Siilin tassujen pesu

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Siilin tassujen pesu

ViestiKirjoittaja Alexis » 28 Touko 2006, 15:12

Nyt on sitten eka yö jumpattu uudessa ja hienossa juoksupyörässä ja fillari pesty kakoista. Mitenkäs sitten itse kakkatykin pesu? Olen Kaisan kotisivuilta ihastellut hänen siilinsä kylvetystä (aivan ihania kuvia ja mikä siili!) ja uskon suoriutuvani siitä ihan kunnialla. Haluaisin vain tietää, saako pesuveteen laittaa ihan vähän mietoa koiran shampoota, jotta kakka lähtisi tassuista?
Alexis
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 28 Touko 2006, 15:53

Yleensä ei pesuun tarvita pesuaineita, ihan pelkkä vesipesu riittää. Jos kuitenkin tuntuu, ettei pelkkä vesi riitä, niin eläinten mietoja ja mahdollisimman tuoksuttomia pesuaineita voi käyttää apuna, kunhan muistaa sitten huolellisen huuhtelun. Vaikka pesuaineet on suunniteltu eläimille, niin enpä usko niiden olevan kovinkaan terveellisiä sisäisesti nautittuna.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Nocturnal » 28 Touko 2006, 17:34

Minä lisäisin vielä, että minä käytän Nipsulla vauvoille tarkoitettua shampoota, ja minusta se on vaikuttanut hellävaraisemmalta kuin kissojen/koirien shampoot. Eikä niitä tököttejä yleensä tarvita.
Nocturnal
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 28 Touko 2006, 19:15

Molempia shampoita, koiran ja vauvan, löytyy meiltä, mutta yritän pärjätä ilman. Vauvan pesuaineessa on jotain ihoa kosteuttavaa öljyäkin.
Alexis
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 29 Touko 2006, 09:44

Meillä siilit juovat kylpyvettään, joten sen puoleen en käytä pesuainetta lainkaan, vaikka hajun takia mieli joskus tekisikin. Suihkaus Humilacia parfyymiksi pesun jälkeen poistaa myös itse eläimestä ne eläimelliset tuoksut ja samalla hoitaa ihoa. ;)
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 29 Touko 2006, 10:41

Mitä Humilac on? Oma siilini kyllä tuoksuu ihan hyvältä tai oikeammin, ei tuoksu juuri miltään. Luonnonvaraiset tuoksuvat mielestäni enemmän "siilille" eli vähän sellaiselle myskille tai hmmm... luonnonvaraiselle. <br> <br>Eilen pestiin pikkuvarpaat ja sitten Hermanni makoili sylissäni kuivattelemassa. Nukahti pieni silitykseeni, se on aivan ihana!
Alexis
Member

ViestiKirjoittaja tini » 29 Touko 2006, 10:44

Humilac on apteekista saatavaa suihketta, jota suihkutellaan iholle. Se kosteuttaa ja rauhoittaa ihoa ja näin hilseily vähenee. Sille toinen hyvä vaihtoehto on vetriderm :)
tini
Member

ViestiKirjoittaja iitu » 01 Kesä 2006, 16:04

Siilin iho näyttää vähän kuivalta, nyt kun tarkemmin katsoin.. kuinka usein Humilacia kannattaa suihkautella?
iitu
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 02 Kesä 2006, 10:16

Sitä voi laittaa tarpeen mukaan. Jos iho on oikein kuiva talvisaikaan laitan jopa joka päivä, mutta yleensä vain silloin tällöin. Pesun jälkeen laitan aina reilusti Humilacia puhtaaseen ihoon.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja maija » 04 Kesä 2006, 23:16

itse jouduin tilaamaan humilacia apteekkiin.pienemmät(ja jotkut isommatkin) apteekit eivät pidä sitä varastossa koska kysyntä on niin vähäistä.meillä ramses kylpee lavuaarissa johon laitan pari tippaa vauvan kylpyöljyä..aika vähän käytän pesuaineita ja harvoin herraa edes täytyy pestä. ramseksen iho pysyy muutenkin kunnossa kun annan sille joka toinen viikko yhden kapselin verran helokkiöljyä..ilman sitä kuorta tietysti:)
maija
Member

Paluu Siilikeskustelu