eläinkaupat
Lähetetty: 27 Kesä 2007, 20:16
Moi!
En löytänyt yhtään sivua haulla, joka käsittelisi tätä asiaa. En vaikka tyttäreni kanssa etsittiin, eli avaan nyt tälläisen aiheen, kuin eläinkauppa.
Eli moni palstan lukija varmaan muistaakin, että meillä ava hankittiin täältä turusta eräästä eläinkaupasta(nimeä ei varmaan saa mainita?) No ava oli melkein jo puolivuotias pippurinen neiti. Ei siinä mitään.
Periaatteesa tykkäsin ennen siitä liikkestä kun paljon olen siellä asioinut akvaarioon liittyvissä asioissa. Olen tykännyt kun eläimillä on ollut ihan ok tilat ja suhteelisen edullinenkin se on. Asiakaspalvelu joidenkin kanssa ok. Etenkin omistajan.
Mutta mikä nyt on alkanut tökkimään on tietyn naispuolisen myyjän töksäyttelyt. Olen hommannut tästä liikkestä kaikki siilistä ruokiin ja euroja olen vienyt laskemattoman summan. Luulisin olevani ihan ok vakio asiakas.
Eräät kerrat olen liikkeestä poistunut todella pahan mielen saaneena.
Kerran kun ostin ison kasan jauhomatoja ja óhimennen mainitsin, että meidän siili on aika pienikokoinen, painaa n. 300g, niin tämä ko. henkilö tuumasi vain, että ilmankos on kitukasvuinen, kun pelkkiä jauiksia sille syötän- Yritin korjata, että meillä siili syö myös jättiksiä, kalaa jauhenlihaa, pakastevihanneksia, kanaa, laktoosinta raejuustoa yms. monipuolista ruokaa ja tälläerää tarvitaan vain jauhiksia...Ei auttanut selittelyt, vaan yhtä ynseä kohtelu jatkui.
Samantyyppistä kohtelua olen saanut häneltä aina kun liikkeessä olen asioinut ja hän on sattunut palvelemaan. Myös 11-vuotias tyttäreni hakee liikkeestä useasti yksin matoja, mutta saa odottaa palvelua pitkään, ja tämä ko. henkilö on sattunut aina häntä"palvelemaan" ja ystävällisyys kaukana. Viimeksikin kun tyttäreni oli odottanut vuoroaan, niin liikkeeseen tuli toinen asiakas eikä muita myyjiä ollut, tämä myyjätär meni palvelemaan tätä uutta asiakasta, vaikka tyttäreni olisi halunnut vain matoja, niin ja tällä kertaa niitä jättiksiä. No onneksi sai niitä jättiksiä lopulta.
No tänään tein ratkaisuni...vaihdan eläinkauppaa, enkä vie niitä eurojani tähän liikkeeseen enää ainuttakaan.
Soitin aamulla, että tilaisin ajan kynsien leikkuuseen, koska pippurinen tapaus kyseessä, enkä minä uskalla itse leikata niitä. No aika sovittinn klo 17. Mentiin, ja mikä tuuri... tämä henkilö, josta en niin välitä tuli yrittämään leikkausta. Kerroin siinä vaiheessa ja puhelimessakin ja niin monet monet kerrat liikkeessä asioidessa olen kertonut, että tämä yksilö puree ja kovaa kaikkia muita paitsi tytärtäni, joka hänet pääasiassa hoitaa (mutta en voi laittaa hänen vastuulleen kynsien leikkuutta, eikä hän osaisikaan)
No tyttäreni otti siilin kuljetusboksista muittasuruitta, ja tämä henkilö nappasi siilin käteensä, että nytpä leikataan kynnet. Siinäkin varoitin, että onnistuukohan kun on niin purevaa sorttia ja tyttärenikin sanoi, ettei suosittele paljain käsin vieraan ottamaan.
Myyjä vain tuumas, että mehän ollaan tavattu ennekin, ja ollaan vanhoja kamuja (siis siilille) ja minä siihen tuumasin, että niinhän te olette. Onkai tämäkin henkilö hoitanut meidän siiliä melkein sen puolivuotta. Ja naps.....Ava oli kiinni hänen kädessään. Avustin¨siinä, että siili saataisiin ihosta kiinni, ja saatiinkin. Sen jälkeen tämä myyjä sanoi, että olisi pitänyt varoittaa, että se puree ja noin kovasti...Voi jumpe sitähän me tehtiin. Varoitettiin varoituksien päälle.
Ja sitten paras.... kyllä teidän pitää käsitellä siiliä enemmän, että se tottuu käsittelyyn...Voi mammona, mitä muuta me ollaan tehty kuin sylitelty sitä joka ikinen päivä. Ja jopa minä sylittelen siiliä päivittäin vaikka useimmiten se johtaa inhottavaan puremiseen.
Tämä ko. henkilö kyllä tietää varsi hyvin, että siili on heidän putingistaan ostettu ja niinkin vanhana kuin puolivuotias, niin eikö tällä liikkeellä ole mitään vastuuta siitä, ettei siili todellakaan tykkää käsittelystä ja on todella vihamielinen yksilö muita kun tytärtäni kohtaan, jonka huoneessa siili on aina vapaalla.
En minä liikettä syytä, koska ava on kuitenkin meidän ihana ja rakastettu äkäpussi ja mistään hinnasta siitä ei luopua haluttais, mutta pientä kohteliaisuutta kuitenkin kaipaisin. Siili tuli meille kuitenkin jo niin vanhana ja varmasti osa syy hänen äkeisyyteensä on se, ettei sitä pienenä ole paljon käsitelty. Väkisinkin mieleeni tulee vain kaupallisuus, eikä inhimmilyys...siis tässä yhteydessä eläimellisyys. Mulla on hiukka sellainen olo, että eläimet saa vain sen perushoidon, eli ruuan ja puhtauden, mutta "psyykkinen" hyvinvointi ja käsittelyyn tottuminen hakusessa.
Siis pointti oli, että liikkeesä tämä henkilö vieritti pelkästään meidän syyksi avan äkäisyyden...Joka tosiaan ei pidä paikkaansa. Neiti on ollut ostohetkestä asti pikku pippuri.
Yritin metsästää ko. liikkeen sähköpostiosoitetta, mutta en löytänyt, muuten olisin ilman muuta laittanut palautetta heille.
Kammoan ajatusta, että joutuisin soittamaan sinne ja antamaan palutetta, koska suullinen ilmaisuni on vaikeampaa kuin kirjalline.
Mutta jollain tapaa yritän kuitenkin ilmaista ajtuksiani myös tähän liikkeeseen. Ja onneksi Turussa muuallakin myydään matoja, ei tarvitse olla minkään liikkeen orja.
Ylläpito saa tietenkin poistaa tämän viestin, jos on liian paljastava tai provosoiva.
Oli pakko purkaa surullista oloamme.
<em>Mode poisti muutamia liian paljastavia yksityiskohtia liikkeestä</em>
En löytänyt yhtään sivua haulla, joka käsittelisi tätä asiaa. En vaikka tyttäreni kanssa etsittiin, eli avaan nyt tälläisen aiheen, kuin eläinkauppa.
Eli moni palstan lukija varmaan muistaakin, että meillä ava hankittiin täältä turusta eräästä eläinkaupasta(nimeä ei varmaan saa mainita?) No ava oli melkein jo puolivuotias pippurinen neiti. Ei siinä mitään.
Periaatteesa tykkäsin ennen siitä liikkestä kun paljon olen siellä asioinut akvaarioon liittyvissä asioissa. Olen tykännyt kun eläimillä on ollut ihan ok tilat ja suhteelisen edullinenkin se on. Asiakaspalvelu joidenkin kanssa ok. Etenkin omistajan.
Mutta mikä nyt on alkanut tökkimään on tietyn naispuolisen myyjän töksäyttelyt. Olen hommannut tästä liikkestä kaikki siilistä ruokiin ja euroja olen vienyt laskemattoman summan. Luulisin olevani ihan ok vakio asiakas.
Eräät kerrat olen liikkeestä poistunut todella pahan mielen saaneena.
Kerran kun ostin ison kasan jauhomatoja ja óhimennen mainitsin, että meidän siili on aika pienikokoinen, painaa n. 300g, niin tämä ko. henkilö tuumasi vain, että ilmankos on kitukasvuinen, kun pelkkiä jauiksia sille syötän- Yritin korjata, että meillä siili syö myös jättiksiä, kalaa jauhenlihaa, pakastevihanneksia, kanaa, laktoosinta raejuustoa yms. monipuolista ruokaa ja tälläerää tarvitaan vain jauhiksia...Ei auttanut selittelyt, vaan yhtä ynseä kohtelu jatkui.
Samantyyppistä kohtelua olen saanut häneltä aina kun liikkeessä olen asioinut ja hän on sattunut palvelemaan. Myös 11-vuotias tyttäreni hakee liikkeestä useasti yksin matoja, mutta saa odottaa palvelua pitkään, ja tämä ko. henkilö on sattunut aina häntä"palvelemaan" ja ystävällisyys kaukana. Viimeksikin kun tyttäreni oli odottanut vuoroaan, niin liikkeeseen tuli toinen asiakas eikä muita myyjiä ollut, tämä myyjätär meni palvelemaan tätä uutta asiakasta, vaikka tyttäreni olisi halunnut vain matoja, niin ja tällä kertaa niitä jättiksiä. No onneksi sai niitä jättiksiä lopulta.
