Kirjoittaja Kaisa » 03 Syys 2003, 15:50
Hei kaikille!
<br>
<br>Nyt syksyn tullen ilmat alkavat kylmenemään ja ainakin minulle taitaa tulla ongelma. Asun kerrostalossa joka on kaukolämmössä, kiinteistönhuoltoyhtiön mielestä 21 astetta riittää asuinhuoneiston lämpötilaksi. Eli tämä tarkoittaa käytännössä minun kohdallani ongelmaa. Lämpötila on nyt sisällä n. 21 - 22, aurinkoisena päivänä on mittari näyttänyt jopa 24. Patterit eivät lämpene vielä yhtään, soitin siis kiinteistöhuoltoon ja lupasivat tulla katsomaan, MUTTA jos lämpötila on 21 niin eivät rupea korjaamaan asiaa...
<br>Eli siis itse ongelmaan pitkän pohjustuksen jälkeen. Kaikissa ohjeissa ihannelämpötilaksi kerrotaan 22 - 24 astetta jään siitä hieman jälkeen.
<br>Viltsuni saa olla koko huoneistossa vapaana, joten lisälämpöä tarvitaan. Toki Viltsulla on oma häkkikin, n. 60x90 cm pohja-alaltaan ja korkeutta n. 50 cm (tehty vesivanerista ja minkkiverkosta). Olen ajatellut sähkökäyttöistä lisäpatteria vähintään olohuoneeseen (saisin koko huoneeseen lisää lämmintä myös itselleni) tai vaihtoehtoisena voisi olla matelijan lämpölamppu/-ja ainakin häkkiin ja yksi tai useampi ympäri huoneistoa.
<br>
<br>Kyselenkin nyt onko kenelläkään ollut vastaavaa "ongelmaa" ja miten on tilanteen ratkaissut. Tai muuten vaan vinkkejä talven kylmien varalle.
<br>
<br>Vinkkejä odotellen,
<br>Kaisa ja Viltsu poika