Kirjoittaja Tiina » 21 Elo 2004, 19:33
Meidän uusin perheenjäsen EP Sinuhe-Vihtori opetti minulle siileistä taas uuden asian. Ei ole todellakaan siilistin elämä tylsää.
<br>
<br>Vihtori painoi meille tullessaan 460g. Ensimmäinen viikko meni loistavasti, ruoka ja vesi maistui. Kaikki ruuat, mitä tarjosin, kelpasi. Sitten tapahtui muutos. Yhtäkkiä ei kelvannut mikään ja poika alkoi laihtua ja rajusti. Paino putosi kolmessa viikossa lahes 100g! Olin jo yhteydessä eläinlääkäriin, joka suositteli heisimatokuuria. Eihän sen antaminen onnistunut millään ilveellä. Olin jo aivan varma, että siili kuolee käsiin. Nestehukkakin oli aika kova, kun nosti selkäpiikkejä, kesti tosi kauan ennen kuin ne laskeutui takaisin. Maanantaita vasten yöllä kuuntelin Vihtorin touhuja, juoksupyörä oli käytössä ja koko ajan. Ei minkäänlaisia taukoja. Ja silloin välähti. Otin pyörän pois. Nyt neljänä yönä Vihtorilla ei ole ollut pyörää ja paino on alkanut palautua ja nestehukka on hävinnyt tyystin.
<br>
<br>Vihtorista oli tullut juoksupyöränisti! Aion joku yö kokeilla, mitä käy, kun laitan pyörän takaisin. Luulen kuitenkin, etten uskalla laittaa sitä tarjolle enää joka yö. Muilla meidän siileillä ei moista ongelmaa ole ollut. Jenkkisivuilta löysin maininnan, että näinkin voi siilien kanssa käydä. Olen tähän asti ollut siinä uskossa, että vain hamsterit voivat juosta itsensä hengiltä.
<br>
<br>Kaikkea sitä oppii!