Mä oon kyllä tosi iloisesti yllättynyt, että meiän Nillistä on kasvanut vajaassa puolessa vuodessa todellinen kulinaristi. Aikasemmassa kodissa oli vähän nirsoillut ja hirveesti ei vielä siellä kerennyt eri ruokiin tutustumaan.
Nyt neitiin uppoaa jauheliha (myös suikaleliha), lohi, sei, silakka, kana, kissanraksut ja kaikki kokeillut kissan purkkiruuat (siis näitä eläinkaupan pikkupurkkeja), laktoosittomat viilit ja juustot, kananmuna, erilaiset pähkinät, sirkat, madot ja muut ötökät (elävänä, säilykkeenä ja kuivattuna).
Vihanneksista (keitettynä ja raakana) salaatti, kurkku, tomaatti, herne, kukkakaali, maissi, paprika.
Hedelmistä ja marjoista (sose, tuore tai kuivattu) banaani, mansikka, vadelma, päärynä, ruusunmarja, persikka...
Mä en muista ees kyllä kaikkia
Pilteistäkään ei alkuun syönyt kuin porkkanasosetta, mutta nyt menee vaikka kuinka montaa. Ainoa sapuska mikä jää syömättä on siilin kuivaruokaseos. Saatiin sitä edelliseltä omistajalta mukaan ja sitä ei suostu edes maistamaan. Vaikka neiti on kova syömään, niin kooltaan se on aika pikkuinen, vähän alle 300 g. Luulisin kuitenkin olevan ihan hyvä paino sille ja näyttää mun silmään ihan sopusuhtaiselta.