Hyönteisiä halvalla

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Mervi » 15 Marras 2006, 09:50

Saatteko te muut vielä tilattua tuolta Globalilta ilman sitä postimaksua? Mulla ei enää näy edes sitä vaihtoehtoa eli väkisin pakottaa ottamaan sen maksullisen lähetyksen. Mielestäni paikan edullisuus menetetään sillä postimaksulla (ostoskorissa oli ötököitä noin 40 ? arvosta ja postimaksu siihen oli noin 20?).
Mervi
Member

ViestiKirjoittaja Kirsi T » 15 Marras 2006, 11:32

Joo, ei siellä enää ole kuin se AIRMAIL FOR REST OF EUROPE (2 - 5 DAYS).

Tuleehan siinä tietysti paketille lisähintaa, mutta taitavat ötöt silti tulla halvemmiksi kuin täällä Suomessa eläinkaupasta ostettuna. Ainakin täällä meillä päin.
Kirsi T
Member

ViestiKirjoittaja Alvari » 15 Marras 2006, 13:14

Ohhoh.. ei mulle tullut Airmailin kautta noin isoa postimaksua?
Vai joutuuko vielä maksamaan jotain kun hakee postista sen paketin?? Ilmeisesti tulee siis painon mukaan?

Ainakin näyttäisi että tällä mun 33 euron tilauksella on postikuluja 7,40 euroa...

Sain muuten sen tilauksen onnistumaan. Nordeasta vastasivat, että selaimen asetuksista kannattaa laittaa tietoturvaa vähän matalammaksi ja niinhän tuo näytti tepsivän...

nyt sitten jännätään, tuleeko ötöjä jo ennen viikonloppua :)
Alvari
Member

ViestiKirjoittaja timoset » 15 Marras 2006, 16:14

Me ollaan tilattu tuolla airmail for rest of europe ja postikulut on olleet noin 25:stä eurosta alle viiden euron luokkaa. Tilaus on aina tullut neljässä päivässä, nyt sunnuntaina taas tehtiin tilaus ja torstaiksi odotetaan sen saapuvan.

Hyväksi koettu paikka, ei kallis ja nopea toimitus. Ötökätkin niin hyväkuntoisia aina. Tuolta me tilataan joka kuukausi pakkaseen ötököitä. Siru suosittelee. :)
timoset
Member

ViestiKirjoittaja Alvari » 17 Marras 2006, 14:43

Jokohan meidän ötökät olisi tänään tulleet postiin....
ei millään malttaisi odottaa kotiinpääsyä :D
Alvari
Member

ViestiKirjoittaja timoset » 18 Marras 2006, 12:03

Meidän ötökät tosiaan tuli torstaina, mutta ikävä kyllä jättikset oli vähän kärsineitä. Aika paljon oli kuolleita ja osa haisi kauhealle. Vahakoisatkin liikkui aika hitaasti ja sirkat ja lokustit samoin.
Ikävä yllätys, kun ennen on kaikki mennyt niin hyvin. Kylmä sää tietenkin vaikutti, mutta uskottiin niin vakaasti niihin lämpöpakkauksiin. Eihän nekään kaikkia pelasta tietenkään.

No, loppujen lopuksi aika pieni osa kokonaismäärästä oli kuolleita niin että ei tässä nyt niin pahasti tappiolle jääty. Pelottaa vain, että voiko esim 20 asteen pakkasella tilata ollenkaan, jos nyt kävi jo näin paljon lauhemmalla ilmalla. Pitääkö tyytyä purkkiötököihin talven ajan.. Kokemuksia?
timoset
Member

ViestiKirjoittaja ritvis » 18 Marras 2006, 12:52

Olen tilannut 20 asteen pakkasella ja ötökät olivat erinomaisessa kunnossa saavuttuaan perille Espooseen. Oliko siellä mukana niitä lämpöpakkauksia?
ritvis
Member

ViestiKirjoittaja timoset » 19 Marras 2006, 11:59

Niin tietenkin, eihän niitä välttämättä edes ollut. Millaisia ne on? Ajattelin jotenkin että se paketti vain on paksumpi ja paremmin eristetty tai jotain.. Käytetäänkö niitä lämpöpakkauksia edes vielä?
timoset
Member

ViestiKirjoittaja Alvari » 20 Marras 2006, 14:15

Meidän ötöt tuli tänään... ja kuulemma ovat hyväkuntoisen näköisiä...

Isäntä on jauhomadot jo ruokkinut, mutta sirkkoihin ei uskaltanut koskea... (on siinä mulla mies)... heh...

