Kirjoittaja Kirsi T » 22 Heinä 2004, 10:57
Uskoisin minäkin, että kyllä ne siilit omistajansa muistaa: olimme viime viikolla kuusi päivää lomalla ja Piikki oli sen aikaa hoidossa. Kun olin hakemassa Piikkiä kotiin ja kyselin hoitajalta, että kuinka heillä oli mennyt, niin hoitaja samalla mainitsi, ettei Piikki päivisin ollut suostunut näyttäytymään kuin pelkästään silloin, jos he olivat houkutelleet sen esiin esim. heinäsirkan avulla. Siinä kun juttelimme, niin eikös Piikki tullutkin hoitajan hämmästykseksi omatoimisesti esille ja luulin jo, että se tulisi mua katsomaan, mutta suuntasikin ruokakupilleen katsomaan, olisiko sinne ilmestynyt herkkupaloja. No niitä kun ei sieltä löytänyt, meni takaisin pesäänsä nukkumaan. Tunnistiko minun ääneni, hajuni vai oliko jo kotona oppinut siihen, että minä ruokin ja annan myös herkkupalat. Joskus ennenkin teimme semmoisen havainnon, että kun iltaisin avaan jääkaapin oven, niin enkös saa jalkojeni viereen Piikin joka sen jälkeen menee ruokakupilleen katsomaan, että oisko sinne tullut jotain. Taas vastaavasti jos Jussi tai muksut tekevät saman homman, niin Piikkiä ei näy missään.