Ostin Artturille joskus vuosi sitten lemmikkikaupasta pehmosiilin, jossa on sisällä kissanminttua. Yllätyksekseni Artturi tykkäsi kerrankin minun hänelle ostamasta lelusta ja retuutteli pehmosiiliä ympäriinsä. Olen kyllä huomannut, että Artturi taitaa olla vähän ihastunut tähän "vara-Nessuun"...
Tässä kesällä eräänä iltana kuuntelin, että nyt ei ole Artturilla kaikki kunnossa, kun A juoksenteli vaan ympäriinsä aitausta eikä pyörä hyrrännyt kuten yleensä. Mennessäni katsomaan mitä A touhuaa löysin aitauksesta hurjistuneena pehmosiiliään retuuttavan Artturin! Ensin ajattelin, että jäbällä on joku huonosti ja siksi käyttäytyy agressiivisesti: A mm. puri pehmosiiliä ja ravisteli ja repi minkä ehti. Ottaessani Artturin syliin A riippui hampaillaan lelussa eikä meinannut millään päästää irti. Yleensä niin kiltti siili oli aivan hurja ja sain tosissani varoa sormiani.
Lähempi tutkimus sitten osoitti, että A oli yltä päältä erikeeperissä! Jätkä oli hoitanut hommat vara-Nessun kanssa ja yritti tietysti ajaa naista nyt reviiriltään, pehmo-Nessu ei vaan (luonnollisestikaan) tajunnut häipyä vaikka Artturi yritti kuinka ajaa naisen pois...
Eilen illalla annoin Artturille vara-Nessun uudestaan kun A näytti suhtautuvan siihen ihan rauhallisesti. Tänä iltana meillä oli sitten taas raivohullu siili jota ei edes madot kiinnostaneet...
Olen kolmien eepeetreffien perusteella perusteella tiennyt oikein hyvin, että siilit täytyy erottaa heti parittelun jälkeen mutta tämä taisi olla osoitus siitä mitä tapahtuu jos siilit jättäisi yhteen... Huh!