No ne odottaa sitten minua, kunhan töistä pääsen. Saapi nähdä meneekö multakin sisu kaulaan, kun koitan niitä purkkeja aukoa ;)

Nyt on sitten pitkäksi aikaa herkkuja Alvarille... toivottavasti ne sirkatkin pojalle maistuu...
Alvari
Member

ViestiKirjoittaja ritvis » 21 Marras 2006, 14:50

Vanha ja dementoitunut ei enää muista viime lumen asioita kovin hyvin, mutta jonkinnäköinen ylimääräinen pussi siellä oli mukana. Taisi olla vielä jotain asiaan liittyvää möngerrystä siinä pussin kyljessä. Yleensä noissa paketeissa on vain laatikot ja pehmusteet ja lämpöpussin erotti selkeästi pehmusteista. Kerran lähetin tuolle Globalille s-postia johon laitoin tilausnumeron ja kerroin, että kylmä on ja tarvitaan lisälämpöä. Laatikossa oli lämpöpussit kun se tuli, voi olla ettei kirjoitteluillani ollut merkitystä tai sitten oli. Kannattanee yrittää sitäkin :)
Ei myöskään kannata tilata kovin suuria eriä kerralla; isommat paketit jäävät helpommin kentillä tarkistuksiin ja toimitus kestää sitten taas kauemmin.
ritvis
Member

ViestiKirjoittaja timoset » 21 Marras 2006, 20:16

ritvis: Kiitos informaatiosta, eipä tuolla mitään ylimääräisiä ollut eli siinä varmaankin vika. Hämää vain kun etusivulla mainostetaan niitä lämpöjuttuja Suomeen lähetettäviin tilauksiin. Pitää ehkäpä ottaa yhteyttä tuonne ja mainita kuolleista ötököistä. Jospa ne sitten laittavat lämpöpakkaukset mukaan ensi lähetykseen.
Joka kuukausi tilataan eli melko pieniä eriä kerrallaan. Yksi suu täällä vain on ruokittavana. :)
timoset
Member

ViestiKirjoittaja merjah » 22 Marras 2006, 20:09

Tein tänään Globalista tilauksen. Etsin varmaan kymmenisen minuuttia tuota mainintaa lämpöpakkauksista enkä löytänyt. No, äsken menin takaisin sivulle ja huomasin, että sieltähän voi valita kieleksi Finnish! Eipä ole ennen osunut tuo kohta silmään. Toivottavasti madot tulevat hengissä. Laitoin viestiin maininnan kylmästä säästä.

Olen tilannut ötököitä noin kolmen kuukauden välein. Yleensä kaikki jättikset ovat tulleet elossa, mutta pieni osa on kuollut muutaman päivän sisällä paketin saapumisesta. Loput pysyvätkin sitten hengissä useita kuukausia. Pikkumadoista osa on yleensä kuollut jo matkalla. Kaiken kaikkiaan nämä ovat kuitenkin niin edullisia, ettei muutama kuollut mato joukossa haittaa.
merjah
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 23 Marras 2006, 10:34

Minä odotan Globalin pakettiani saapuvaksi tällä viikolla. Meillä on madot olleet poikkeuksetta hyväkuntoisia myös saapumisen jälkeenkin. Sirkoista osa kuolee nopeasti saapumisen jälkeen, joten ne kannattaa pakastaa välittömästi niin hävikki jää paljon pienemmäksi. Lokusteja olen tilannut muutaman kerran, kaikki aina elossa. Meidän paketeissa on ollut myös mukana näitä lämpöpakkauksia. En tiedä kauanko ne mahtavat antaa lämpöä, mutta ehkä niistä jotain apua on kuitenkin ollut.
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 23 Marras 2006, 13:29

Minäkin tilasin jättijauhomatoja Globalilta. Tällä kertaa madot olivat pysyneet sentään paketissa, mutta matoja oli kuollut aika suuri osa. Mukana ei ollut yhtään tuoreruokaa, vain leseitä. Kesällä madoilla oli hienot kiwihedelmä eväät mukana.

Olen joutunut erottelemaan elävät ruumiiden seasta, jotka haisevat. Ei mitenkään mukava homma. Silti uskallan varmaan toistekin tilata, koska jäljelle jääneet ovat virkkuja ja hyvinsyöneitä ja mikä parasta, saavat siilit villeiksi :)
Alexis
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 23 Marras 2006, 13:57

Mulla on Globalista muuten hyviä kokemuksia (madot ja sirkat suht hyvinvoivia ja paketit tulleet nopeesti) paitsi vähän jääneet häiritsemään sirkkojen mukana tulleet karvamadot, mikäs niitten oikee nimi nyt olikaan... No ei sekään vielä mitään, mutta viime kerralla jäivät tilaamani vahakoisat tulematta. Madot ja sirkat ok, hyvässä kunnossa mutta paketista puuttui kokonaan vahakoisat. Olen mailia lähetellyt eikä mitään oo kuulunut (tilaus tuli siis syyskuun alussa). 2 purkkia vaan vahakoisia tilasin, joten eipä mun talous siihen kaadu, mutta kuitenkin...
Pau2
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta