Kirjoittaja eki » 03 Maalis 2005, 22:01
Elä ihan heti usko, minulle tuli myös Havrixista todella paha reaktio, elämäni pahin päänsärky, oksennus, kuume yms. Ikuna en ole migreenistä kärsinyt mutta toinen kerta oli vielä pahempi...hyi en halua.
<br>Ihmislääkärinä otin myös asiasta selvää, kyseinen reaktio on harvinainen ja voi olla seuraavalla kerralla helpompi,jos kyse on itse rokotteen aihettamasta immunisaatioreaktiosta. Minun kohdallani kuitenkin oli kyse tiomersaali allergiasta joka on rokotteitten yleinen säilöntäaine...se ei helpota vaan pahenee vaan seuraavista rokotuksista. Allergian voi testa, mitä suosittelen jos olet allergiaan taipuvainen. Myös siis muutkin kyseistä säilöntäainetta sisältävät rokotteet aiheuttavat saman reaktion.
<br>
<br>Sorry, ei ole tarkoitus toimia nettilääkärinä mutta en voinut olla pitämättä näppejä irti asiasta. ENKÄ EHDOTTOMASTI HALUA PELOTELLA ROKOTUKSISTA. KYSEINEN REAKTIO ON TODELLA HARVINAINEN, ja jos todella tarvii rokotteen pitää vain varautua riittävästi etukäteen esim allergialääkkeitä lisäämällä.