan sanoa. Hallituksen tehtävänä on tehdä mielipiteiden esittäminen helpoksi ja ottaa kritiikki vastaan. Kritiikin ja toiveiden perusteella on hyvä parantaa toimintaa ja kehittää yhdistyksen toimintaa jäsenille parempaan suuntaan. Palautteen tulisi olla aina tervetullutta.
Tiia
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu