Kirjoittaja pupunen » 15 Tammi 2004, 12:07
Okei, nyt en malta enää olla kertomatta, että Iiriksellä on pesässään neljän päivän ikäinen poikanen /ikäiset poikaset. Minä olen ihan hermorauniona ja hulluuden partaalla. En osaa tehdä kotona mitään (tiskata astioita, imuroida, laulaa, katsoa leffoja normaaleilla äänillä...) kun pelkään että Iiris häiriintyy, ja sydän takoo hurjia kierroksia jos pesästä ei kuulu piipitystä. Aamuisin saatan myöhästyä töistä kaksi tuntia vain siksi, että vietän keittiön lattialla nämä kyseiset kaksi tuntia toivoen että pesästä kuuluisi ääniä, kuitenkaan niitä kuulematta. Sitten ei tule töistä mitään kun mietin että olisiko jotain sattunut. Eilen tuli kuitenkin pohjanoteeraus. Iiris riehui fleecekasan alla niin että kasa notkui, ja minä homman huomattuani jäin sitä seuraamaan hengittämättä ja liikkumatta. Kohta fleecenjen välistä putkahtaa esiin kolmen päivän ikäinen siilinpoikanen ja voi taivas että sydän meni kurkkuun. En tienny mitä olisin tehnyt, joten jähmetyin edelleen paikoilleen ja hengitin käsi suun edessä ja toivoin ettei Iiris näkisi minua ja että poikanen molskahtaisi takaisin pesään... sinne se sitten hävisikin taas, ja minä hiivin tilanteen lauettua talon viimeisimpään nurkkaan haukkaamaan happea. Vähän myöhemmin kävin kurkkaamassa keittiöön, ja Iiris oli syömässä, se siis varmaankin oli vain etsinyt ulko-ovea fleecen seasta ja vahingossa melkein heittänyt poikasen pihalle. Ainakin sitä ei sen koommin näkynyt. Iiristäkin näin silloin kunnolla ensimmäistä kertaa, tosin kaukaa senkin. Ihan uskomatonta miten valtava ikävä sitä on!! Tuntuu että nämä neljä paivää on kestänyt ikuisuuden... ja vielä olisi ainakin tuplasti tämä aika kestettävänä ennen kuin Iiriksenkään kanssa uskaltaa seurustella... Valehtelematta verenpaineeni on noussut varmasti ainakin 10 astetta.