Kasvattajan masennus

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

Kasvattajan masennus

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 26 Marras 2005, 13:51

Olen pitänyt itseäni onnekkaana kasvattajana vaikkakin olen joutunut kokemaan kauheuksiakin. Emon syömät poikaset tai poikueet ovat omiaan vähentämän kasvatusintoa. Amonin eläessä suurin ongelmamme oli kuitenkin tiuhaan syntyneet poikuet. Oli se vaan sellainen pika- sekä p**osiili... <br> <br>Nyt ei ole Yökankaan siililässä ollut poikasia herran aikoihin. Kovasti olen puhunut asiasta ja kerran jopa Sirius laitettiin naisiin. Mutta Sirius on niin laiskanpulskea ja sillä on leppoisat oltavat Giovannin kansa, ettei se taida enää tytöistä intoutua tarpeeksi... <br> <br>Mutta siinäpä se. Puhun ja suunnittelen poikasten teettämisestä, mutta mitään en saa oikeasti aikaiseksi. Olen tehnyt diagnoosin: en ole toipunut siitä päivää ennen luovutusta kuolleen Adhara-tytön löytämisestä. Se oli ihan hirvittävä juttu. On sellainen EI SITTEN jos jopa noinkin voi käydä-olo takaraivossa :-( <br> <br>Onkohan minusta enää kasvattajaksi....terapoikaa minua...pliis....
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Taina » 26 Marras 2005, 14:53

Voi hyvänen hyssäys Pirjo, kyllähän sä olet kasvattajien kermaa. <br>Pidäs nyt pieni breikki noissa vauveliasioissa ja keskity nauttimaan aikuisista puikuloista ja Justiinasta. Keväällä sitten mietit kuka tekee poikaset ja kenen kanssa. <br>Kevät on kasvun ja heräämisen kaunista aikaa ja silloin olisi kai jotenkin luomuakin teettää poikasia, vaikka juuri itse teetin poikaset Vamppyyrin ja Röhnön kanssa, mutta kuitenkin... <br>Poikasista tuntuu olevan myös jonkinlaista ylituotantoakin ,joten hillitysti hyvä tulee. <br> <br>Nyt nautimme kauniista lumisesta talvimaisemasta ja hyppäämme toppahaalareihin ja painumme ulos vääntämään muutamia lumiukkoja/lumisiilejä pihallemme! <br> <br>Ja lasku tulee sitten perässä ja kuten tiedät, näin ammattilaiseltahan se ei ole halpaa ! eeeee Hih!
Taina
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 26 Marras 2005, 18:28

Ei saa jäädä tuleen makaamaan.....;) <br>Tämä oli ilmainen
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja pupunen » 26 Marras 2005, 18:32

Jeh, Pirjo, samassa liemessä uidaan. :( :(
pupunen
Member

ViestiKirjoittaja Sinikka » 26 Marras 2005, 19:41

Sama tilanne minulla kuin Pirjolla, kasvatuksen kokonaan lopettaminen on ollut jo jonkin aikaa mielessä. Niin paljon on ikäviä asioita sillä rintamalla tapahtunut tänä vuonna. EP-kasvatuskaan ei ole onnistunut tänä vuonna ja valkovatsojen lyhytikäisyys on alkanut vaivata.
Sinikka
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 26 Marras 2005, 23:43

Itsekukanenkin on tuota samaa miettinyt, empä voi kieltää ettenkö olisi itsekin ajatellut siilistinä oloa ilman kasvatuspuuhia, mitään kasvatukseen liittyvää menetystä en sinänsä ole kokenut, mutta muita sitten.. Elviksenkin menetys oli turhan iso kolaus :(
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja oliver » 27 Marras 2005, 19:16

