Anitta: Itseasiassa meillä on mahdollista tulla vain hakemaankin noutoaikojen puitteissa, ongelma on vain varsinaisen kassajärjestelmän puute, eli käytännössä joudumme tekemään käsin tilauksen, jotta se saadaan kirjattua nykyiseen verkkokauppaan ja saadaan sitä kautta kirjanpitoon. Lisäksi vielä toistaiseksi lisähankaluutena on varastokirjanpidon ja verkkokaupan saatavuustietojen erillisyys, eli varastossa oleva purkki ei välttämättä olekaan vapaa myytäväksi ilman erillistä tarkistusta.
Suoraa ostomahdollisuutta ei ole mainostettu vielä suureen ääneen juuri tuon vuoksi, mutta kunhan saamme uuden verkkokauppa-alustan ja verkkomaksunappulat käyttöön, saamme taas vihdoin varastosaldot pysymään verkkokaupassakin automaattisesti ajantasalla nykyisen manuaalisen päivityksen sijaan ja tuo "myymäläasioiminen" helpottuu. Näin noutopisteessä ostoksia ns. lennossa tekevä asiakas ei vie vahingossa jonkun verkosta tilanneen purkkeja (kop, kop - näin ei ole ainakaan vielä tapahtunut).
Lyhyesti siis ostoksille tuleminen sopii kyllä noutoaikojen puitteissa kunhan varautuu siihen, että asiointi ei ainakaan vielä ole aivan yhtä suoraviivaista kuin ennalta tehdyn tilauksen noutaminen.
Meidänkin sirkkamme tulevat Gryllukselta, emme tosin normaalisti lähetä lämpökuivattuja sirkkoja suojaamattomina tavallisena kirjeenä jotta sirkat eivät murene postin murjonnassa.
T: Jussi / Petshop.fi
P.S. Jos tuotteita on varastossa ja tilaus maksetaan noudettaessa, nouto onnistuu yleensä heti tilauksen jälkeen, monet asiakkaat ovat voineet tulla heti tilausta seuraavana noutoaikana hakemaan tuotteitaan, vaikka se olisi samana päivänä.