Kirjoittaja Pirjo Y » 16 Maalis 2005, 14:15
Ensimmäisen siilini Lunan ostin **, sen taustat tiedettiin, Luna on Dan-Ejen kasvatti. Kun sitten pääsin vähän jyvälle siilimaailmasta, tulin siihen tulokseen, ettei siili sovi missään nimessä eläinkauppaan. Olen kuullut vain ihan muutamasta tapauksesta, jossa siilillä on ollut kunnolliset oltavat. Kun tiedämme siilin valtavan liikunnan tarpeen, karmaisee jo ajatuskin siilirukasta terrassa ilman juoksupyörääkin...aarghh! Ahistaa!
<br>No toinen siilini Sirius on myös eläinkaupasta. Tiinan kanssa hommattiin se ihan rescue-hengessä pois eläinkaupasta, kun saatiin kuulla, että siilirukka on ollut kuukauden siellä... nyyh!
<br>Muutkin pelastelivat siilejä eläinkaupoista, mutta sitten tajuttiin kun Simo Annikin Markku konahteli, että mehän vaan tehdään palvelus eläinkaupoille. Sitä enemmän tietysti siilejä tulee eläinkauppoihin mitä enemmän niitä sieltä ostetaan.
<br>Minäkin opin sitten kirvelevin sydämin olemaan edes katsomatta jos jossain eläinkaupassa on siili.
<br>Eipä juolahtaisi mieleenkään ostaa siiliä jonka taustaa ei tunneta, kun on saatavilla niitäkin, joista tunnetaan.
<br>Jalostussairaus WHS on todella vakava paikka ja sen voimme karsia ainoastaan tiukalla kasvatusseurannalla.
<br>Tämä oli minun mielipiteeni, tulkoot eläinkauppiaat minun silmilleni.