Kirjoittaja Sinikka » 22 Loka 2004, 14:41
Joskus meillä on tällainen tilanne, että vauvoja on useampia, sillä naaraita minulla on 11 kpl. Eli tällä hetkellä on 3 valkovatsapoikuetta ( 2+2+4) ja tuo ihanainen EP-poikue! Kohta alkaa minun tyttöjäni jäädä eläkeläisiksi, kun esim. Siiri täytti jo 3 vuotta. 3,5 vuottahan on siilimammalle yhdistyksen sääntöjen mukaan maksimi-ikä eli sitten Siiri jää vain sylisiiliksi ja siinä hän on yhtä hieno kuin äitisiilinä ! Onneksi on näitä ilon hetkiä sentään hieman useammin kuin noita aallonpohjia, kuten minulla oli viime kesänä. Kolmesta siilipoikueesta, 12 poikasesta ,vain yksi jäi henkiin ja sekin keinoruokinnalla. Ensimmäisen kerran minulla emosiili söi poikasensa ja se oli todellinen järkytys. Kaksi emoa hylkäsi poikasensa ja niistä ehdin pelastamaan vain Jalmarin. Nyt toisella noista emoista on 2 poikasta, tulevat jo kolmen viikon ikäisiksi eli saattavat jopa selvitä ! Pienikokoisilta vähän näyttävät, joten ei emosiili kyllä mikään huippuäiti ole kuten esim. Siiri ja Hertta, Isadoran äiti.