Vahakangas vs. Muovitettu frotee :D

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Vahakangas vs. Muovitettu frotee :D

ViestiKirjoittaja aiwa_ » 13 Syys 2006, 22:34

Eli mietin vain, että kumpaakohan kannattaisi pohjamateriaaliksi ostaa, ja olen kallistumassa sen froteen puolelle.. Lähinnä siksi, että eikös se pissa sun muut jää lillumaan siihen vahakangaan päälle ? :D Nyt saa kumminkin sitten muutkin kertoa mielipiteitään.. <br> <br>(Yritin vahakangas-aihetta etsiä mutta ei löytynyt.. :S kyllähän tuosta froteesta on tuota keskustelua.. ) :D
aiwa_
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 13 Syys 2006, 22:41

Pisut jää muovin ja vahakankaan päälle jos siinä ei ole mitään imevää kuten sanomalehteä tai fleeseä. Mulla onkin keittiössä "aamukengät" etten astu paljain jaloin pissalätäkköön. Siilu ei ole kenkiin pissinyt vaan kenkien viereen. Laitoinkin kengät kynnyksen eteen niin että kenkien ja seinän väliin jää noin 20 senttiä. Uskollisesti siili kakkailee ja pissii kenkien ympärille mutta ei kenkiin.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Blackrose85 » 13 Syys 2006, 23:45

Kummaskin on hyvät ja huonot puolet.vahakankaan pinnalle jää lillumaan helpommin kaikki nesteet mut on helppo putsata.froteesta muistan vaan sen et siit meni ainakin vähän kosteut läpikin ja koko ajan niit paloi piti olla pesemäs.et kumpi on sit kellekkin se sopivampi vaihtoehto mut sanon samaa kun anitta2 et kannattaa laittaa jotain imevää kummankin päälle.meil käytetään enemmän sanomalehtee kun fleeceä.
Blackrose85
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 14 Syys 2006, 00:06

Meillä on vahakangasta niissä siilitalon kerroksissa, joihin ei sotkua yleensä synny. Tällöin pinta on helppo pyyhkäistä kostealla jos tarve vaatii ja vahakangas suojaa hyllyä. "Suttukerroksissa" vahakankaan päällä on sanomalehteä imemässä pissit pois. <br> <br>Toisin sanoen jos siilillä on alue, johon se ei pissi/kaki, vahakangas toimii, mutta "kuvikemateriaaliksi" ehdottomasti froteeta tai lehtee.
Nea
Member

ViestiKirjoittaja CCMinna » 14 Syys 2006, 01:01

Minä heitänkin tänne sellaisen jota en ole täällä vielä kuullutkaan. Kokeiluksi heitin paksua (kuvioitua) kontaktimuovia MDF -levyjen päälle. (eli liimasin kiinni levyihin) <br>Nyt on pakko myöntää että siivous käy HUOMATTAVASTI helpommin. Eniten aikaa siivouksessa menee itse asiassa juoksupyörän puhdistukseen. <br> <br>Eli... Kahdella ylimmällä (sottaisimmalla) tasolla on kontaktimuovin päällä sanomalehteä, mutta muuten pintana loistaa komea marmori kuvioitu muovi. <br> <br>Siivotessa sitten sanomalehdet menevät roskiin, seuraavaksi otetaan käyttöön imuri jolla imetään kuivat kakka kikkareet pois ja sitten (fairy + vesi) rätillä kuivataan pinnat ja laitetaan uudet sanomalehdet paikoilleen. <br>Katsoin kerran kelloa tämän puhdistuksen tehdessäni ja pesu kesti tasan 15min. Tosin... ramppien puhdistuksessa meni reilusti kauemmin (puuta). Eli kun vielä keksin yhtä hyvän keinon rampeille niin siivota voisi vaikka joka päivä. ;-)
CCMinna
Member

ViestiKirjoittaja tini » 14 Syys 2006, 03:47

Meilläpä on rampeissakin päällyste :P Sitten rampin yläpäässä on 2reikää molemmissa reunoissa, joissa on puutapit. Puutappeihin on sitten viritetty ns. kosteantilanmattoa. eli pehmeää muovia, joka on raidallista (koloista tulee hyvät tikkaat)
tini
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 14 Syys 2006, 06:07

Mulla on rampissa paksu uritettu kumiimatto joka on sen verran tiukka että yläpää ottaa kiinni reunoista oviaukkoon. Mattoja on kaksi eli toinen on pesussa ja toinen käytössä
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja aiwa_ » 14 Syys 2006, 18:52

Meinasin että sen sanomalehden voisi laittaa froteen alle, olisiko siinä jotain järkeä :D Kun olisi nätin näkönen ;) tai no nätimmän ehkä, eihän sekään varmaan nättinä pysy kun herra/neiti sotkee sen ;D
aiwa_
Member

Paluu Nikkarointi & vinkit