Tampere taitaa kuitenkin vielä lukeutua ennemminkin Etelä Suomeen kuin edes Keski-Suomeen, kun katsotaan koko Suomen karttaa.
<br>
<br>Ymmärrän hyvin kauempana pohjoisessa asuvia, halu osallistua Tuffareihin olisi varmasti kova, mutta jos matkaa on yli 500 km, niin ei ole niin helppo lähteä.
<br>
<br>Mutta Tuffarit on jäsenten tapaaminen, niin onhan se järkevää ja jäsenten etu, että yhteiset tapahtumat järjestetään niin, että valtaosalla on mahdollisimman hyvä mahdollisuus osallistua. Asiaan vaikuttaa myös se, mistä paikkakunnalta löytyy sopiva paikka ja ennenkaikkea innokkaita ihmisiä järjestämään tilaisuus.
<br>
<br>Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että täältä (Jyväskylästä) ei ole kauhean pitkä matka minnekään. Tampere ja Kuopio ovat käytännöllisesti vieressä, matkaa vain n. 160 km, pääkaupunki seudulle ja Turkuun tai Lappeenrantaan tulee tuommoiset 300 km - vielä ajateltavissa yhden päivän reissuna. Ouluun tulee jo 400 km ja siitä pohjoisemmaksi paljon enemmän.
<br>
<br>Itse liputtaisin sen ajatuksen puolesta, että Tuffarit olisivat aina eri paikkakunnalla, milloin Etelä-, Länsi-, Itä-, Pohjois- tai Keski-Suomessa. Aina tulisi jostain päin tuleville enemmän matkaa, muttei aina samalla suunnalla asuville. Mutta Suomi on kaunis maa ja täällä on paljon nähtävää ja sitä paitsi, matkailu avartaa