Tuota miettimistä on näköjään liikkeellä. Enemmän on tuota epäonnea ollut liilleellä. Takana 3 poikuetta, 3 emoa: <br>- ensimmäisestä 1 poikanen, joka jäi itselle,terve <br>-toisessa syntyi 3 poikasta, 1 kuoli pienenä, 1 terve, 1 lääkärissä käytetty - nyttemmin hyväkuntoinen <br>- kolmas poikue, 2 emo söi alkupäivinä, kolmas lopetettiin lääkärissä muutamaa päivää ennen luovutusta uuteen kotiin (kerron tarkemmin kun saan Eelasta tiedot) <br>- neljäs poikue syntynyt, 2 poikasta, toistaiseksi kaikki hyvin <br>Seuraavaa poikuetta mietitäänkin sitten pitkään ja hartaasti. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että kasvatus saa jäädä. Tuloksena liikaa kyyneleitä ja pahaa mieltä <br>Perustettaisiinko kovia kokeneiden kasvattajien alaosasto...
oliver
Member

ViestiKirjoittaja Roosa » 27 Marras 2005, 19:38

Mullekin otti kyllä aika koville tämä, kun kaksi kertaa sai raskaasti pettyä. Kun vielä tietäisi mikä meni vikaan. En tiedä, olen miettinyt josko myöhemmin hankkisin toisen tytön Röllille, mutta sitä päätöstä kyllä harkitsen aikas tarkkaan.
Roosa
Member

ViestiKirjoittaja iina » 27 Marras 2005, 20:04

Minäkin liityn masentuneiden kasvattajien kerhoon. Takana Siirin raskaus, joka päättyi keskenmenoon ja kohtutulehdukseen. Sekä kaksi astutusyritystä Nekulla. Ensimmäinen ei tuottanut tulosta ja toisen tuloksena Nekulla suolistotulehdus, jonka syytä ei vielä tiedetä. Kasvatuksen varjopuoliin on tullut tutustuttua ihan liiankin hyvin, vaikka poikasista en ole nähnyt vielä vilaustakaan. Enkä tiedä tulenko näkemäänkään. Hullun hommaa tämä!
iina
Member

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 27 Marras 2005, 20:08

Murhemieli tulee näitä lukiessa, vaikkei tällä saralla itseäni ole vielä kovasti koeteltukaan. <br>Hyvä ketju sinänsä, eipähän pääse totuus unohtumaan :( <br> <br>edit. laitanpa vielä nuo meidän kohtaamamme miinukset tähän: <br>1.) Kahdet treffit eivät ole tuottaneet tulosta => siilit pääsivät uusintayritykseen saman partnerin luokse ja toisella kerralla tulostakin alkoi syntyä. Itse en tätä tapausta varsinaisena miinuksena osaa pitää, sillä emo ei lähennellyt riskiraskausikää eivätkä uusintatreffit aiheuttaneet erityisiä hankaluuksia. <br> <br>2.) Siirin ensimmäisen raskauden aikana esiintyi emolla vähän verenvuotoa ja yhden poikasen keskenmeno raskauden puolivälissä. Lopputuloksena 2 tervettä poikasta. <br> <br>3.) Pepin tätä edellisessä poikueessa syntyi elävänä 2 hyvänkokoista poikasta ja kuolleena yksi pikkurillinpään kokoinen keskonen. Toinen "täysiaikaisista" poikasista kuitenkin menehtyi heti syntymänsä jälkeen. Siltä oli revennyt vatsanahka napanuoran juuresta. Ajattelimme, että kyseessä oli varmaankin vahinko: emon nuollessa ja "irroittaessa" napanuoraa silkkipaperinohut vatsanahka oli revennyt. Poikanen oli muutoin täysin vahingoittumaton.
Tarja T ja Siiri
Member

ViestiKirjoittaja Niko » 02 Joulu 2005, 00:14

Hei! Naomin ensimmäiset viisi synnyttämää poikasta, syyskuussa: kaksi jäi eloon ja muut kuolivat. Tosi iso suru ja itkun määrä. Ymmäsrrän täysin- tosi raskasta on: kuunnella yöllä ja aamulla -kurkata häkkiin ja pelätä, mitä nyt... Voimia kaikille kasvattajille!
Niko
Member

Paluu Siilinkasvatus