Kootut niksit siilin valokuvaukseen.

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja touho » 12 Touko 2005, 15:22

Aina herättyä venytellään ja haukotellaan muutaman kerran. Haukottelua ei tosin olla onnistuttu vielä saamaan "filmille", kun se käy vähän turhan nopeasti. Toivottavasti joskus onnistuu....
touho
New member

ViestiKirjoittaja Katinka » 20 Elo 2005, 21:41

Siilin kuvaaminen tuntuu tosiaan välillä toivottomalta. Se kun liikkuu koko ajan. Kymmeniä epätarkkoja otoksia ja ehkä yksi onnistunut. Eräs kuvaussessio rupesi kyllä hieman huvittamaan; otin ekoja kuvasarjoja juoksupyöräilystä. Mallailin eri kohdista ja eri matkojen päästä, silti kaikki yhtä lukuunottamatta epäonnistuivat. Ja se ainoa satsin onnistunut kuva, tietysti juuri sen kuvan sivustalla piti näkyä lattialla ollut kaljakori.. :) <br>Yritän myös jossain vaiheessa saada videoitua Muskan aktivointipallonsa kanssa. Meno on hauskan näköistä!
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Leia » 22 Helmi 2006, 20:32

(Aaarrhh, raivostuttavaa, että kun kirjoittaa viestin ja painaa "Kirjoita viesti" -nappulaa, näytölle ilmestyy sivu "toiminto kielletty" ja kirjoittaminen pitää aloittaa alusta. Onneksi minulla on aikaa. (:) <br> <br>Eli herättelen tätä topikkia siinä toivossa, että jollain olisi jotain lisättävää näihin kommentteihin: mitkä ovat kameran asetukset siiliä kuvattaessa, mikä kamera ja mikä etäisyys siilistä. Minä kun en millään tunnu löytävän sopivia asetuksia Canon Digital Ixus 50:ni - kumma kyllä "siilikuvaus" -asento puuttuu kokonaan. ;)
Leia
Member

ViestiKirjoittaja tini » 22 Helmi 2006, 20:44

Meillä on Samsungin digimax530 kamerana.siilejä kuvaan aina toiminnolla S (käännetään päälle kameran päältä) ja tämä toiminto lyhentää valotusaikaa, joten siilin nokka ei heilu valotusaikana mielipuolisesti joka suuntaan. Lisäksi olen itse huomannut, että parhaan tuloksen saa aikaan, kun kuvaa vähän pidemmältä ja zoomaa lähemmäs. Pyrin aina käyttämään luonnonvaloa, mutta ellei se ole mahdollista, on olohuoneessa iso loisteputki katossa, jonka alla sohva sopivasti on ;) Nyt kun olen löytänyt tämän s-toiminnon meidän kamerasta, on onnistumisprosentti kohonnut pilviin. Pekkaperustoiminto meidän kamerassa on kameran kuva, jossa on juuri se vika, että kun painaa nappia, kestää sekuntin-kaksi, että se napsaa kuvan ja valotusaika on liian pitkä. <br>Tämä on hyvä toiminto ihmisiä kuvatessa, koska kamera ei tärähdä kuvaushetkellä ja ihmiset jaksavat pitää edustavan poseerausasentonsa :D
tini
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 23 Helmi 2006, 05:27

Okei miten te kuvaatte albiinoja? Meikäläisellä koko siili loistaa niin kirkkaana kuvissa, ettei siitä oikein saa selvää. Joskus säkällä onnistuu pari kuvaa sadasta =0) Muu kuvaaminen onnistuu suhteellisen hyvin =0)
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 23 Helmi 2006, 13:44

Poikasten kuvauksesta sen verran, että rivistön pikkusia VOI saada pysymään kriittisen hetken ajan paikallaan antamalla niiden eteen (esim. alustakankaaksi) jotain uutta kiehtovaa vaahtisteltavaa tai ripottelemalla herkkuja riviksi kaikkien pienten nenujen eteen.
Nea
Member

ViestiKirjoittaja suvijohanna » 24 Helmi 2006, 22:19

Minä onnistuin juuri ottamaan Artturista muutaman onnistuneen kuvan niin, että annoin hänelle porkkanasosekupin eteen. Kun on porkkanaa kupissa, Artturille saa tehdä mitä vaan: leikata kynsiä, räpsiä kuvia (normaalisti säikkyy kameran ääntä), silittää jopa otsalta...
suvijohanna
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu