Mitä ruokaa siilille

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja AnnukkaM » 12 Syys 2004, 12:03

Kasvattaja ei itse ollut paikalla, hänen ystävänsä luovutti siilimme. Sain mukaan purkin ruokaa. Se on ostettu jossain isoissa tukkupakkauksissa, joten pussin kyljessä ei lukenut nimeä. Laitoin kasvattajalle sähköpostia ja kyselin vähän, myös tuosta ruoasta. Ilmoittelen kun saan merkin selville. Itse olen antanut Royal Caninin Kitteniä, ja on syönytkin. Mutta maistuu myös tuo kissanhiekka... Onkohan muiden siilit maistelleet kissanhiekkaa? Nämä kun asuivat puruissa kasvattajalla, eivät ole ennen hiekkaa nähneet.
AnnukkaM
Member

ViestiKirjoittaja siilirakas » 12 Syys 2004, 12:15

antaako kasvattaja ruokaa mukana kun siili haetaan, millaista porkkanasosetta saa antaa siilille?
siilirakas
Member

ViestiKirjoittaja pupunen » 12 Syys 2004, 12:35

Annukka, laitoin siitä hiekan syönnistä kommenttia tuonne "juoksupyörässä juoksemisesta" -aiheeseen, eli jos pidemmän päälle jatkuu niin hommaa lisäravinteita (eivät haittaa muutenkaan normaaliannoksina). <br>Siilirakkaalle tiedoksi, että ei kasvattaja välttämättä anna ruokaa mukaan ainakaan isoa settiä, mutta yleensä kasvattaja on yhteyksissä jo aiemmin poikasen tulevaan omistajaan, ja silloin kasvattaja kertoo mitä ruokia poikanen on syönyt, mistä juonut, mitä hiekkaa käyttänyt... jne. <br>Läheskään kaikki siilit ei syö porkkanasoseita, mutta lastenruokien porkkanasoseita on annettu siileille. Sama sääntö pätee kaikissa ruoissa: ei laktoosia, ei mausteita (ei myöskään suolaa),ei vehnää, mahdollisimman vähän rasvaa... ja tietysti on plussaa jos ruoassa ei ole ylettömästi säilöntäaineita.
pupunen
Member

ViestiKirjoittaja PeiKKoLaPsi » 13 Marras 2004, 12:45

Minäkin olen saamassa siilivauvaa.... :D ....4.12.... kiitos tästä palstasta nyt tiedän mitä syötan kultimussukalleni...(siis tuote)..
PeiKKoLaPsi
Member

ViestiKirjoittaja Emmi » 15 Marras 2004, 15:50

Siis uskomatonta!! meidän pieni uusi siilivauva söi heti ekana yönä ison kupin raksuja, porkkana sosetta ja jauhiksia:) on neiti mutenkin kovin rohkea... heti tutki oman häkin ja sitten olkkarin joka kolon:) sylissäkin viihtyy kun lauan alta rapsuttelee niin silmät lurpsii kiinni:) olen kerrassaan rakastunut:)
Emmi
Member

ViestiKirjoittaja sans » 25 Helmi 2005, 19:45

Niinkuin jo tässä aiheessakin on kerrottu niin siilin ruoka pitäisi koostua pääsäntöisesti hyönteisistä, hyönteisyöjä kun onkin. <br>Mukava lisä on toki jokin omena,porkkansose (muutkin sokerittomat soseet), salaatti,kurkku,maissi, riisi yms. <br>Liharavintoon kuuluu pääsääntöisesti sirkat, jauhomadot, jauheliha, ynnä muu lihaisa ruoka. <br>Mene etsimään haku toiminolla hyvä siilin ruokaan perustava ketjua hakusanalla ''Monipuolinen ruoka siilille''
sans
Member

ViestiKirjoittaja Liisa » 27 Helmi 2005, 13:54

Tämänkin on aika vanha aihe ja loppuu käsitelty. *mäkämäkä*
Liisa
Member

Edellinen

Paluu Ravinto & ruokinta