Meillä on sama tilanne sattunut pari kuukautta sitten.
<br>
<br>Olin jo itse mennyt nukkumaan, kun makuuhuoneen ovi aukesi, valot syttyivät päälle ja saapas asetettiin sängylle. Hetkisen olin tapahtumien kulusta aivan pihalla, mutta selvisi, että Piikkiläinen oli löytänyt tiensä eteisen lattialle kaatuneeseen kumisaappaaseen.
<br>
<br>Kun Herraa oli yritetty ottaa pois saappaasta, se oli tietenkin pelästynyt ja mennyt hyvin tiiviiksi palloksi saappaan nilkkaosaan. Viitisentoista minuuttia Herraa yritettiin saada ulos saappaasta kallistelemalla ja matohoukuttimilla, mutta ei... Tässä vaiheessa Herra oli jo pelästyksestä suunniltaan, eikä enää liikkunut / naksautellut. Tässä vaiheessa aloimme jo pelätä siilimme puolesta ja eikun haettiin sakset esiin. Varovasti leikkasimme saappaan varren niin pois kuin vaan mahdollista (Nokian saappaat eivät muuten ole mitään heikkoa tavaraa
). Edelleen Piikkiläinen oli täysin pallona, mutta nyt sen sai kellautettua saappaasta ulos.
<br>
<br>Shokki oli tainnut olla Piikkiläisellä aikamoinen, sillä Herra ei suostunut avautumaan pallosta seuraavaan puoleen tuntiin, vaikka kuinka yritti madoilla houkutella. Onneksemme piikkipallo kuitenkin vihdoin aukesi ja madot alkoivat maistua! Tapahtumasta jäljelle jäänyt saappaanraato on hyvässä tallessa Piikkiläisen tavaroiden joukossa!