Kannattaako siiliä sijoittaa omaan huoneeseen?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Kannattaako siiliä sijoittaa omaan huoneeseen?

ViestiKirjoittaja Cupla » 26 Heinä 2006, 11:37

nii, tulin vain äkkiä ajatelleeksi sellaista, siis siiliähän vielä ei ole mutta san sen aika varmasti joulun tienoilla. <br> <br>Jos siitä on haittaa niin millaista? Jos joku osaisi kertoa =)
Cupla
Member

ViestiKirjoittaja Iida » 26 Heinä 2006, 11:40

Meillä on siili makuuhuoneessa. Jos on kovin herkkäuninen saattaa siili häiritä yöunia. Itse yleensä häiriinnyn kovasti kaikista äänistä yöllä, mut siili ei häiritse yhtään. Äkkiä siihen tottuu ja aamulla ihmettelee, että onko se tyyppi ollenkaan juossut ja touhunnut yöllä.. :) <br> <br>Toki siilin kakka myös tuoreena vähän haiskahtaa ja se voi jotain häiritä..
Iida
Member

ViestiKirjoittaja Cupla » 26 Heinä 2006, 11:44

No, minä yleensä nukun helpommin kun jotain pientä ääntä kuuluu. =) <br>No tuskinpa se kakka kamalasti häiritsee. On sitä varmaan pahempiakin hajujahaistellut. XD
Cupla
Member

ViestiKirjoittaja RitaT » 26 Heinä 2006, 13:19

Titon häkki oli ihan sängyn vieressä ja täytyy sanoa, että aluksi se häiritsi :] Mutta yleensä nukahdin ennen ku Tito alkoi puuhastella, niin ei sitä sitten edes huomannut. Mutta jos juoksupyörästä lähtee ääntä, tai jos siilillä on tapana viskellä kylpyhiekkoja -äänekkäästi- jonnekin, niin herkkäunisemman kannattaa sijoittaa siili toiseen huoneeseen :]
RitaT
Member

ViestiKirjoittaja minna12 » 26 Heinä 2006, 18:47

Aipan jäljiltä sauna oli niin sotkuinen ja haisi niin pahalta, etten voisi kuvitellakkaan pitäväni siiliä omassa huoneessani yöllä, ainakaan vapaana. Jos siili olisi yön häkissä, voisin harkita mutta parempihan sen on vipeltää vapaana. Ja jos yöllä nousee sängystä, niin eihän sitä tiedä vaikka tallaisi pikkuisen päälle.
minna12
Member

ViestiKirjoittaja riisi » 26 Heinä 2006, 19:05

Meillä siilit asuvat muualla kuin makkarissa. Mutta kun poikasia on niin silloin pojat muuttavat vieroitus ikäisinä meidän kaa makkariin. pari ekaa yötä on aina totuttelua siilin ääniin ja hajuihin, mutta sen jälkeen juoksypyörän äänestä tuleekin unilaulu :) kun poikaset sitten muuttavat uusiin koteihinsa niin menee taas paripäivää totutellessa hiljaisuuteen :)
riisi
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 26 Heinä 2006, 19:07

Meillä on kummatkin siilit ihan tyynyn vieressä melkein, ja ainoa haitta johon kyllä tottuu, on pyörän meteli. <br>Ite en ees kovin paljoa haista mitään hajuja, mutta kai se hajukin määräytyy ruoan mukaan.
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Salla L » 26 Heinä 2006, 23:26

Olen sikeäuninen, tv:n tai musiikin taustahäly ei haittaa unenlahjojani ja valot päälläkin voin nukahtaa. Siilin kanssa olen _yrittänyt_ nukkua yhden yön, en nukkunut silmäystäkään... Piti ihan kauheaa mekkalaa. Kannattaa siis varautua siihen että tuleva ystäväsi voi olla äänekästä sorttia. Vertailun vuoksi voisin mainita että pystyn kyllä ihan hyvin nukkumaan hamsterin kanssa, mieheni taas ei.
Salla L
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 27 Heinä 2006, 02:00

Minä taas en pystynyt nukkumaan hamsterien/kanien kanssa, mutta siilien kyllä. Aluksi se tietysti vaati hieman totuttelua. Kannattaa kuitenkin hankkia heti alkuun hyvä hiljainen pyörä, se auttaa paljon :)
Nea
Member

ViestiKirjoittaja nande » 27 Heinä 2006, 09:07

Meillä Sulo asustaa kahden murkkuikäisen pojan huoneessa eikä heidän unenlahjojaan järisytä myöskään Sulon touhut...tosin ei mikään muukaan :)
nande
Member

ViestiKirjoittaja tilppu » 31 Heinä 2006, 20:01

Meillä Iines nukkuu mun huoneessa. Minua ei sen touhut häiritse, kun se on alusta asti nukkunut samassa huoneessa. Äitini ja siskoni eivät voi kuitenkaan nukkua samassa huoneessa, koska Iines juoksee niin kovaa että juoksupyörästä kuuluu ääntä. :) Pahempiakin hajuja on haisteltu :)
tilppu
Member

ViestiKirjoittaja Vispu » 31 Heinä 2006, 20:14

Eikai siilin sijoittamisessa omaan huoneeseen mitään haittaa ole jos olet tottunut nukkumaan juoksupyörän kolinassa :)
Vispu
Member

ViestiKirjoittaja Lily » 01 Elo 2006, 12:30

Itse en herää vaikka ukkonen olisi talon päällä :D. Joten tuskin heräisin juoksupyöräänkään. Minulla ei ole siiliä. (ainakaan vielä xD) Onko juoksupyörän äänissä eroja? Siis jos siinä on puiset ne jalat vai sellasista putkesta?
Lily
Member

ViestiKirjoittaja Cupla » 01 Elo 2006, 16:54

niin, en tiedä. <br>Jospa joku tietäisi. :)
Cupla
Member

ViestiKirjoittaja Iida » 01 Elo 2006, 16:59

Meillä juoksupyörän jalat on puiset ja pyöräosa on perinteistä mallia, eli saavista. Tuosta pyörästä ei kuulu mitään muuta ääntä siilin juostessa, kuin jalkojen tapsutus.. :) <br> <br>Ennen, kun pyörän malli ei ollut vielä muotoutunut niin toimivaksi ja laakereiden kanssa oli ongelmia, pyörä paukahteli ja kolisi. Tuolloin olin tosi kypsä meteliin! Mutta siis pyörissä on paljon eroja. Meillä mieheni tekee nuo Ellin pyörät ja ensimmäiset versiot oli vähän maanantaikappaleita.. :) <br> <br>Eniten minua häiritsi joskus kun Ellillä oli hiekkalaatikko ja se siellä kaiveli välillä ihan hulluna. Enää meillä ei sitä ole, kun Elli sai jatkuvasti hiekkaa virtsaputkeen.. <br> <br>Nyt, kuten tuossa jo aiemmin sanoin, häiritsee enää sulotuoksut.. ;)
Iida
Member

Paluu Siilikeskustelu