Kirjoittaja Kaisa » 26 Syys 2003, 12:12
Minua on alkanut huolestuttamaan Viltsun vähäsyöntisyys. Viltsu syö alle tuon 20 - 30 g päivässä vaikka ruokaa on tarjolla riittävästi.
<br>
<br>Tarjolla on aina James Wellbeloved'n turkey & rice raksuja, sen lisäksi joka toinen - kolmas päivä kissan purkki ruokaa n. 2-3 teelusikallista. Purkkiruoan sijasta olen tarjonnut välillä keitettyä kuhaa ja kanan rintafilettä (molemmat suolattomia) vaan eivät ole kelvanneet, samoin koskematta ovat jääneet piltit (luomuporkkana sekä broileri-kasvissose). Jauhomatoja olen viimein saanut kasvatettua ja niitä olen tarjonnut muutaman madon kerrallaan tuoreruokana parin päivän välein.
<br>
<br>Namipaloina on tarjottu mantelilastuja, muutama lastu päivässä mutta ei joka päivä. Samoin satunnaisiin tarjottaviin joita Viltsu syö kuuluvat banaani, raejuusto, tavallinen edam, pähkinät ja kärpäset.
<br>
<br>Huolestunein olen siitä, että Viltsu painoi minulle tullessaan 238 g (heinäkuun puoliväli) silloin poika oli n. puolivuotias. Välillä paino kävi jopa 260 grammassa, mutta nyt paino on taas pudonnut tuonne 245 - 250 g tietämille.
<br>
<br>Ruokia mitä Viltsu siis hyväksyy on tarjolla ja ilmeisesti riittävästi, sillä aina jää osa ruoasta syömättä, mutta paino ei nouse. Muuten Viltsu kyllä käyttäytyy normaalisti, on virkeä ja vauhtia riittää kun viipeltää ympäri olohuonetta, vatsan toiminta näyttäisi olevan tuloksista päätellen ihan kunnossa. Turkki ja iho ovat kunnossa ei näy hilsettä eikä loisia, nenä on kostea eikä vuoda, silmätkin ovat kirkkaat. Viltsu juo riittävästi ja riittävän lämmin pitäisi olla (mittarin mukaan 23 astetta).
<br>
<br>Pitäisikö tässä huolestua ja käydä eläinlääkärin juttusilla? Vai olisiko kyseessä vain siitä, että Viltsu kuluttaa enemmän kaloreita kuin saa.
<br>
<br>Millä ihmeellä saan pojan syömään enemmän jotta tuo paino nousisi sinne 300 - 500 haarukkaan joka ilmeisesti pitäisi olla aikuisen siilin paino.