1. Koiranruoassa on vähemmän siilille sopivia proteiineja. Tämän takia lähinnä käytetään kissanruokaa, kissanruoka on yleensä muutenkin parempilaatuista. Tietenkin raksujen pieni koko vaikuttaa myös. Villisiileille annetaan joskus koiranruokaakin.
<br>
<br>2. Eläviä öttiäisiä on tietenkin mukava pyydystää, halvemmaksi ruokinta tulee, kun itse vielä kasvattaa madot ja/tai sirkat / vahakoisat. Ötököihin tottuu, aluksi ne ovat ällöjä, mutta nyt seurailen jo ulkonakin kivan näköisiä koppakuoriaisia ja matoja. Niihin oikeasti tottuu! Elävänä ei välttämättä saa ostettua mm. pillarsseja, ja säilötty / pakastettu ravinto käy aivan yhtä hyvin kuin elävä ja tuore. Minulla ei ole mitään näyttöä purkkiötököiden tai elävien paremmuudesta. Ravintoarvoja voi kukin itse tutkiskella.
<br>
<br>3. Sosetta ehkä siksi, että siilit ovat melko valikoivia myös kasvistensa suhteen (jos niitä syövät). Joku tietty merkki saattaa vain käydä mm. lastenruoka-soseista. Tietenkin voi antaa kasviksia myös "kokonaisina". Siilit voivat tykätä mm. banaanista, omenasta, herneistä, maissista, porkkanasta ja paprikasta.
<br>
<br>4. Liha kannattaa valmistaa (keittää/paistaa ilman rasvoja), jauhelihasta voi kokeilla myös raakaa (nauta/sika), mutta kanan/kalkkunan jauheliha kannattaa aina kypsentää. Ei saa maustaa.
<br>
<br>5. Vitamiinia voi lisätä kuureittain, silloin niistä on enemmän hyötyä. Etsipä haulla vitamiineista tietoa, siitä on ollut paljon keskustelua.
<br>
<br>täydentäkää muut...