Kirjoittaja Sinikka » 29 Loka 2004, 15:50
Ellen Kristiina ja kaksi sisartaan olivat kyllä uskomaton trio, vikkelämpiä ja rämäpäisempiä kasvatteja minulla ei ole ennemmin eikä jälkeenkään päin ollut. No, mutta kerrottakoon tästä yhdestä juuri äskettäin minulle sattuneesta jutusta. Kyse oli niistä kahdesta urospoikasesta, jotka olivat Tampereellakin mukana. Ne asustavat takkahuoneessani, vielä siinä vaiheessa kokonaan kanihäkissä. Heillä on muutaman muun siilin kanssa käytössä kolme huonetta takkahuone, pesuhuone ja sauna. Illalla olin antanut ruokaa emosiilille ja poikaset olivat molemmat tallella. Seuraavana iltana tuijotin häkkiä varmaan melko pitkän aikaa, siellä ei nimittäin ollut kuin emo ja toinen poikanen. Poistin häkistä kaikki fleecet ja mökit , hiekkalaatikon, jopa ruokakupit, mutta siellä oli vain yksi poikanen ja häkki oli ollut suljettu. Etsin kaikki paikat, ei siellä niin kovin paljon kalusteita ole mutta poikanen oli hävinnyt. Kaksi yötä ja yksi päivä kului eikä mitään näkynyt. Sitten olin kuulevinani jotain ääntä saunan puolelta ja älysin, että kiukaan alla oli 4-5 cm korkuinen väli, siellä tämä karkulainen piileskeli. Onneksi oli vielä hyvässä kunnossa, ehkä oli käynyt yöllä syömässä raksuja takkahuoneen lattialta, niitä on siellä aina. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin, karkulainen löytyi.