Kirjoittaja Tuulia » 06 Maalis 2005, 21:53
San, ei tuossa lähettelemisessä rahasta ole kyse vaan vaivasta, kuten Salla L arvelikin. Minä en viitsi paketoida ja postittaa paketteja pääkaupunkiseudulle, kauemmas kyllä jos nouto Helsingistä ei kertakaikkiaan onnistu (ottakaa siis yhteyttä myös ulkopaikkakuntalaiset). Voithan San tietysti tilata Saksasta itse, niin saat paketin kotiisi. Huomasitkin näköjään, miten kalliiksi tulee purkkien ostaminen hintaan 10-12¤ kpl - Saksan hinnat ovat 4-5 ¤ ja pienin postikulumaksu (viiteen kiloon asti) oli muistaakseni 25 ¤, eli jos Saksasta tilaa 25 purkkia itse, niin purkin hinnaksi tulee ~6 ¤ eli edelleen melkein puolet eläinkauppahinnasta. Ja kun siili syö kuitenkin jatkuvasti, tätä vaihtoehtoa tosiaan kannattaa harkita. Kimppatilauksia harjoitetaan sen vuoksi, että postikulut jakaantuvat useamman kesken ja näin hinta purkkia kohden tulee vielä halvemmaksi.
<br>
<br>Kimppatilaus tarkoittaa siis sitä, että ihmiset kertovat tilauksen järjestäjälle (nyt minulle), mitä haluavat, ja ne tilataan yhtenä eränä -> hintaan tulee lisäksi postikulut lähetyksen painon mukaan siten kun reptilican sivuilla kerrotaan (kiitos muuten linkin korjaamisesta). Kerään rahat ennen varsinaisen tilauksen lähettämistä, tilaus nimittäin myös maksetaan tilattaessa. Purkit tulevat kaikki minulle, joka sitten järjestelen ne sen mukaan, mitä kukakin on tilannut, ja toivon että kaikkea tulee oikea määrä ja tavara on kelvollista...tämän jälkeen ilmoitan osallistujille, milloin ruokia saa minulta tai sovitusta paikasta noutaa. Kyse on erittäin hyvin säilyvistä purkkiruuista, tuoretavaran kanssahan tämä ei kävisi päinsä, koska tilausten hoidossa kuluu aina oma aikansa.
<br>
<br>Tällä palstalla halukkuutensa ilmoittaminen ei riitä, eli kenenkään nimeä ei nyt ole missään tilauksessa mukana ilman että erikseen ottaa yhteyttä tilauksen järjestäjään. Nyt ehtii 16.3 mennessä kertoa minulle, mitä haluaa tilattavaksi tämänkertaisessa pääkaupunkiseudun tilauksessa. Sähköpostiosoitteeni on nyt nähtävissä jäsentiedoissani.