Uudet siilistit

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Uudet siilistit

ViestiKirjoittaja nande » 10 Kesä 2006, 21:06

Olen tässä uutena siilistinä innokkaana lukenut keskustelupalstaa ja pari kertaa jotain kysynytkin ja kommentoinut ja mieleeni herännyt hieman kritiikkiäkin. Olisi hurjan kiva, kun liittyy jäseneksi siiliyhdistykseen, että tulisi joku tervetuliaismeili, jossa myös kerrotaan tästä keskustelupalstasta. Itse olen hurahtanut täysin siileihin Sulon myötä ja olenkin saanut paljon tietoa, kun olen lukenut keskustelupalstalta siilien elämästästä. Harmistunena huomasin kuitenkin, että silloin vielä, kun odotimme siiliä ja poikani yritti kysellä keskutelupalstalla asioita, tuli kommenttiksi: katso aikaisemmat keskustelut. Huomasin itsekin aikuisena ihmisenä, että vaikka laitoin hakusanaksi aina kyseisen ongelmani, aina ei löytynyt sillä haulla suoraa vastausta. Olisi ihan kiva, että tällä keskustelupalstalla otetaisiin uudet nuoret ja vanhat ihmiset avoimesti ja ennakkoluulottomasti vastaan. On vähän hankala päästä sisdään tähän porukkaan, vaikka haluaisikin ja kaikki me kuitenkin ollaan siilien orjia ja kiinnostuneita, miten toimittaisiin siilien parhaaksi. Minua esim. kiinnostaisi tuffareiden järjestäminen, mutta uutena jäsenenä olen arka ilmoittautumaan, koska siihen tarvittaisiin myös konkareiden apua :)
nande
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 11 Kesä 2006, 00:42

Taas on ikuisuuskysymys. Hakua kannattaa käyttää hieman luovasti. syy siihen että kehoitetaan katsomaan entisistä aiheista on myös se ettei synny uusia torsoja aiheita vanhojen "päälle". Niissä vanhoissa on aihe puitu, ja ne ovat pullollaan hyödyllistä tietoa, joka saattaa jäädä uuden aiheen alle. Lisäkysymykset onkin parempi laittaa vanhan aiheen perään. <br>Tuffareita jos haluaa järjestää voisi vaikka laittaa ilmoitusta palstalle ja samalta paikkakunnalta kuuluttaa muita innokkaita, sitten neuvottelemaan esim Marjannen kanssa. Pienempiä varjotuffareita kannattaa järjestää, kutsu palstalle niin talo pullottaa väkeä. <br>Olet liittynyt vasta hiljattain, eli eihän ole vielä edes ehditty tutustua, joten kärsivällisyyttä. Ei tämä ole mikään vapaamurarien salaseura.
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 11 Kesä 2006, 01:31

Tervetuloa joukkoomme! Tuollainen tervetulomaili voisi olla harkitsemisen arvoinen asia uusille jäsenille. Pitää pohtia sen sisältöä tarkemminkin... <br> <br>Jos tuffareita haluaa järkkäilemään, tai muuhun toimintaan mukaan, niin vapaaehtoisia tarvitaan aina :) Ilmoittelua vain vaikka minulle suoraan s-postilla tai palstalla, niin aina jotain varmasti löytyy, mitä voisi tehdä. Esim. jäsenlehtemme kaipaa paljon uusia juttuja ja kirjoittajia. Niitä tulee aivan liian vähän, ja näin ollen lehteä ei pystytä tekemään kuin yksi vuodessa. Juttuja ja kuvia, piirrustuksia tms voi lähettää taittajalle (tanja.holmberg@gmail.com). Varmasti kaikki julkaistaan ;) <br> <br>Hallitukselle voi ehdotella asioita, kaikki jutut eivät aina mieleen tule. Ja aluetoimintaan voi myös ilmottautua!! Kesällä on varmasti paikallisia tapaamisia, ja niistä on täällä palstalla tietoa.
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja nande » 11 Kesä 2006, 09:43

Kiitos vastauksista. Huomasin kyllä, että tästä aiheesta on aikaisemminkin keskusteltu, mutta halusin kuitenkin tuoda uutena jäsenenä omia tunnelmia esille. Ja aion jatkossa varmasti kysellä itseäni askarruttavista asioista tällä palstalta. Ymmärrän kyllä, että vanhoille jäsenille voi olla turhauttavaa lukea samoja kysymyksiä vuodesta toiseen, mutta varsinkin lapsilla ei ole aina kärsivällisyyttä lähteä hakemaan kysymyksiin vastauksia haun kautta, varsinkin jos ensimmäinen hakusana ei tärppää. Ja yritän olla itse kärsivällinen tämän tutustumisen suhteen :)
nande
Member

ViestiKirjoittaja minna12 » 11 Kesä 2006, 21:07

mä olen samaa mieltä kuin nande. Ei kaikkein nuorin väki aina malta etsiä mistään aikaisemmista keskusteluista, varsinkin jois niitä on paljon.
minna12
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 11 Kesä 2006, 21:14

Mutta jos jokainen kysyy samat asiat moneen kertaan, kohta ei palstalla ole muita aiheita kun: <br>- Paljonko siilit maksaa???? <br>- Mistä niitä saa??? <br>- Mitä ne syö??? <br>- Aiheuttaako ne allergiaa??? <br>- Mitä tehä jos siili on kipee?? <br> <br>Jos ymmärsitte pointin.. <br>Pakko niitä nuorempiakin on patistettava haku-toiminnon käyttöön. <br>Itse olen vastannut varmaan kymmenisen kertaa aivan samoihin kysymyksiin.. <br>Yleensä vastauksen löytää helposti Tietoa siileistä osiosta, jos vaan viitsii mennä lukemaan sen. <br> <br>Toivotan kyllä lämpimästi kaikki uudet siilistit tervetulleeksi :)
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja nande » 11 Kesä 2006, 21:32

Luulen, että siilejä tosissaan haluavat lukevat kyllä kaiken mahdollisen tiedon siileistä Siiliyhdistyksen sivuilta niin kuin mekin teimme ennen siilin hankintaa. Ehkä kysymysten teko on myös sellaista kontaktin hakemista muihin siilisteihin. Tuntuu hurjan mukavalta, kun joku vastaa itseään kovastikin askarruttavaan asiaan. Meille uusillehan kaikki asiat siilien kanssa touhutessa on uutta ja ihmeellistä. Sitten lukiessa jotain keskusteluketjua, huomaa, että hups, onhan sitä samaa asiaa joku muukin ihmetellyt ja useaan kertaan :) Niin että kärsivällisyyttä vaan meidän uusien innokkaiden kanssa...
nande
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 12 Kesä 2006, 09:17

Suurimpana toivomuksena ei suinkaan taida olla, etteikö samoja asioita kysyttäisi uudelleen ja uudelleen, vaan ettei niistä tehtäisi aina uutta topicia. Se ruuhkauttaa palstaa ja tekee vanhan tiedon etsimisestä hankalaa. Esim. Tiian mainitsemista kysymyksistä löytyy useita topiceja jokaisesta, joissa lopulta on enää yksi tai kaksi vastausta perässä. Eikä se käyttäytyminen ja moderointi täällä mitenkään tiukkaa ole verrattuna muutamiin muihin foorumeihin... <br> <br>Tervetuloa omastakin puolestani! Asialliset keskustelut ovat aina ilo kaikkien silmille. :)
Memma
Member

Paluu Siilikeskustelu