Luomu ruokaa..?

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

Luomu ruokaa..?

ViestiKirjoittaja Maiju » 03 Touko 2004, 14:36

Uskaltaako pihalta ruveta keräämään siilille kaikenlaisia öttiäisiä ruuaksi?Matoja, etanoita, yms. vai voiko niistä tarttua esim. joku tauti?Olen kuullut, että joku kerää paljonkin ruokaa ulkoa, mutta joku sanoi, että ei missään nimessä saa kerätä..Mitä mieltä?Voiko luonnon öttiäiset olla vaarallisia siilille?
Maiju
Member

ViestiKirjoittaja Piikki » 03 Touko 2004, 14:47

Olen ymmärtänyt, että pihalta kerätyissä madoissa ym öttiäisissä voi olla loisia, pieneliöitä yms jotka voivat olla lemmikkisiilille vaarallisia ja kohtalokkaita. Itse en antaisi siililleni ulkoa kerättyä ruokaa!
Piikki
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 03 Touko 2004, 17:22

Noissa luonnon ötököissä on tosiaan vaarana nuo kutsumattomat lisät, siis ennenkaikkea loiset. Jos siilisi nyt esimerkiksi ulkoillessa tekee kulinaristisen kokeilun vaikkapa kärpäsen, hämähäkin tai muurahaisen muodossa, en usko siitä suurenpaa haittaa olevan. Mutta, kun vaarana on jopa kohtalokas tartunta, kannattaa olla varovainen. Oma henkilökohtainen näkemykseni on, että satunnaisesti ihan muutama luomu ötökkä ei ole niin kovin paha asia. Mutta en pääasialliseksi ruoaksi muuttaisi, vaan luotan ihan eläinkaupan ötököihin ja itsekasvatettuun tavaraan.
Kaisa
Member

Paluu Ravinto & ruokinta