Kirjoittaja Pirjo Y » 16 Tammi 2004, 03:50
Pirjo-täti se tuli juuri keikaltaan, mikä kuvattiin televisioon. On muuten ihan kiva, ettei ole joka keikalla kamera perässä! Myönnän, että ainakin lusikallinen on housuissa! Jos jotakuta kiinnostaa, ohjelma tulee ulos 4.5. TV 1 Tositarinoita-sarjassa.
<br>Ja sitten asiaan: olen tämän viestiketjun luettuani a) hyvilläni b) pahoillani.
<br>Hyvilläni olen siksi, että porukka tuntuu olevan oikeasti kiinnostunut mahdollisimman hyvän siilikannan luomisesta maahamme! Ja siksi, että vaikuttaa siltä, että väki alkaa olla niin valveutunutta, että saadaan ne ns. huonot eläinkauppiaat järjestykseen. Loistavaa, hyvä!
<br>
<br>Mutta olen kovin pahoillani Pupusen puolesta, joka on tehnyt kaikkensa siilinsä eteen ja on sydämestään huolissaan tytöstään ja sen poikasista. Luulen, ettei kukaan ole tarkoittanut heittää ilkeitä komentteja, asia on vain niin tunteita nostattava.
<br>Pupusella on kuitenkin Iiriksen ohella "lapsivuodeaika" ja tunteet ihan pinnassa. Nyt tarvitaan tukea. Eläinkauppiaat ovat toimineet idioottimaisesti, mutta Suvi oli Iiriksen pelastus! Poikaset selviävät varmaankin ja niistä tulee upeita pikku siilejä! Kaikki järjestyy ja on ihan ok!
<br>Muistutellaan mieliin, että koko siilismi on Suomessa vielä peräti uusi asia. Itse katson olevani vielä täysi amatööri siiliasioissa. Mutta kyllä siilit meidät opettavat! Monikaan meistä ei tiedä siilinsä sukupuuta kovin pitkälle. Tästä lähdetään ja eteenpäin mennään! On hyvä, että siiliväellä on intoa ja tiedonjanoa. Näin saadaan siileille hyvät olot ja esim. se kammottava WHS kuriin.
<br>Pupunen, sydämesi on varmasti nyt haavoilla, mutta kyllä se tästä suttaantuu. Itselläni oli varmaan samanlaisia tunteita, kun Luna teki yllätyspoikaset! Vaikka kuinka oli muka mahdotonta, että Luna ja Amon olisivat päässeet yhteen, niin niinpäs vain kävi! Tuntui, että olen täysin epäkelpo. Soimasin itseäni niin että tuntui. Mutta niin vaan siitäkin selvittiin ja loppupelissä emo ja poikaset selvisivät hienosti. Nyt kyllä Luna saa viettää poikamiestytön elämää kauan!
<br>Pupunen, pari viikkoa enää ja näet maailman somimmat otukset: siilin poikaset, joilla on juuri avautuneet silmät ja turkki alkanut kasvaa! Onnittelen!