Pakko vielä noista sirkoista.

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Kaisa » 01 Helmi 2006, 12:40

Meillä ei alkuun mennyt grasshopperit Viltsulle ollenkaan ja Issullekin vähän pitkin hampain. <br> <br>Pitkän tauon jälkeen kokeilin elävää lokustia. Viltsu ei ymmärtänyt sen olevan ruokaa, mutta Issu hyökkäsi salamana kimppuun. Tästä rohkaistuneena ostin sitten purkitettuna noita isoja rontteja. <br> <br>Alkuun Viltsu söi vain pilkottuna (3 osaan) ja Issu kokonaisena. Nykyään molemmat rouskuttavat tyytyväisenä isoimmatkin isot rontit ihan kokonaisena.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 01 Helmi 2006, 13:01

Meillä vihreän purkin grasshopperit kelpasivat ensi alkuun Arekselle siinä missä muukin ruoka. Kun pakastin ne niin vähitellen poika söi vähemmän joka sirkasta, kunnes se jäi kokonaan syömättä. En taida ostaa niitä toiste. Olivat kyllä aika järkyttäviä hirviöitä!
Memma
Member

ViestiKirjoittaja grondo » 01 Helmi 2006, 16:12

Hups!Katsoin meillä purkin kyljestä ja siinä luki tietysti että Grasshopper,ja purkki oli vihreä.Taitaa ainakin meillä jäädä purkki avaamatta :)
grondo
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 01 Helmi 2006, 16:21

Minulle myytiin aikoinaan eräässä eläinkaupassa purkki pikkusirkkoja, myyjä vielä mainosti, että siili ei välttämättä syö niitä suuria versioita. Kuinka ollakaan, kotona kun purkki avattiin, niin sielläpä olikin näitä "hirviöitä." Muska kyllä maisteli niitä, mutta ei ne niin hyvin kelvanneet kuin pikkusirkat.
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja merjah » 01 Helmi 2006, 16:45

Harry kantaa ison grasshopperin mökkiinsä ja kätkee fleecen alle. Joskus olen ottanut sen takaisin ruokakuppiin, mutta se vie sen heti uudestaan kätköön. Aamuun mennessä ötökkä on hävinnyt. Viime aikoina olen kuitenkin ostanut pääasiassa niitä keskikokoisia sirkkoja, kun Osku jättää noista suurista puolet syömättä. Pikku-Roopen lempiherkkua ovat ne pienimmät ja pahimman hajuiset punaisessa purkissa olevat sirkat.
merjah
Member

Edellinen

Paluu Ravinto & ruokinta