Itse olen huomannut sen, että ihan jauhoissa kasvatettaminen saattaa aiheuttaa sen, että mato"viljelmä" homehtuu herkästi. Madoista tulee kosteutta (ulosteet jne) ja jauhot saattavat painua muoviastiassa kasaan tiiviiksi "kakuksi" ja viljelmä homehtuu. Matoviljelmän ilmastoinnista on siis huolehdittava
<br>
<br>Meillä on tällä hetkellä käytössä madoilla siileille tarkoitettu Sonnenschein kuivamuona, kaurahiutaleet, kissanraksut, kuivatut kuoreet, kuivahiiva sekä porkkana ja salaatti. Madothan syövät kyllä mitä vain eli kyllä ne tahtovat syödä mitä vain jauhoa, ryyniä ja lesettä
Vehnänleseetkin hajoavat madon elimistössä eli vehnänleseitä syöttämällä et varsinaisesti tarjoa siilille vehnäpommia. Mutta itse olen niistä kuitenkin loppujen lopuksi luopunut kokonaan.
<br>
<br>Meillä hyönteisiä syötetään aika runsaasti, sanotaan että karkeasti puolet lihaa, sosetta jne ja toinen puolisko hyönteisiä. Meillä hyönteisistä käytössä mm sirkat, jauhomadot, jättijauhomadot, muurahaisen munat, "pillarsit", silkkitoukat, ja akaattikotilot. Muurahaisenmunia ei ilmeisesti enää ole kuitenkaan saatavilla mistään.