Yhteinen huone siilin kanssa

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Yhteinen huone siilin kanssa

ViestiKirjoittaja elsu » 28 Heinä 2005, 21:19

Miten järkevää olisi pitää siiliä samassa huoneessa kanssani, missä nukun ym.?(huone n.5m x 4m, jos tärkeää) Saako siili rauhaa minulta päivisin, miten se häiritsisi yöunia kun se herää mellastamaan... Onko mahdollista myös, että allergiani (eläinpöly jonka kissan kosketus aiheuttaa, muut eläimet eivät niinkään) pahenee alituisessa altistuksessa.Yksilökohtaista allergikoille, kuin allergiakeskustelut. Onko ilmanraikastimesta tm. kunnollista hyötyä? Minulla ei kyllä ole siililleni toista huonetta :(
elsu
Member

ViestiKirjoittaja Sirpa » 28 Heinä 2005, 21:22

Meillä siilukkamme pitää yöllä ainakin sellaista kolinaa ja juoksupyörän ääntä, että me olemme valinneet hänelle vallan oman buduaarin öitä varten. Riippuu tietenkin unesi syvyydestä, mutta suosittelen kuitenkin harkitsemaan...
Sirpa
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 28 Heinä 2005, 21:38

Juu, Siirilläkin kun on toi huone, niin kyllä se pyörän kolina kaikkien yöunia vähän haittaa ;) Kyllähän siihen tottuu ajan kanssa. Ainakin kun on Pirjolla ollut yötä kera ainakin 5 pyörän niin hyvin unta olen saanut! Mutta hiekka pöllyää kylpyjäkin otettaessa...
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 28 Heinä 2005, 22:05

Meillä on yksiössä pakostakin jouduttu oppimaan yöllisiin kolinoihin. Nykyisin ei uni edes oikein tule ellei ala kuulumaan juoksupyörän kolinaa, tuntuu muuten, että joku on vinossa jos siilit eivät juokse :D <br> <br>Meillä menee asiat myös toisin päin, siilit joutuvat oppimaan päivällä kuuluvaan kolinaan. Toistaiseksi ei otuksilla ole tainnut juuri haitata ;)
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Pinni » 29 Heinä 2005, 07:32

Kai sitä oppii nukkumaan kaikenlaisessa hyrinässä ja pörinässä, vaikka alkuun voi olla vaikeaa. Minä en pysty nukkumaan juoksupyörän aiheuttamassa äänessä, mutta isäntämme kuorsauksessa olen jo oppinut , hänen ollessaan nuhassa.
Pinni
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 29 Heinä 2005, 07:53

Meillä on se hyvä puoli, että Muska asustaa alakerrassa je makkarit on ylhäällä, joten sen öinen mellastus ei kuulu. Onneksi se ei yöaikaan ole kiivennyt rappuja ylös. <br>Tosin mökillä olemme tuvassa ja Muska rumputtaa yöt eläinkaupan muovisessa melko äänekkäässä pyörässä, mutta jostain syystä siellä nukkuu niin sikeästi, ettei se kolina juurikaan häiritse.
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja AnnukkaM » 29 Heinä 2005, 08:49

Sen juoksupyörän äänen voi kääntää päässään unettavaksi ja rauhoittavaksi jos se on tasaista ;)
AnnukkaM
Member

ViestiKirjoittaja lindayk » 29 Heinä 2005, 09:13

Kiken kanssa samoilla linjoilla. <br> <br>Eli meilläkin ensin Simppu oli meidän makuuhuoneessa ja nyt kun Veera tuli ja Simppu siirrettiin toiseen huoneeseen, niin Veera on samassa huoneessa meidän kanssa ja kyllä se niin vain on, että se on niinkuin uneen tuudittava ääni, kun juoksupyörä ja hiekkalaatikko alkaa saada kyytiä. <br>Ja vaikka Simppu on toisessa huoneessa, kuuluu silti senkin juoksupyörän hyrräys korviin. Ja siitä on vain onnellinen ;) <br> <br>BTW <br>Meillä onkin huomen aamulla edessä pitkä automatka takaisin kotiin.. Vähän jänskättää, miten siilit suhtautuu, kun palataan takaisin tuttuun hajuihin Rovaniemelle. Simppu kyllä varmasti tunnistaa kodin, mutta kun Veera oli vain vähän yli kuukauden sielä ja nyt 2 täälä Kauhajoella, niin voi olla, että sopeutuminen sinne jäi vielä vähän kesken ja onkin enemmän kotiutunut tänne. Mutta eiköhän se siitä taas :)
lindayk
Member

ViestiKirjoittaja titska » 29 Heinä 2005, 11:35

meillä repe on samassa huoneessa kanssani... :D kyllä se pitää yöllä sitä ääntä ja paljon mutta siihen tottuu.... :) aina josa soitan kitaraani vahvistimet täysillä niin siirrän repen alakertaan... kun sillä on niin herkkä tuo kuulo... :D mutta kyllä repe samassa huoneessa minun kanssani asuu...
titska
Member

ViestiKirjoittaja Leoni » 04 Elo 2005, 20:07

minua ei haittaa juoksu pyörän kolina pikemminkin jos sitä ei olisi en saisi unta
Leoni
Member

ViestiKirjoittaja vera_ » 05 Elo 2005, 10:29

Meillä asustetaan Akun kanssa samassa huoneessa, eikä juoksupyörän hurina haittaa ollenkaan, nyt kun siihen on tottunut.. Just niinkun Leonikin totesi : ilman sitä en varmaan saisi unta.
vera_
Member

ViestiKirjoittaja Taina » 05 Elo 2005, 12:56

Meillä siileillä on oma huone,josta yölliset touhut kuuluvat todella hyvin makkariimme, mutta kaikkee tottuu, kuten moni jo totesikin. No, nuo meidän metelöitsijät pitävät sellaista mesoomista, että se kuuluu alakertaankin.
Taina
Member

ViestiKirjoittaja Lillu » 07 Elo 2005, 13:56

Entä jos siilin saa, ja se tulee omaan huoneeseen, niin haittaako jos kuuntelee aika paljon musiikkia, aika hiljasel äänel?
Lillu
Member

ViestiKirjoittaja Blizzard » 07 Elo 2005, 14:35

mun siili on mun kanssa samassa huoneessa. ja en tiiä onko yhteyttä, mutta nyt tullut allergiseksi, ja luopumista harkitaan :( en haluais sitten yhtää :( vuoden ikänen siilityttö vasta, ja sitä edeltävä siili kuoli...
Blizzard
Member

ViestiKirjoittaja elsu » 08 Elo 2005, 22:26

Blizzard: voisitko vähän kertoa miten allergiasi esiintyy? Nuhaa, silmien kutinaa vai mitä? Mitä häkinpohjustusainetta käytät? Kerro kaikki mahdollinen.
elsu
Member

Paluu Siilikeskustelu