No tänään tein ratkaisuni...vaihdan eläinkauppaa, enkä vie niitä eurojani tähän liikkeeseen enää ainuttakaan.
Soitin aamulla, että tilaisin ajan kynsien leikkuuseen, koska pippurinen tapaus kyseessä, enkä minä uskalla itse leikata niitä. No aika sovittinn klo 17. Mentiin, ja mikä tuuri... tämä henkilö, josta en niin välitä tuli yrittämään leikkausta. Kerroin siinä vaiheessa ja puhelimessakin ja niin monet monet kerrat liikkeessä asioidessa olen kertonut, että tämä yksilö puree ja kovaa kaikkia muita paitsi tytärtäni, joka hänet pääasiassa hoitaa (mutta en voi laittaa hänen vastuulleen kynsien leikkuutta, eikä hän osaisikaan)
No tyttäreni otti siilin kuljetusboksista muittasuruitta, ja tämä henkilö nappasi siilin käteensä, että nytpä leikataan kynnet. Siinäkin varoitin, että onnistuukohan kun on niin purevaa sorttia ja tyttärenikin sanoi, ettei suosittele paljain käsin vieraan ottamaan.
Myyjä vain tuumas, että mehän ollaan tavattu ennekin, ja ollaan vanhoja kamuja (siis siilille) ja minä siihen tuumasin, että niinhän te olette. Onkai tämäkin henkilö hoitanut meidän siiliä melkein sen puolivuotta. Ja naps.....Ava oli kiinni hänen kädessään. Avustin¨siinä, että siili saataisiin ihosta kiinni, ja saatiinkin. Sen jälkeen tämä myyjä sanoi, että olisi pitänyt varoittaa, että se puree ja noin kovasti...Voi jumpe sitähän me tehtiin. Varoitettiin varoituksien päälle.
Ja sitten paras.... kyllä teidän pitää käsitellä siiliä enemmän, että se tottuu käsittelyyn...Voi mammona, mitä muuta me ollaan tehty kuin sylitelty sitä joka ikinen päivä. Ja jopa minä sylittelen siiliä päivittäin vaikka useimmiten se johtaa inhottavaan puremiseen.
Tämä ko. henkilö kyllä tietää varsi hyvin, että siili on heidän putingistaan ostettu ja niinkin vanhana kuin puolivuotias, niin eikö tällä liikkeellä ole mitään vastuuta siitä, ettei siili todellakaan tykkää käsittelystä ja on todella vihamielinen yksilö muita kun tytärtäni kohtaan, jonka huoneessa siili on aina vapaalla.
En minä liikettä syytä, koska ava on kuitenkin meidän ihana ja rakastettu äkäpussi ja mistään hinnasta siitä ei luopua haluttais, mutta pientä kohteliaisuutta kuitenkin kaipaisin. Siili tuli meille kuitenkin jo niin vanhana ja varmasti osa syy hänen äkeisyyteensä on se, ettei sitä pienenä ole paljon käsitelty. Väkisinkin mieleeni tulee vain kaupallisuus, eikä inhimmilyys...siis tässä yhteydessä eläimellisyys. Mulla on hiukka sellainen olo, että eläimet saa vain sen perushoidon, eli ruuan ja puhtauden, mutta "psyykkinen" hyvinvointi ja käsittelyyn tottuminen hakusessa.
Siis pointti oli, että liikkeesä tämä henkilö vieritti pelkästään meidän syyksi avan äkäisyyden...Joka tosiaan ei pidä paikkaansa. Neiti on ollut ostohetkestä asti pikku pippuri.
Yritin metsästää ko. liikkeen sähköpostiosoitetta, mutta en löytänyt, muuten olisin ilman muuta laittanut palautetta heille.
Kammoan ajatusta, että joutuisin soittamaan sinne ja antamaan palutetta, koska suullinen ilmaisuni on vaikeampaa kuin kirjalline.
Mutta jollain tapaa yritän kuitenkin ilmaista ajtuksiani myös tähän liikkeeseen. Ja onneksi Turussa muuallakin myydään matoja, ei tarvitse olla minkään liikkeen orja.
Ylläpito saa tietenkin poistaa tämän viestin, jos on liian paljastava tai provosoiva.
Oli pakko purkaa surullista oloamme.
<em>Mode poisti muutamia liian paljastavia yksityiskohtia liikkeestä</em>